Hi,
Ik ben momenteel bezig om een klanten bestand te maken in PHP.
Ik heb PHPdev op m'n Winxp systeem geinstalled en draait allemaal mooi.
Alleen zit ik nu al 2 uur te staren op een probleem wat ik maar niet kan oplossen (ja ik heb de search gebruikt)
ik heb dmv van "mysqladmin" een nieuwe database aangemaakt
En dan
gedaan
in mysql.dump staat het volgende:
Je zult nu denken van "jaja, fijn maar wat is je probleem?"
Nou het volgende
als ik de gegevens wil submitten krijg ik geen error te zien ofzo, wel de melding dat alles netjes in de database is gezet, maar als ik dan in de database kijk staat er nix in!
ik heb de volgende source:
Ik snap niet wat er fout gaat en ik ben al 2 uur zitten zoeken mbh de search en google maar 'k vind geen oplossing.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
bvd.
Ik ben momenteel bezig om een klanten bestand te maken in PHP.
Ik heb PHPdev op m'n Winxp systeem geinstalled en draait allemaal mooi.
Alleen zit ik nu al 2 uur te staren op een probleem wat ik maar niet kan oplossen (ja ik heb de search gebruikt)
ik heb dmv van "mysqladmin" een nieuwe database aangemaakt
code:
1
| mysqladmin -u root create gegevens |
En dan
code:
1
| mysql -u root gegevens < mysql.dump |
gedaan
in mysql.dump staat het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| CREATE TABLE klanten ( id tinyint(4) DEFAULT '0' NOT NULL AUTO_INCREMENT, bedrn varchar (255), addr varchar (255), plaats varchar (255), land varchar (255), tel varchar (255), fax varchar (255), email varchar (255), bank varchar (255), postcode varchar (255), postbus varchar (255), kvk varchar (255), PRIMARY KEY (id), UNIQUE id (id)); |
Je zult nu denken van "jaja, fijn maar wat is je probleem?"
Nou het volgende
als ik de gegevens wil submitten krijg ik geen error te zien ofzo, wel de melding dat alles netjes in de database is gezet, maar als ik dan in de database kijk staat er nix in!
ik heb de volgende source:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
| <? //Connect met database en selecteer de database "gegevens" $db = mysql_connect("localhost", "root") or die("Kan geen verbinding maken met de database"); echo "Verbinding gemaakt <br>\n"; mysql_select_db("gegevens") or die("Kan de database niet selecteren"); echo "Database geselecteerd <br>\n"; $query = "SELECT * FROM klanten"; $result = mysql_query($query) or die("Kan geen gegevens opvragen <br>\n"); $i = mysql_numrows($result); echo "Er staan momenteel $i klanten in de database. <br>\n"; if ($submit) { $sql = "INSERT INTO gegevens (bedrn,addr,plaats,land,tel,fax,email,bank,postcode,postbus,kvk) VALUES ('$bedrn','$addr','$plaats','$land','$tel','$fax','$email','$bank','$postcode','$postbus','$kvk')"; $result = mysql_query($sql); echo "Formulier is succesvol toegevoegt in de database. <br>\n"; } ?> <form method="post" action="<?php echo $PHP_SELF?>"> <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tr><td width="75">Bedrijfsnaam</td><td><input type="text" name="bedrn" size="50"></td></tr> <tr><td width="75">Adres </td><td><input type="text" name="addr" size="50"></td></tr> <tr><td width="75">Plaats </td><td><input type="text" name="plaats" size="50"></td></tr> <tr><td width="75">Land </td><td><input type="text" name="land" size="50"></td></tr> <tr><td width="75">Telefoon </td><td><input type="text" name="tel" size="50"></td></tr> <tr><td width="75">Fax </td><td><input type="text" name="fax" size="50"></td></tr> <tr><td width="75">E-mail </td><td><input type="text" name="email" size="50"></td></tr> <tr><td width="75">Bank no. </td><td><input type="text" name="bank" size="50"></td></tr> <tr><td width="75">Postcode </td><td><input type="text" name="postcode" size="50"></td></tr> <tr><td width="75">Postbus </td><td><input type="text" name="postbus" size="50"></td></tr> <tr><td width="75">KvK </td><td><input type="text" name="kvk" size="50"></td></tr> <tr><td width="75"> </td><td align="right"><input type="Submit" name="submit" value="Toevoegen"> </table> </form> ?> |
Ik snap niet wat er fout gaat en ik ben al 2 uur zitten zoeken mbh de search en google maar 'k vind geen oplossing.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
bvd.