Toon posts:

Brainwashing media!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kwam op een hele obscure website terecht met allerlij artikelen over brainwashing. Dat mensen gebrainwashed worden via onhoorbare geluiden door de radio en tv. Heel obscuur!
Hier is de site http://www.smilie.com/lazyhorse/document/thegift/

Of het waar is of niet maakt niks uit. Maar ik ben wel nieuwsgierig naar de reacties.

Oja, de navigatie van de site is een beetje vaag. Klik op de "play" (driehoek die naar rechts wijst ZONDER streepje [tweede icon van rechts]). De navigatie zit linksboven. De tweede pagina met al die zwevende teksten heb ik niet kunnen lezen...maar de daarop volgende pagina's waren wel fascinerend though.

Verwijderd

Wat voor reacties wil je dan, als je het er niet over wil hebben of dit waar is of niet? Het helpt als je zelf een stelling post of een mening, dan hoeft niet iedereen zo'n pagina door te spitten.

Ik neem het allemaal iig niet te serieus, sommige dingen zullen best waar zijn, maar een heleboel is fantasie.

Stond nog een mooie quote op btw >:)
I cannot disclose what the Source is, but it is mostly for the benefit of the New Age community that is very ignorant of science, naive, gullible, and almost stupid when it comes to tactical matters. They are in great danger, because they have been targeted for very precise protocols - a là montauk - because they are unable to differentiate a genuine psychic, paranormal or religious experience from one that is induced either holographically or by virtual reality manipulations of a very advanced type, not the comm ercial Mickey Mouse stuff, if you pardon the expression, trash! They all think that spirit is talking to them. Little do they know who this spirit really is, and what it is up to. Not only is the New Age but the Occult and Spiritual community in grave danger of being mentally raped, but also of being used as non-voluntary recruits to fight a War they dont even understand. They all think they are being helped by spirits, aliens and masters than channel through them or talk through them; little do they know that all of this is being done with technology that is truly out of this world!

Verwijderd

Of het waar is, weet ik niet, maar dat het mogelijk is wel. Ik zag laatst zo'n tovenaar op tv (David Baine ofzo, vriendje van Leonardo DiCaprio) en hij kon voorspellen, nadat hij door een heel pak kaarten heen geshuffeld was, welke kaart ik in m'n hoofd had zitten. Da's dus gewoon pure manipulatie vh brein, echt geen tovenarij. Hij deed trouwens nog veel wazigere dingen, zo zweefde hij op een bepaald moment midden op straat zo'n 30 cm boven de grond.

In de jaren vijftig schijnt Coca Cola op die manier reclame te maken in de bioscoop: 1 op de zoveel frames waren vervangen door een plaatje van een colaflesje of zoiets, waardoor mensen dorst kregen. Dit is later ook verboden. Maar wie zegt mij, dat dit niet meer gebeurd?

Ik ga es ff op die site van je kijken...

Verwijderd

Interessant, maar ik ga echt al die verhaaltjes niet doorlezen. Die had ik namelijk zelf ook kunnen verzinnen. Zolang niemand de referenties nagaat om te zien of er enige waarheid in schuilt, heeft het weinig nut om erover te discussieren. Dan blijft het 'just another conspiracy theory'. Je gelooft erin of je gelooft er niet in.

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op zondag 16 december 2001 02:39 schreef Cyber-D het volgende:

De tweede pagina met al die zwevende teksten heb ik niet kunnen lezen...maar de daarop volgende pagina's waren wel fascinerend though.
Jij blij! Gaat over mensen die onder de controle zijn gebracht van 'reptilians', en een of andere 'hidden holocaust'. Yeah right - dan is het x-knopje snel gevonden.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 12:16 schreef Lord Daemon het volgende:
Jij blij! Gaat over mensen die onder de controle zijn gebracht van 'reptilians', en een of andere 'hidden holocaust'. Yeah right - dan is het x-knopje snel gevonden.
Zo dacht ik er inderdaad ook een beetje over, ja...

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 11:56 schreef Lemmeb het volgende:
Of het waar is, weet ik niet, maar dat het mogelijk is wel. Ik zag laatst zo'n tovenaar op tv (David Baine ofzo, vriendje van Leonardo DiCaprio) en hij kon voorspellen, nadat hij door een heel pak kaarten heen geshuffeld was, welke kaart ik in m'n hoofd had zitten. Da's dus gewoon pure manipulatie vh brein, echt geen tovenarij. Hij deed trouwens nog veel wazigere dingen, zo zweefde hij op een bepaald moment midden op straat zo'n 30 cm boven de grond.

In de jaren vijftig schijnt Coca Cola op die manier reclame te maken in de bioscoop: 1 op de zoveel frames waren vervangen door een plaatje van een colaflesje of zoiets, waardoor mensen dorst kregen. Dit is later ook verboden. Maar wie zegt mij, dat dit niet meer gebeurd?

Ik ga es ff op die site van je kijken...
David Blaine is een goeie goochelaar, maar hij kan niet zweven hoor :)

Zoek even door het forum, er staat ergens een link naar een filmpje van hem en een antal websites waar uitgelegd staat hoe hij je laat geloven dat hij zweeft. Tevens kunnen mensen een heleboel grappen uithalen met een kaartspel, dus brein-manipulatie zal het ook niet geweest zijn.

