ik heb een dos opstart diskette en nu wil ik een partitie waar nix opstaat NTFS maken. ik heb geen windows tot mijn beschikking datis nu net de grap. hoe doe ik dit? in win2k installatie zegt hij dat hij et niet wil doen omdat hij eerst wat bestanden moet overpompen en dat hij daarom die partitie niet kan formatten?
je kun wel op de dos prompt komen..
win2k install cd erin, installatie starten, Emergency Recovery Console starten, dan krijg je een dos prompt.
1 ding: je kunt geen copy *.* gebruiken, want dat wordt dus niet ondersteund. lekker.
win2k install cd erin, installatie starten, Emergency Recovery Console starten, dan krijg je een dos prompt.
1 ding: je kunt geen copy *.* gebruiken, want dat wordt dus niet ondersteund. lekker.
PowerQuest Partition Magic. Hiermee kun je ook vanuit DOS je HD's beheren. Ja, ook van FAT naar NTFS kan (en van NTFS naar FAT idemdito).
Helaas geen freeware.
Helaas geen freeware.
edit:
Als je al Windows2K hebt dan het volgende:
Start Menu/Run
convert x: /FS:NTFS
waarbij x: de driveletter van je partitie is.
ff rebooten en voila!
Start Menu/Run
ff rebooten en voila!
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Verwijderd
Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit gaat werken aangezien je bij converten al een filesystem moet hebben toch?...
Start Menu/Run
ff rebooten en voila!
Misschien dat je bij iemand eventjes een opstartdiskette van Windows 98/ME ofzo. Dan met Fdisk naar FAT32 formatteren, en bij de setup van Win2k kiezen voor de optie formatteren naar NTFS
(Dat kan toch met 2k?).
Ja dat kan met Win 2k, ik had mijn hele partitie verwijderd en met Fdisk een nieuwe Fat 32 aangemaakt, tijdens de installatie van win 2k kan je dan kiezen voor (formatteren naar NTFS), converteren naar NTFS en zo laten, win 2k kan ook met Fat 32 overweg
Intel DC6420 | MSI P965 Neo | 2x1GB Nanya DDR2 800Mhz | Club3d 7800GT | Plextor 755A
Pagina: 1