Toon posts:

ECS P4S5A + P4 1700 stopt binnen 1 minuut

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi, PeetPlafond heeft een putertje omgebouwd
Nieuw bovenstaand mobo + proc. P4 kast (300W) en 256Mb DDR
Oud: een hiervoor goed werkende cdromspeler hp rewriter en 2 hd's deze worden wel herkend in het bios evenals de Floppydrive.

Echter er wordt van zowel de hd als de flop niet geboot.

Ik kan in het bios komen

na ongeveer 1 minuut staat de comp vast of dit nu is tijdens booten of in het bios na ong. 1 minuut is het gedaan ctrl alt del helpt niet alleen een reset maar dan staat hij gelijk weer vast. Uitzetten alleen door powerknop 5 sec. in te drukken. ben al ff bezig en in de search geen bruikbare info ik :r er nu van dus maar ff ingelogd

Verwijderd

Topicstarter
De problemen begonnen met wrong cmos size low battery
Mobo is nieuw dus ff aan laten staan en cmos gecleared en defaults geladen. Toen was wrong cmos prob voorbij.
Nu wil die alleen niet verder na 1 min.

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
terug gaan met je mobo, denk dat die batterij dood is ofzo, gewoon ff trug gaan of trug sturen en laten testen, mobo zal wel gaar zijn...

Check mijn knowledge base!

Verwijderd

Topicstarter
ok cooliez,
bedankt voor je reactie
ik verwachtte al zoiets, alleen vreemd dat een en ander wel ee minuutje draait. Inmiddels boot hij door maar tijdens het opstarten van windows stopt hij na een minuut.
Mobo tja of processor?

Waarom denk je mobo

• RustyTank
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2022
Dit lijkt op de vergelijkbare problemen van de ECSK7s5A, waar je hier in het forum genoeg over kan vinden. Probeer in de bios je snelheden van je proc en geheugen eens naar beneden te zetten. Mischien dat ie het dan iets langer doet.

Intel Core 2 Duo E6300 || Asus P5B E-Plus || 2 x 512MB Corsair || Nvidia GeForce 7600GS Silent || |IIyama 17" TFT || Samsung 40" LCD!

Verwijderd

Topicstarter
hi RustyTank,

Ja ik zal 's ff kijken in de search. (was al aan 't demonteren)

thnx

Verwijderd

Topicstarter
Zo ff rondgekeken in de k7s5a topic, maar eigenlijk zit het werkelijke probleem er niet bij.
Bootprobleem is het niet meer dat loste ik op door cmos op default te zetten en te saven
Hd wordt herkend en putertje begint windows 98 op te starten
Ver komen we niet want dan is die *&^%*%^£$%"minuut voorbij en hij hangt. :(
Mag ik concluderen dat moederbord dan ok is
en proc. ook (we zouden anders niet zover komen) Ik denk nu aan de voeding (alhoewel het een P4 kast is met 300w voeding

Ik heb al een K7s5a met een XP1600 en die werkt perfect.
Vandaar dat ik die P4S5A ook wel aandurfde.

Iemand met een oplossing?? Kan ik bv mijn voeding van de andere (AMD1600XP) kast proberen of heb ik die p4 voeding (kast) echt nodig.
De extra P4 (12v) aansluiting had ik niet nodig. zit nx op het bord en wordt waarschijnlijk in die ene aansluiting op het mobo geregeld.

thnx for replying

Verwijderd

Topicstarter
allemaal :z ??

of is het een ECHT probleem ;)

los het liefst zelf op en anders tja.....naar de puterboer

Verwijderd

Topicstarter
*D Heb 't gevonden, processor wordt bloedheet. Zo'n P4 schakelt die zichzelf uit bij oververhitting??

Oorzaak ???? het is notabene een Boxed exemplaar.
Iemand suggesties?
Ik ga zowiezo ff terug naar de puterboer.

• RustyTank
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2022
Wat vind jij bloedheet????

Intel Core 2 Duo E6300 || Asus P5B E-Plus || 2 x 512MB Corsair || Nvidia GeForce 7600GS Silent || |IIyama 17" TFT || Samsung 40" LCD!

Verwijderd

beter gevraagd, wat vind een p4 bloedheet ? :)

Verwijderd

Ja, dit probleem ken ik.... Op het mainboard moet je een soort plastic coolerhouder monteren. Je moet dat ding erop doen en er van die dopjes indoen. Die dopjes heb je er niet ver genoeg ingedaan waardoor de processor geen goed contact maakt. Die dingen er keihard in drukken (kost veel kracht) en het probleem is geen probleem meer.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
hallo, mijn P4 loopt dan (hardware monitor in het bios) zeer snel (binnen 40 sec.) naar 75 graden en hoger. totdat hij vastloopt. de hhogste waarde weet ik niet. Als ik het zie gebeuren zet ik hem snel af. Maar toen ik nog niet wist wat er aan de hand was liep hij konstant vast. binnen 50 sec.

He simmetje of zal ik sLimmetje :) zeggen, is een goeie opmerking zal ik vanavond gelijk even checken. hoop dat dat het is. Dan kan ik tenminste verder met het apparaat.

Verwijderd

Topicstarter
Voor hen met dezelfde problemen
Bovenstaande heeft geholpen *D

ThnxMates
Pagina: 1