Help, mijn XP netwerk werkt niet goed! * # !

Pagina: 1
Acties:

• henry1st
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Hoe stel je een netwerk tussen drie Win XP computers in?

Ik ben op zoek naar beschrijving in het Ned, Dui of Eng met een stap voor stap plan hoe je in Windows XP een netwerk instelt. De bekabeling is oké (heb ik getest). Ik krijg alleen de instellingen voor het netwerk niet goed op elkaar afgestemd. De ene keer kan ik wel met Remote Access werken, de andere keer weer niet. Soms kan ik via het netwerk bestanden verzenden en dan weer niet.
Steeds opnieuw probeert het netwerk in te bellen, zodat ik mijn modem maar uitzet. Dus: vooral de TCP/IP instellingen met de IP adressen, DNS configuratie, internet verbindingen met opstarten en afsluiten op alle computers, Remote Access instellingen en is er een Winchat op Windows XP mogelijk? Een hoop vragen, wie helpt?

• slacksoff
  • Nu online
oh man hij werkt op de een of andere maniet zooo perfect hier.

1e pc:
lan verbinding 10mb voor kabel[vast ip]. shared internet.
lan verbinding 100mb voor netwerkje[vast ip]. shared HD's en remote desktop.

2e pc:
laptop pcmcia 100mb voor thuis en voor op de faculteit [gene vast ip dus]. beiden hoef ik niks te doen. meteen toegang tot internet. en als ik thuis op "mijn netwerklocaties" druk krijg ik netjes alle shared schijven van mn 1e pc. idem met remote desktop. werkt meteen. alleen wel even een 2e user aan maken voor de pc die inlogt op de remote desktop. dan kan je zelfs als de 1e is ingelogd inloggen met de 2e. de 1e logt dan autom. uit. [tbird 1466 laptop baby! :7 ]

waar je op moet letten:
staan je protocollen goed? [geen overbodige netbeui erbij en ipx begint ook langzamerhand obsolete te worden] hou het ene beetje schoon.

geen vage netwerkkaarten? en een switch/hub die tegenwerkt? sinds ik mn 8poorts cheapo switch heb heb ik gene problemen meer. met mn oude coax netwerkje had ik nog wel eens problemen met elkaar vinden [nee kabels waren goed] een switch is wel erg fijn. dan loopt elke nic op zn eigen snelheid. werkt op de een of andere manier veel fijner.

enneuhhhh tsjah.. check check en triple check :)

• henry1st
  • Laatst online: 22-11-2025
Dank voor je reactie! Hoe heb je e.e.a. ingesteld?
Wat moet ik bij TCP/IP precies instellen en moet ik ook mijn DNS configureren en zo ja wat voor instellingen moet ik dan gebruiken???

• Proxar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
In xp zit toch home netwerk maken? ICS werkt hier perfect.
In de pc die op het internet zit heeft ie netjes de 2de netwerkkaart 192.168.0.1 gemaakt, subnet 255.255.255.0, dns hoeft niet.
Op de andere pc kun je dan gewoon de diskette indrukken die je tijdens je home netwerk configureren kunt maken en hij doet het :)

Wisdom lies not in obtaining knowledge, but in using it in the right way !!