[FreeBSD] XFree 4.1 -- Error code 1

Pagina: 1
Acties:

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hallo,

Ik probeer nu om Xfree 4.1 op mijn computer te installeren onder FreeBSD 4.4, dat gaat een tijdje goed (het installeren), maar op een gegeven moment komt hij met fouten aanzetten, waarna hij stopt:
Stop in /usr/ports/x11/XFree86-4.
*** Error code 1
En zo komt deze fout er nog tig keer te staan maar dan met nog wat subdirectorys..

Ik probeer het te installeren met "make install clean"

Wat kan nu de fout zijn?
Alvast bedankt :)

• saviour
  • Niet online
Ik heb ook met google gezocht, waarmee ik dit probleem veel heb gezien.. echter geen antwoord..

Verwijderd

Zijn er verder geen errors? Error 1 betekend alleen dat er iets mis is gegaan. Meestal staat eerst een error, en dan steeds error 1 voor elke directory die hij uit gaat.

BV:
foo/bar: gaat iets fout
foo/bar: error 1
foo: error 1

Aan die error alleen heb je niet veel, probeer bv. met script(1) de output op te vangen en dan te kijken naar errors vlak voor die 'error 1'

• saviour
  • Niet online
Hmm, pardon, ik dacht dat dit al dé error was. Maar wat bedoel je met script(1)? Ik weet nu niet hoe ik het kan teruglezen...

edit: Ik heb nu het commando 'script' gegeven, en schijnbaar gaat hij nu loggen ofzo.. ben benieuwd :)

Verwijderd

script(1) betekend dat je de manual page van script kan krijgen met `man 1 script'.
Script logged alles wat naar je terminal wordt geschreven in het bestand `typescript'. Als je eerst script start, en dan je XFree86 install, worden alle meldingen gelogd, zodat je die later makkelijker terug kan lezen (in geval van error). Dus:
# cd /usr/ports/x11/XFree86
# script
Script started, output file is typescript
# make install clean
...
... error ...
# exit
Script done, output file is typescript

Je kan dan met `less typescript' de errors bekijken, gebruik 'G' om naar het eind te gaan en ga dan omhoog tot de eerste error.

• saviour
  • Niet online
Bedankt :)

Ik heb het nu. Ik krijg dit soort errors tussendoor:
rm -f -r ./exports/include
rm -f -r ./exports/lib
rm -f -r ./exports/bin
rm -f *.CKP *.ln *.BAK *.bak *.o core errs ,* *~ *.a .emacs_* tags TAGS make.log MakeOut *.core "#"*
cleaning in ./include...
rm -f *.CKP *.ln *.BAK *.bak *.o core errs ,* *~ *.a .emacs_* tags TAGS make.log MakeOut *.core "#"*
cleaning in include/bitmaps...
rm -f Makefile
En op het einde krijg ik dit soort errors:
===> drm
"/usr/share/mk/bsd.kmod.mk", line 10: "can't find kernel source tree"
*** Error code 1

Stop in /usr/ports/x11/XFree86-4/work/xc/programs/Xserver/hw/xfree86/os-support/bsd/drm/kernel.
*** Error code 1

Stop in /usr/ports/x11/XFree86-4/work/xc/programs/Xserver/hw/xfree86/os-support/bsd/drm/kernel.
*** Error code 1
Hoe kan ik dit nu oplossen?

Verwijderd

Probeer eens de kernel source te installeren?
mount /cdrom; cd /cdrom/src; sh install.sh sys
als je van CD installeerd, anders uit /pub/FreeBSD/releases/i386/4.4-RELEASE/src/ van je lokale ftp mirror ssys.* en install.sh downloaden en sh install.sh sys uitvoeren.

De meeste van deze dingen staan ook in het handboek of de faq beschreven (te vinden op http://www.freebsd.org)

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 22:41 schreef -alm- het volgende:
Probeer eens de kernel source te installeren?

mount /cdrom; cd /cdrom/src; sh install.sh sys

als je van CD installeerd, anders uit /pub/FreeBSD/releases/i386/4.4-RELEASE/src/ van je lokale ftp mirror ssys.* en install.sh downloaden en sh install.sh sys uitvoeren.