"Sub-consious indoctrination", om maar even een hele mooie (zelf ter plaatse) verzonnen term er tegenaan te gooien, is echter heel goed mogelijk. Dit kan tot hele vervelende effecten leiden. Bijvoorbeeld aanzetten tot het kopen van een product, maar ook het krijgen van een epilepsie aanval, of het aangezet worden tot criminele activiteiten. is vast nog wel meer over te vinden op het web, er is een officiele term voor maar die ben ik ff kwijt.

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:27

Freak187

geen

Met die Coca-Cola in die bioscoop was het anders geloof ik.
Ze lieten in de hoek van het scherm telkens snel een Coca-cola dingetje zien en ik de pauze kochten de kijkers massaal coca-cola. Dat grapje is maar 1 keer gemaakt, maar wie weet zijn er veel meer van die soort truukjes toegepast.

Kia Niro-EV 2024

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 15:29 schreef Freak187 het volgende:
Ze lieten in de hoek van het scherm telkens snel een Coca-cola dingetje zien en ik de pauze kochten de kijkers massaal coca-cola. Dat grapje is maar 1 keer gemaakt, maar wie weet zijn er veel meer van die soort truukjes toegepast.
Leuk. :)

En hoe zou het zitten met mensen die (zoals ik) geen Coca Cola lusten?

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 14:51 schreef NorthernLightX het volgende:
David Blaine is een goeie goochelaar, maar hij kan niet zweven hoor :)
Nee, hehe, dat snap ik zelf ook wel. Ik ben niet achterlijk ofzo hoor!
Zoek even door het forum, er staat ergens een link naar een filmpje van hem en een antal websites waar uitgelegd staat hoe hij je laat geloven dat hij zweeft. Tevens kunnen mensen een heleboel grappen uithalen met een kaartspel, dus brein-manipulatie zal het ook niet geweest zijn.
Natuurlijk was het wel brein-manipulatie. Alleen daar moet je verder niet zoveel achterzoeken, veel van die trucjes zijn op de een of andere manier gezichtsbedrog en dus een vorm van manipulatie van het brein. Als iemand op TV een pak kaarten doorloopt, waarbij ik echt de kaarten 1 voor 1 langs zie komen en duidelijk zie dat het verschillende kaarten zijn, en die persoon vervolgens kan voorspellen welke kaart uit dat pak ik in m'n hoofd heb (maw iedereen die het programma ziet heeft dezelfde kaart in z'n hoofd), dan is er dus echt sprake van de 1 of andere vorm van manipulatie vh brein.
"Sub-consious indoctrination", om maar even een hele mooie (zelf ter plaatse) verzonnen term er tegenaan te gooien, is echter heel goed mogelijk. Dit kan tot hele vervelende effecten leiden. Bijvoorbeeld aanzetten tot het kopen van een product, maar ook het krijgen van een epilepsie aanval, of het aangezet worden tot criminele activiteiten. is vast nog wel meer over te vinden op het web, er is een officiele term voor maar die ben ik ff kwijt.
Was het niet iets met 'programmeren'? De exacte term ben ik ook ff kwijt.

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 15:29 schreef Freak187 het volgende:
Ja maar dat coca cola dingetje stond steeds maar op 1 frame, zodat je het niet bewust kon zien. Dit weet ik heel zeker, dat heb ik uitgebreid gehad met geschiedenis op de middelbare school. Dat is dus eigenlijk hetzelfde als wat ik eerder al schreef.

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 16:10 schreef Lemmeb het volgende:

Je hebt NLP (Neuro-Linguistisch Programmeren), maar dat is via de stem.

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 16:10 schreef Lemmeb het volgende:

Nee, hehe, dat snap ik zelf ook wel. Ik ben niet achterlijk ofzo hoor!
Oh niet? Sorry dan. :P
Natuurlijk was het wel brein-manipulatie. Alleen daar moet je verder niet zoveel achterzoeken, veel van die trucjes zijn op de een of andere manier gezichtsbedrog en dus een vorm van manipulatie van het brein. Als iemand op TV een pak kaarten doorloopt, waarbij ik echt de kaarten 1 voor 1 langs zie komen en duidelijk zie dat het verschillende kaarten zijn, en die persoon vervolgens kan voorspellen welke kaart uit dat pak ik in m'n hoofd heb (maw iedereen die het programma ziet heeft dezelfde kaart in z'n hoofd), dan is er dus echt sprake van de 1 of andere vorm van manipulatie vh brein.
Misschien heb je gelijk, ik heb te weinig verstand van goochelen om daar een standpunt over in te kunnen nemen. Ik ben er wel van overtuigd dat het een truc is, en geen gave of iets dergelijks. Er is ongetwijfeld talent voor nodig, maar geen bovennatuurlijke aanleg.
FF gezocht op google: "Subliminal Messages" is de officiele term. Je kunt het inderdaad met progrmmeren vergelijken; je krijgt onvrijwillig een opdracht mee.

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 20:16

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

afgelopen zondag in 'sneak preview' de film 'Josie and the Pussycats' gezien, deze film gaat ook over subliminal messages in muziek zoals je kunt lezen in de volgende review: http://www.nyrock.com/movies/2001/josie.asp (overigens een vreselijke :r film)

..het hardst werd gelachten om de brainwashscenes door alle hippe jonkies met een commerciële inslag, onder het motto; 'dan ben je echt dom als je daar intrapt' |:( :'(
Pagina: 1