Toon posts:

Weleke breedbeeld TV is beter?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in de eindfase van het twijfelen. Het gaat tussen de

Philips 28PW-9525 en de Sony KV-32FX65. Wie helpt mij? Dolby geeft geen doorslag, ik heb een AC3/DPL set. Prijs ook niet, is nagenoeg gelijk.

Bedankt voor jullie meningen!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 12:16

Steffie

Opaque

Beeldkwaliteit hangt van je eigen smaak af. Zijn allebij gewoon normale kwalitatieve merken. Als ik moest kiezen had ik de 32" genomen. Bigger is better :P

Heb zelf een Panasonic 32". Die was een flink stuk goedkoper dan de Philips en Sony varianten, maar de beeldkwaliteit was nagenoeg hetzelfde. Kan me zo geen verschillen meer herinneren.

Dit hoort trouwens in AV

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

Staat inderdaad een beetje verkeerd, maar verder zou ik vooral met het ook op je VHS dingetje, mocht je die nog hebben, voor die Sony gaan. BTW weet ik niet of je dit al weet, maar die Sony zapt heel erg erg traag. ik heb de 28" versie. Geluid van de tv gebruik allang niet meer. is te pauper van die tv's ...

I got a problem-solver and its name is revolver

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 09:20
De mooiste beeld die ik heb gezien bij tv's is voor mij absoluut die van JVC, echt glashelder. Perfecte tv's.

Zaptijd is altijd vrij langzaam bij die krengen dus het lijkt me meer een natuurlijk effect(dus gedwongen, ook bij philips en sony) dan slechte technologie.

PS: moet dit niet in audio video en hifi staan?

• Chillz
  • Laatst online: 17-08 16:22
Persoonlijk zou ik voor een Philips gaan...

maar als je de keuze zet tussen een 28" en een 32", dan wordt het natuurlijk een 32"... de prijs van zo'n één maatje grotere scheelt alleen een hoop met een 28", dat is altijd jammer, maar dat komt gewoon omdat er van 32"tv's minder van de band rollen dan worden ze duurder niks aan te doen...

Zoals al gezegt zapt een Sony heel traag... al is dat bij een FX65 al weer (een heel klein) ietsje minder als bij een FX60 heb ik gemerkt...
voor de fanatieke zappers onder ons is dat natuurlijk een groot nadeel... :(

wat ik al zeg, zelf zou ik zeker een Philips tv verkiezen boven een Sony... Geluidsapparatuur precies andersom, meestal eerst Sony, dan pas Philips...
het komt echt uit op persoonlijke voorkeur, de kwaliteit van beide is nagenoeg hetzelfde...

Leeg - Sinds 20180907

Verwijderd

moved NSTM >> AVH

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, sorry, ik kom niet zo vaak buiten de mainstream forums dus ik klikte te snel op de verkeerde. :?

Ja okee... 82 cm heeft mijn voorkeur... da's waar, maar het beeld van die Flips ken ik, ergggg mooi als het werkt. Gladiator is er zooo mooi op. Maar erg veel klachten over gelezen op kieskeurig, vandaar dat ik ervaringen wil horen.

Weet een van jullie of je op de Sony beeld en teletext naast elkaar kan, zoals op die Flips?

• JvS
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 16 december 2001 13:16 schreef RaViN het volgende:
Weet een van jullie of je op de Sony beeld en teletext naast elkaar kan, zoals op die Flips?
Dit soort dingen kan je beter in de winkel vragen, en je ervaringen kan je beter bekijken op kieskeurig, dat is daar specifiek voor bedoeld :o.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Ik heb die sony en philips gezien en ik vond de philips minder vervormen bij het schalen van std. uitzendingen. Voor de rest is het gewoon kwestie van smaak :).

• Dethroned
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

Die Sony en die Philips kunnen het allebei.
Die Sony is wat beeldkwaliteit altijd veel beter dan die Philips vanwege de verbeterde scheiding van kwaliteit van inkomend signaal.