De meeste van deze dingen staan ook in het handboek of de faq beschreven (te vinden op http://www.freebsd.org)
Aan je kernel source te intallen en die te gaan compilen lost het probleem niet op.

Probeer eens wat packages te downloaden of update de ports collectie vanaf de CVS tree.

[edit nelske]
Enters (die een bug zijn in Opera voor Linux) en groet weggehaald.

Verwijderd

Tweakers kunnen geen sites bouwen.

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 23:16 schreef Aim het volgende:
Tweakers kunnen geen sites bouwen.
Bij deze krijg je een officiele waarschuwing wegen flamen hier en in [topic=352637].

Lees a.u.b. de FAQ eens door.

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 23:23 schreef nelske het volgende:

[..]

Bij deze krijg je een officiele waarschuwing wegen flamen hier en in [topic=352637].

Lees a.u.b. de FAQ eens door.
Haha

Tweakers kunnen niet tegen commentaar.
*mep*
ten eerste, ik lees nooit "nieuws threads post" regels.
En dat tweakers geen sites kunnen bouwen is mijn mening.
aangezien dat de servers van de tweakers in nederland staan heb ik het recht om mijn mening te uiten.

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 12:31 schreef Aim het volgende:

[..]

Haha

*mep*
aangezien dat de servers van de tweakers in nederland staan heb ik het recht om mijn mening te uiten.
Tuurlijk heb je recht om je mening te uiten mits je je aan de daarvoor geldende regels houdt lijkt me...
Maar ten eerste onderbouw je je stelling niet,
ten tweede post je dat in de verkeerde forum,
ten derde zit je een topic met een probleem van iemand anders te verknoeien.
En een forum als GoT heeft een policy en daar zul jij je ook aan moeten houden.

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

:P

PSN: Houtvlot

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op maandag 17 december 2001 12:31 schreef Aim het volgende:
[..]
Haha
:)
O jawel hoor :)
*mep*
*ros*
:?
Dat mag. Ik mag jou ook een boerenboterhammenzak vinden, maar daarom zeg ik dat nog niet!
Als jij dat vindt... anyways, aangezien het onze servers zijn en onze forumsoftware en onze database waar jij nu gebruik van maakt, heb ik of een collega ook het recht om jou een waarschuwing voor flamen te geven. Jij mag flamen en wij mogen jou daar een (al dan niet officiële) waarschuwing voor geven, met alle daarbij behorende consequenties. Zo hebben we allebei evenveel recht. Eerlijk he. We leven in een vrij land.

:P

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 12:43 schreef janjanjansen het volgende:

[..]

Tuurlijk heb je recht om je mening te uiten mits je je aan de daarvoor geldende regels houdt lijkt me...

Maar ten eerste onderbouw je je stelling niet,
Ja die is wel duidelijk
ten tweede post je dat in de verkeerde forum,

ten derde zit je een topic met een probleem van iemand anders te verknoeien.
Nee hoor, ik meld alleen dat het compilen van een kernel niet een XF86 4 prob. fixed.
En een forum als GoT heeft een policy en daar zul jij je ook aan moeten houden.
is dat bij de rechtbank gedeponeerd?

• saviour
  • Niet online
Aim, welke packages denk je dat ik moet downloaden? En hoe update ik mn ports collectie :?

* saviour pakt handbook er ook ff bij.

Verwijderd

volgende stappen voor update ports collectie:

stap 1)

# pkg_add -r ftp://dl.xs4all.nl/pub/mirror/freebsd/ports/i386/packages-4-stable/All/cvsup-16.1e.tgz

stap 2 cpen van default ports supfile)

cp /usr/share/examples/cvsup/ports-supfile ~/.

stap 3)

edit de file en vervang de line:

*default host=CHANGE_THIS.FreeBSD.org

naar: *default host=cvsup.nl.freebsd.org

stap 4 draaien van cvs)

cvsup -L4 -g ~/ports-supfile

Nu is het een questie van wachten.

Daarna nog een proberen om per ports X4 te installen.
Pagina: 1