Viz 4 voor de architecten onder ons

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
hi

Viz 4 is uit met wat geile verbeteringen, het best radiosity zijnde.

check een revieuw op

http://www.cgarchitect.com/news/Reviews/Review001_1.asp

Heel interessant voor iedereen die met bouwkundige visualisaties werkt.

kan dat knullige lightscape de prullenbak in.

specs

• arnem_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:32
Leer je op de TU nu ook echt met zulke programma's omgaan?

Ik ben wel op de open dagen geweest maar echt veel wijzer werd ik daar niet van.

• maratropa
  • Niet online
op de TU leer je met sommige studies wat 3D. Bij bouwkunde gebruiken ze maya, en bij IO ook. Daar wordt ook solidworks gegeven. Vroeger MAX en microstation, en rhino3D.

Maar in beperkte mate hoor.

Ik zelf werk wel eens voor bouwkundige visualizatie burea's, en VIZ 4 lijkt me lekker progje, vooral door zijn verbeterde radiosity. Lichtscape is echt een bitch van een programma, en je moet je modellen speciaal voor lightscape maken. Maar als je ziet wat voor mooie plaatjes eruit rollen...

specs

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Once again, thnx gladiool voor deze zinvolle "news-submit". Eindelijk is ie er dan toch. Nou ja..ik ben iig benieuwd. Voordeel van VIZ t.o.v. MAX was toch wel de aanschafprijs.
Ben benieuwd naar Radiosity :)

Is ie al ehm.... ;)

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Het lijkt erop alsof ze gewoon de meeste opties van Lightscape geïmplementeerd hebben in VIZ. En da's niet verkeerd, want om de mooiste plaatjes met die pakketten te maken moest je ze toch in samenhang met elkaar gebruiken.

Shots zien er errug goed uit. Nu is dat meestal wel met demo-shots, maar dit lijkt me dan toch relatief eenvoudiger te maken.

En de aanschafprijs van 1895 dollar, tja...scheelt nogal veel als je bedenkt dat je MAX in NL voor 9500 piek moet kopen.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• arnem_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:32
Ja hele mooie plaatjes zijn ermee gemaakt,

alleen zijn die lampen in de gymzaal wel heel erg onhandig opgehangen |:( :7

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:34
ik vidn dit wel bijzonder knap gedaan.
hoe doet hij die mensen???

Afbeeldingslocatie: http://www.cgarchitect.com/news/Reviews/VIZ4/images/Singapre_InteriorView2_blur_more_real.jpg

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• maratropa
  • Niet online
foto maken en erin photoshopppen, of mappen op planes

-

specs

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:43
nope, die mensen lijken mij eerder realpeople van rpc.
bedankt voor de tip gladiool, ik ga meteen kijken, zit er al een tijd op te wachten!

edit:

hoezo uit ? op autodesk nog niets te zien.

• maratropa
  • Niet online
dan was het de press realease dat ie eraan komt ofzo..
hij is in eider geval al gereviewed..

specs

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op de TU eindhoven wordt les gegeven in VIZ, geef namelijk zelf de instructies die daarbij horen :P (nu niet meer ivm afstuderen en te druk zijn....)

de betaler vervuilt

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op maandag 17 december 2001 12:42 schreef pim4 het volgende:
nope, die mensen lijken mij eerder realpeople van rpc.
bedankt voor de tip gladiool, ik ga meteen kijken, zit er al een tijd op te wachten!

edit:

hoezo uit ? op autodesk nog niets te zien.
rpc.. :?

Ik dacht dat die mensen tiff-afbeeldingen waren met een zwarte (kan verschillen??) achtergrond. Vervolgens worden ze op bijv. een plane gezet, en met behulp van Alpha-channel(?) wordt de achtergrond onzichtbaar..

Volgens mij was het zoiets, maar ik kan me vergissen.. :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Op maandag 17 december 2001 15:24 schreef GA!S het volgende:
(nu niet meer ivm afstuderen en te druk zijn....)
Te druk zijn met KLIK!ken zeker ;)

Bij dat plaatje met die mensjes is inderdaad gebruik gemaakt van de Archivision RPC (RealPeopleContent) plugin die bij VIZ geleverd wordt. Daarbij wordt inderdaad een image op een plane geprojecteerd. Die image bestaat echter uit een heleboel verschillende images, foto's worden gemaakt in 360graden rondom het model, vergelijk het maar met the Matrix "bullit-time-shots". Vandaar dat de RPC modellen nog vrij groot zijn kwa filegrootte. Het mooie is echter dat ze in het model dus maar 1 enkele spline gebruiken, en dat je er omheen kunt draaien waarbij het figuurtje meedraait. Helemaal kewl zijn de moving people etc. En er zijn ook auto's in de maak (of die zijn er al)

Meer info op www.archvision.com

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

't is me toch wel een afgrijselijk smerig stukje architectuur en een gedrocht van een render trouwens :P

de betaler vervuilt

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:34
Op dinsdag 18 december 2001 02:26 schreef GA!S het volgende:
't is me toch wel een afgrijselijk smerig stukje architectuur en een gedrocht van een render trouwens :P
jaloers??? :+

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:43
Op maandag 17 december 2001 15:49 schreef Scipionyx het volgende:

[..]

rpc.. :?

Ik dacht dat die mensen tiff-afbeeldingen waren met een zwarte (kan verschillen??) achtergrond. Vervolgens worden ze op bijv. een plane gezet, en met behulp van Alpha-channel(?) wordt de achtergrond onzichtbaar..

Volgens mij was het zoiets, maar ik kan me vergissen.. :)
yep ! en daar is een handige plugin voor. realpeople van rpc. www.rpcnet.com en dat is precies wat je hier ziet. :)

en er zat al een licentie bij viz3, dus vast ook wel bij viz4 :P

• maratropa
  • Niet online
ti's leuk om zo jezelf in renders te stoppen, en dat je jezelf dan terugziet op een 5 bij 5 meter bord langs de snelweg ofzo..:)

-

specs

Pagina: 1