• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:19

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Topicstarter
Ik heb dus onlangs besloten m'n Palm Vx weg te doen en te upgraden. Als upgrade heb ik gekozen voor de combo papieren agenda met Gameboy Advance.

Naast enkele andere kleine probleempjes kwam ik ook tot de conclusie dat ik 'em alleen maar gebruikte als agenda/adressenboek en voor spelletjes in de trein. Een GBA leek me gewoon een veel beter alternatief voor de spelletjes en een goede papieren agenda (goed qua indeling enz) voor de afspraken en adressen.

Even wat voor- en nadelen op een rij:

Voordelen Palm:
• Alles (agenda en games) is geintegreerd.
• Adressen en agenda zijn "netter" te onderhouden. (Handig bij beroerd handschrift ;))
• Software is in ruime mate te verkrijgen en niet al te duur.
• Je synchroniset 's ochtends even en je hebt de krant de hele dag bij je.
Het ultieme pats-tooltje! :)

Voordelen papieren agenda/GBA:
• Afspraken enz. zijn sneller genoteerd (Grafitti is snel te leren, maar pen en papier blijven sneller) en je kunt makkelijker even een notitie in een kantlijn plaatsen.
• Spelletjes zijn ultiem veel beter/vetter/mooier/gaver op een GBA.
• Een GBA is natuurlijk ook een ultiem pats-tooltje! :)

Nadelen Palm:
• Schermgrootte (zeker in vergelijking met een fatsoenlijke papieren agenda).
• Spelletjes (ze zijn gewoon niet echt mooi, hoewel je leuke denkspelletjes hebt).
• Grafitti.
• Snelheid (zeker bij spelletjes).
• De "eeuwige pats-strijd". Nieuwe modellen blijven komen, waardoor jouw duur aangeschafte Palm (een jaar terug toch 1200 piek, nu bij inruil voor een nieuwe toch nog 250 waard) z'n glorie verliest. Maakt op zich niet zoveel uit natuurlijk, maar ik heb het idee dat dat bij een Gameboy niet zo snel gebeurt.

Nadelen papieren agenda/GBA:
• Geen integratie.
• Spelletjes zijn behoorlijk aan de prijs.
• Als je een snel wisselend schema hebt kan de agenda wat rommelig worden. Geldt ook voor je adresboek natuurlijk.
• (edit, stom, vergeten) Geen AvantGo!

Na deze voor- en nadelen afgewogen te hebben kwam ik toch tot de conclusie dat de voordelen van de agenda/GBA zwaarder wogen dan die van de Palm en dat de nadelen minder zwaar wogen dan die van de Palm. Voor mij was deze keuze, na toch ruim een jaar een Palm gebruikt te hebben, een duidelijke.

Wat zijn jullie meningen hier nu over? Ik hoor vaak argumenten van mensen die een Palm/PocketPC apparaat willen waar min of meer uit blijkt dat het vooral cool is. Persoonlijk ben ik daar denk ik wel overheen gegroeid intussen. :)

edit: Laatste puntje bij nadelen papieren agenda/GBA toegevoegd.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Koop gewoon die GBA en show me eens een keer de spelletjes die je erbij gekocht hebt ;)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Hillie

Hillie

Topicstarter
Ik heb 'em al, met Warioland 4 (erg geinig) en Tony Hawk's Pro Skater 2. Ganz geil! :) Je kunt het wel een keertje checken hoor! :)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Op zondag 16 december 2001 00:13 schreef Hillie
ultiem pats-tooltje! :)
Uhm, ik heb mijn Palm echt niet om te patsen ofzo. Ik zou nooit meer terug willen en kunnen naar mijn oude Succes agenda. Natuurlijk gebruik ik hem ook wel voor spelletjes en fun, maar ik ben er intussen overheen gegroeid dat spelletjes spelen cool is ;)
In mijn Succes paste natuurlijk ook een diskette met al mijn Word- en Exceldocumenten, maar zat geen viewer laat staan editor hiervoor. En ja, schrijven is sneller dan graffiti, maar typen gaat nog sneller.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:47

botoo

💀 too old to die young

Palmvoordelen t.o.v. een papieren agenda?

