Toon posts:

RedHat 7.2 op Notebook X-probz :/

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb RedHat 7.2 als 2e OS geinstalleerd op mn Laptop (Gericom P3-1GHz/256 meg RAM/20GB/CD/14.1"TFT/LAN) ik kan op een of andere manier X-windows maar niet goed aan de praat krijgen... Ik krijg grote zwarte balken en vervorming als ik X opstart in 1024x768 (=native move van TFT) ... Op een aangesloten externe monitor ziet het er wel goed uit (refresh prob?) :?

Heeft iemand enig idee?

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Hmm... een collega van me zat afgelopen week ook te kloten met zo'n Gericom (geriatric computing? ;) ) van de Lidl :) Hij kreeg het scherm eigenlijk normaal aan de praat, had alleen veel problemen met de netwerkkaart, omdat die niet automatisch een irq van het bios schijnt te krijgen. Heb je tijdens de Red Hat installatie wel voor een LCD scherm gekozen, of in ieder geval iets met een refreshrate niet hoger dan pak em beet 70 Hz?

Verwijderd

Topicstarter
Yup "generic Laptop display @ 1024x768" ik ga er vanuit dat dat wel moet werken. Mn netwerkkaart (SiS900) werkt wel... nu mn X-windows nog :?

Verwijderd

Ik heb precies het zelfde probleem! Heb ook zo'n Gericom ding (SiS630 graphics chip) en het wel voor geen meter..

Heb met Suse 7.2 en Slack 8 nog ff gechecked maar no go.. tis dus echt de support voor dat kreng vanuit xwin denk.

Heb er helaas nog geen goeie driver voor kunnen vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n vermoeden dat het hem zit in de ondersteuning van TFT schermpjes... althans die voor Laptops... op de faculteit zie ik zat gasten achter 18" TFT schermpjes onder X werken... het zal dus wel aan de aansturing op mn laptop liggen... nou maar hopen dat ze er wat voor vinden... :?

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 11:37

Petuhr

FreeBSD

Heb zelf ook een laptop waar die SIS 630 chip inzit, en had daar ook problemen mee..

Bleek later in de X driver te zitten van SIS.

Gebruik nu de Framebuffer, en alles werkt nu perfect...

Verwijderd

Topicstarter
Hoe heb je die geconfigged? :?

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 11:37

Petuhr

FreeBSD

Pagina: 1