I got a problem-solver and its name is revolver

Verwijderd

Ga zeker voor de Philips 9525. 2 weken geleden ging m'n normale 15 jaar oude Philips matchline dood en moest dus snel een nieuwe. Na veel onderzoek viel mijn oog op de philips 9225 of de Sony 32fx65. Na lang wikken en wegen en een zwager die bij Philips werkt (Philips winkel) heb ik gelukig gekozen voor de Philips.

Voordelen:
- DIGITAL crystel clear. Nog nooit in mijn leven zo'n scherp beeld gezien....
- Natural Motion voor een nog betere kleurweergave
- ingebouwde sensor dat zodra de zon op het beeld schijnt hij automatisch het contrast bijsteld
- Matchline Rulez
- 160 WATT aan geluid verdeelt over 6 ingebouwde speakers.

Nadelen
- na 1 week nog niet gevonden..........

• JvS
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 16 december 2001 17:46 schreef roxy1988 het volgende:

Voordelen:
- DIGITAL crystel clear. Nog nooit in mijn leven zo'n scherp beeld gezien....
- Natural Motion voor een nog betere kleurweergave
- ingebouwde sensor dat zodra de zon op het beeld schijnt hij automatisch het contrast bijsteld
- Matchline Rulez
- 160 WATT aan geluid verdeelt over 6 ingebouwde speakers.

Nadelen
- na 1 week nog niet gevonden..........
Zohee, dat klinkt als een philips folder :o. Mooie reclametermen enzo! (op die sensor na, die lijkt me wel handig). 160Watt! Wauw :). Ik zou door deze post licht geneigd zijn die TV niet te kopen :o.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

JvS was me voor....

ik zou (denk ik) voor de Sony gaan omdat ik die over het algemeen een mooier beeld vind hebben dan een Philips, maar da's voor iedereen verschillend... welke van de 2 je ook neemt, je zal em waarschijnlijk toch wel goed vinden

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Termen zijn inderdaad niet belangrijk totdat je het verschil ziet. Ik ben natuurlijk ook heel uitvoerig naar die Sony gaan kijken en heb ze in sommige winkels ook naast elkaar mogen zien en horen......
Keus is snel gemaakt...

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Heb een week of 2 geleden 2 36" TV's vergeleken bij Mediamarkt (na de instellingen "genormaliseerd" te hebben, bij sommige TV's al een hele uitdaging om de afstandbediening te doorgronden, zonder handleiding)

Ging tussen een Philips en een Toshiba. Was eigenlijk geintresseerd in de Toshiba vanwege zijn (relatief) compacte kast.

Maar na een half uur vergelijken moet ik zeggen dat de Philips scherpere beelden had (je kon beter de rimpels zien zitten op oude gezichten enzo). Ook viel me op dat kleuren behoorlijk kunnen verschillen (heb niet veel tijd besteed om dat gelijk te krijgen, maar vraag me af of het uberhaupt kan)

Beide TV's waren rond de 7000 ouderwetse pieken :)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 19:55

silitek

Tubes Only

geen van beiden..koop een LG ondank's dat het merk nog in de kinderschoenen staat..heb ik um gekocht haarscherp beeld absoluut platscreen...automatische insteling bij zon licht..DEZE WEL.. 6 speakers..82 cm beeldbuis...geloof me heb veel breedbeeldjes gezien..maar prijs kwaliteit verhouding is deze ok....o.ja..ook nog een VGA aansluiting dus pjoeter ff aanleggen en draaien maar...

Tubes....It's what make music music!

• Chillz
  • Laatst online: 17-08 16:22
Op zondag 16 december 2001 19:08 schreef silitek het volgende:
koop een LG ondank's dat het merk nog in de kinderschoenen staat..
Kinderschoenen?? :?

Jah, in Nederland misschien...
maar elders in deze wereld behoord LG al langer bij de meer bekende merken...

Leeg - Sinds 20180907

Pagina: 1