* agenda loopt naadloos door naar de volgende jaren, klinkt onnodig, maar zelf plan ik (zowel prive als zakelijk) "beslist niet vergeten" dingetjes voor meerdere jaren.
* alarm piepje, kan ook met horloge of gsm, maar toch makkelijk bij de betreffende afspraak.
* leesbaar adresboek, steeds netjes op alfabet.
* adresboek in te delen in categorieen, wel zo makkelijk als je veel contacten gespaard hebt.
* zoekfuncties, op naam, voornaam, stad, notitie, of noem maar op, er kan op gezocht (en gevonden) worden
* het al genoemde word, excel files meenemen en bekijken/bewerken, andere bestandsformaten ook mogelijk.
* mailfunctie, weliswaar beperkt, maar zeker als naslag heel makkelijk om bij je te hebben
* avantgo met o.a. de pricewatch :)

Wat imho wel een onverslaanbaar voordeel van de papieren agenda is?
Laat 'm maar een paar keer vallen, of ga er op zitten, niet iets wat ik graag met m'n Palm doe...

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Hillie

Hillie

Topicstarter
Op zondag 16 december 2001 01:34 schreef botoo het volgende:
* agenda loopt naadloos door naar de volgende jaren, klinkt onnodig, maar zelf plan ik (zowel prive als zakelijk) "beslist niet vergeten" dingetjes voor meerdere jaren.
Da's waar, maar daar heb ik zelf niet zoveel last van. En voor die enkele notitie kun je een blad achterin je agenda bijhouden, met een afspraak/aantal afspraken voor het volgende jaar.
* alarm piepje, kan ook met horloge of gsm, maar toch makkelijk bij de betreffende afspraak.
Gebruikte ik totaal niet, dus daar mis ik niks aan. :)
* leesbaar adresboek, steeds netjes op alfabet.
Dat eerste (leesbaar) geldt natuurlijk vooral voor de doktoren onder ons, met hun nooit leesbare handschrift. Je kunt je adreslijsten alfabetiseren, maar wat je zegt is waar, je kunt er wat last mee krijgen.
* adresboek in te delen in categorieen, wel zo makkelijk als je veel contacten gespaard hebt.
Zeker waar. Je zou in een papieren agenda (dus niet zo'n knakending van 2 tientjes bij de bruna, maar een wat duurdere, uitgebreidere) uiteraard wel een tweede adresboek kunnen stoppen. Dan heb je je zaken en kennissen (bijvoorbeeld) wel apart.
* zoekfuncties, op naam, voornaam, stad, notitie, of noem maar op, er kan op gezocht (en gevonden) worden
Zeer zeker waar. Ik gebruikte die zoekfunctie ook nooit eigenlijk, omdat ik wel wist waar alles stond. Maar dit is een functie die je in een papieren agenda zeker mist, als je 'em in je Palm vaak gebruikt.
* het al genoemde word, excel files meenemen en bekijken/bewerken, andere bestandsformaten ook mogelijk.
Is handig, maar ik vond het persoonlijk totaal niet werkbaar. Als ik veel rapporten enzo mee moet nemen, dan wordt het toch echt tijd voor een laptop! :) Voor mij niet echt veel toegevoegde waarde op het moment.
* mailfunctie, weliswaar beperkt, maar zeker als naslag heel makkelijk om bij je te hebben
Gebruikte ik nooit. Mail had ik volledig uit staan. Misschien niet zo handig, maar goed, ik vind m'n mail-afhandeling nu ook goed.
* avantgo met o.a. de pricewatch :)
AvantGo is zeker een gemis. Dat is zeer zeker waar. Maar goed, ik kan nu onderweg fijn gamen! ;)
Wat imho wel een onverslaanbaar voordeel van de papieren agenda is?
Laat 'm maar een paar keer vallen, of ga er op zitten, niet iets wat ik graag met m'n Palm doe...
Jep, ook zeker een pluspuntje! ;)

Zoals ik eerder al zei: Ik heb m'n Palm lange tijd gebruikt, dus ik ben geen newbie wat dit betreft. Toch vond ik de voordelen van de alternatieven groter dan de nadelen van het wegdoen van m'n Palm. Dat zijn natuurlijk criteria die voor iedereen verschillend zijn.

Verwijderd

Mjah.. of je koopt gewoon een PocketPC... ;)

• Hillie

Hillie

Topicstarter
Mjah, ik vond de extra voordelen van de pocketpc boven een palm niet echt opwegen. Maar dat is natuurlijk ieders keuze! :)

Ik moet wel zeggen dat als er ooit weer een pda komt, dit wel eens een pocketpc zou kunnen worden.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:47

botoo

💀 too old to die young

offtopic:
Whaaaa, ik zie een wel zeer treffende gelijkenis in je icon en je homepage (8>
:D

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1