Ik heb dus onlangs besloten m'n Palm Vx weg te doen en te upgraden. Als upgrade heb ik gekozen voor de combo papieren agenda met Gameboy Advance.
Naast enkele andere kleine probleempjes kwam ik ook tot de conclusie dat ik 'em alleen maar gebruikte als agenda/adressenboek en voor spelletjes in de trein. Een GBA leek me gewoon een veel beter alternatief voor de spelletjes en een goede papieren agenda (goed qua indeling enz) voor de afspraken en adressen.
Even wat voor- en nadelen op een rij:
Voordelen Palm:
• Alles (agenda en games) is geintegreerd.
• Adressen en agenda zijn "netter" te onderhouden. (Handig bij beroerd handschrift
)
• Software is in ruime mate te verkrijgen en niet al te duur.
• Je synchroniset 's ochtends even en je hebt de krant de hele dag bij je.
• Het ultieme pats-tooltje!
Voordelen papieren agenda/GBA:
• Afspraken enz. zijn sneller genoteerd (Grafitti is snel te leren, maar pen en papier blijven sneller) en je kunt makkelijker even een notitie in een kantlijn plaatsen.
• Spelletjes zijn ultiem veel beter/vetter/mooier/gaver op een GBA.
• Een GBA is natuurlijk ook een ultiem pats-tooltje!
Nadelen Palm:
• Schermgrootte (zeker in vergelijking met een fatsoenlijke papieren agenda).
• Spelletjes (ze zijn gewoon niet echt mooi, hoewel je leuke denkspelletjes hebt).
• Grafitti.
• Snelheid (zeker bij spelletjes).
• De "eeuwige pats-strijd". Nieuwe modellen blijven komen, waardoor jouw duur aangeschafte Palm (een jaar terug toch 1200 piek, nu bij inruil voor een nieuwe toch nog 250 waard) z'n glorie verliest. Maakt op zich niet zoveel uit natuurlijk, maar ik heb het idee dat dat bij een Gameboy niet zo snel gebeurt.
Nadelen papieren agenda/GBA:
• Geen integratie.
• Spelletjes zijn behoorlijk aan de prijs.
• Als je een snel wisselend schema hebt kan de agenda wat rommelig worden. Geldt ook voor je adresboek natuurlijk.
• (edit, stom, vergeten) Geen AvantGo!
Na deze voor- en nadelen afgewogen te hebben kwam ik toch tot de conclusie dat de voordelen van de agenda/GBA zwaarder wogen dan die van de Palm en dat de nadelen minder zwaar wogen dan die van de Palm. Voor mij was deze keuze, na toch ruim een jaar een Palm gebruikt te hebben, een duidelijke.
Wat zijn jullie meningen hier nu over? Ik hoor vaak argumenten van mensen die een Palm/PocketPC apparaat willen waar min of meer uit blijkt dat het vooral cool is. Persoonlijk ben ik daar denk ik wel overheen gegroeid intussen.
edit: Laatste puntje bij nadelen papieren agenda/GBA toegevoegd.
Naast enkele andere kleine probleempjes kwam ik ook tot de conclusie dat ik 'em alleen maar gebruikte als agenda/adressenboek en voor spelletjes in de trein. Een GBA leek me gewoon een veel beter alternatief voor de spelletjes en een goede papieren agenda (goed qua indeling enz) voor de afspraken en adressen.
Even wat voor- en nadelen op een rij:
Voordelen Palm:
• Alles (agenda en games) is geintegreerd.
• Adressen en agenda zijn "netter" te onderhouden. (Handig bij beroerd handschrift
• Software is in ruime mate te verkrijgen en niet al te duur.
• Je synchroniset 's ochtends even en je hebt de krant de hele dag bij je.
• Het ultieme pats-tooltje!
Voordelen papieren agenda/GBA:
• Afspraken enz. zijn sneller genoteerd (Grafitti is snel te leren, maar pen en papier blijven sneller) en je kunt makkelijker even een notitie in een kantlijn plaatsen.
• Spelletjes zijn ultiem veel beter/vetter/mooier/gaver op een GBA.
• Een GBA is natuurlijk ook een ultiem pats-tooltje!
Nadelen Palm:
• Schermgrootte (zeker in vergelijking met een fatsoenlijke papieren agenda).
• Spelletjes (ze zijn gewoon niet echt mooi, hoewel je leuke denkspelletjes hebt).
• Grafitti.
• Snelheid (zeker bij spelletjes).
• De "eeuwige pats-strijd". Nieuwe modellen blijven komen, waardoor jouw duur aangeschafte Palm (een jaar terug toch 1200 piek, nu bij inruil voor een nieuwe toch nog 250 waard) z'n glorie verliest. Maakt op zich niet zoveel uit natuurlijk, maar ik heb het idee dat dat bij een Gameboy niet zo snel gebeurt.
Nadelen papieren agenda/GBA:
• Geen integratie.
• Spelletjes zijn behoorlijk aan de prijs.
• Als je een snel wisselend schema hebt kan de agenda wat rommelig worden. Geldt ook voor je adresboek natuurlijk.
• (edit, stom, vergeten) Geen AvantGo!
Na deze voor- en nadelen afgewogen te hebben kwam ik toch tot de conclusie dat de voordelen van de agenda/GBA zwaarder wogen dan die van de Palm en dat de nadelen minder zwaar wogen dan die van de Palm. Voor mij was deze keuze, na toch ruim een jaar een Palm gebruikt te hebben, een duidelijke.
Wat zijn jullie meningen hier nu over? Ik hoor vaak argumenten van mensen die een Palm/PocketPC apparaat willen waar min of meer uit blijkt dat het vooral cool is. Persoonlijk ben ik daar denk ik wel overheen gegroeid intussen.
edit: Laatste puntje bij nadelen papieren agenda/GBA toegevoegd.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.