Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Verwijderd
Is dat ook op 85 Hz?Op zondag 16 december 2001 11:10 schreef Dirk-Jan het volgende:
als ik er een oud videokaartje in stop, (Een Riva 128 PCI) staat het op dezelfde resolutie haarscherp.
maar de Gforce 2mx doet het op alle resoluties...
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Verwijderd
Bedoel je niet 'op alle refresh rates'?Op zondag 16 december 2001 11:20 schreef Dirk-Jan het volgende:
maar de Gforce 2mx doet het op alle resoluties...
Het gaat om de combinatie refresh rate/resolutie. Plug er ff een videokaart in die wel dezelfde resoluties aankan in combinatie met dezelfde refresh rates. Als het beeld dan niet trilt, is het simpel, ligt het aan je videokaart, slechte ramdac ofzo. Anders ligt het aan je videokaart.
ik heb een 2e monitor gevonden.
voor de duidelijkheid: allebei draaien ze op 1024*768*32 bit @ 85 hz
videokaart
1: AGP Geforce 2 MX 400 64 MB
2: PCI Nvidia Riva 128 4MB
monitor
1: IIyama VMP 450 19"
2: Panasonic 5G 17"
1
2
3
4
5
6
| | 1 | 2 | ------------ 1 | B | G | ------------ 2 | G | G | ------------ |
B = bad
G = good
het probleem treed alleen op als ik mijn VMP 450 op de AGP kaart heb hangen.
als ik de Panasonic erop hang is het beeld perfect.
als ik dan de PCI kaart erin stop, werkt die met alle monitoren perfect.
het is dus een specifiek probleem van de VMP450 en de AGP kaart.
heel vreemd...
het word steeds ingewikkelder...
Verwijderd
Ik gok erop dat het aan je videokaart ligt. Niet zozeer dat hij kapot is, maar meer dattie hij een dusdanig kwalitatief slecht signaal afgeeft (misschien nog verergerd door een brakke monitorkabel [van de VMP450 dus] of in de buurt staande speakers ofzo), dat je Iiyama het niet meer fatsoenlijk trekt. De Panasonic is waarschijnlijk wat toleranter en trekt het dus wel.
De meeste GF2MX-en staan nu enmaal niet bekend om hun fantastische filters die een goede 2d-kwaliteit garanderen.
nog steeds het zelfde probleem...
maar het is toch absurd dat een monitor van 1200 piek niet kan, wat een monitor van 800 piek wel kan?
ik bedoel, die VMP heb ik al een jaar... heeft het altijd perfect gedaan. en nu met die nieuwe pc plotseling trillen.
ik ven het belachlijk.