Toon posts:

isolatie waterblok en pelt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een mooi waterblokje en een drft 0.8 peltier element.
nu wil ik de handel op mijn mobo plakken maar ik zoek nog iets om mee te isoleren, nou ken ik die truckjes met schuim ed wel maar dat past niet i.v.m. de bevestiging.

ik ben dus opzoek naar iets vloeibaars dat uithardt maar niet permanent is, ik bedoel dus een soort rubber of kit ofzo dat ik er ook weer af kan trekken als dat nodig is.

weet iemand hoe goed stopverf tegen warmte/kou en water (condens) bestand is en wat de hecht eigenschappen zijn???

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:49
Beetje creatief met neopreen moet altijd lukken denk ik zo. En dan kan je er gewoon een lading vasaline smeren tussen alle kieren ed, werkt bij mij iig perfect.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Vaseline kun je ook gebruiken, kun je weer makkelijk weghalen en isoleert.

39

Verwijderd

Topicstarter
ik ken de OC-shop en waterkoeling.nl wel hoor (ben daar modje :) )
maar ik dacht dat hier meschien nog wel wat hersencellen ronddwaalde ;)

en btw de OC-shop heeft niet wat ik nu zoek...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 december 2001 23:48 schreef Homedisc het volgende:
Vaseline kun je ook gebruiken, kun je weer makkelijk weghalen en isoleert.
NEE!!!
heb ik al een keer geprobeerd ;(
als dat warm wordt loopt het over al je kaarten en slots uit en ik ben gvd een halve dag bezig geweest om het weer weg te krijgen (wat niet helemaal gelukt is...)
ik heb er in de volgende volgorde de volgende spullen opgesmeten:

-methanol (geen effect)
-petrolium (zeer weinig effect, klodders werden wat kleiner)

het zwaardere werk... een fohn op 250 graden...

-petrolium (ja het werkt, alles is wel tering heet)
-methanol (om de petrolium weer weg te krijgen :( )

toen had ik een klef en vet mobo over die het wonderbaarlijk nog steeds doet...

• Hielko
tja, je moet het ook niet warm laten worden :). Kamertemperatuur is laag genoeg om het spul op de juiste plaats te laten zitten, en warmer wordt het nooit: daar zorgen de peltiers wel voor.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op zaterdag 15 december 2001 23:57 schreef hielko het volgende:
tja, je moet het ook niet warm laten worden :). Kamertemperatuur is laag genoeg om het spul op de juiste plaats te laten zitten, en warmer wordt het nooit: daar zorgen de peltiers wel voor.
idd want je gaat het toch tenslotte koelen :P
Of had je je peltier er verkeerd op zitten de vorige keer? ;) :P

39

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 december 2001 23:57 schreef hielko het volgende:
edit:
waar was mijn text :?

die vaseline zit ook tegen mijn waterblok en das wel erg warm (400W warmte :s) dus die vaseline liep wel :)

• Hielko
* Hielko heeft dat ook, en ongeveer 500-600W aan warmte: maar ook het waterblok wordt niet warm genoeg om de vasaline stout te laten doen :).

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05 18:53

marco899

Know's what he wants.

Gewoon, zuurvrije siliconenkit. Waterdicht en luchtdicht, en vrij makkelijk te verwijderen.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 11:13

chromeeh

the Gnome

Op zondag 16 december 2001 10:26 schreef Boolio_Eglesias het volgende:
Check it out now!!!!!! http://www.swiftnets.com/socketsealing.htm
Hmmmm.... Dit zie ik nog niet echt zitten....
How on earth krijg je dat er weer af als je een nieuwe CPU wil? Moet je dan mara directs een nieuw Mainboard kopen :?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 december 2001 10:26 schreef Boolio_Eglesias het volgende:
Check it out now!!!!!! http://www.swiftnets.com/socketsealing.htm
ik vind dit wel een goed idee eigenlijk, heb toch nog een paar tubes met kit liggen, wordt weer een avondje knippen en plakken :P

heeft iemand nog van dat neopreen folie liggen en kan ik daar dan een stukkie van kopen ofzo?

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025
Op zondag 16 december 2001 00:05 schreef hielko het volgende:
* Hielko heeft dat ook, en ongeveer 500-600W aan warmte: maar ook het waterblok wordt niet warm genoeg om de vasaline stout te laten doen :).
Hielko, is dat die setup die jij gereviewed hebt op de frontpage. Vertel nu eens wat persoonlijke ervariringen aangezien over een week of 2-3 mijn dual drift online gaat komen met een northwood eronder.

Hoe is de stroomrekening. Wat voor radiator heb je en hoe koelt die radiator die 600 watt aan vermogen. Op welk voltage heb je de peltiers ingesteld. enz..

Verwijderd

freakyfrank heeft denk ik nog wel neophreen over email hem ff (ik kan zijn email ff niet vinden moet je ff op got zoeken)

veel geluk :)

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:44
Op zaterdag 15 december 2001 23:48 schreef hielko het volgende:
Beetje creatief met neopreen moet altijd lukken denk ik zo. En dan kan je er gewoon een lading vasaline smeren tussen alle kieren ed, werkt bij mij iig perfect.
Exact hetzelfde hier zo. Alles dichtzetten met neopreen en daarna gewoon overal waar nog lucht lijkt te kunnen gaan zitten een flinke kloder vaseline. Blokje erop en draaien maar. :P

Verwijderd

Beetje offtopic maar.. Genius_P, hoe ga je je drift 0.8 voeden?

Verwijderd

Topicstarter
die voeding bestaat uit een lineaire voeding met een ringkern van 600V/A met 9000 uF aan condensatoren en een gelijkrichtbrug met 25A capaciteid.

hij geeft iets meer dan 24V maar ik heb zo het idee dat als ik hem zwaar belast dat ie dan wel inzakt (getest met een zware weerstand...)

ik hoop dat dat een beetje goed gaat , ik moet mijn pelt er nog steeds aanhangen maar das beetje eng enzo..

hoe kan ik hem anders afregelen, met pwm gaat dat wel maar dan krijg je weer zo'n kokende mosfet brug:(

• Demo
  • Laatst online: 14-05 12:15

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op zondag 16 december 2001 15:55 schreef Genius_P het volgende:
die voeding bestaat uit een lineaire voeding met een ringkern van 600V/A met 9000 uF aan condensatoren en een gelijkrichtbrug met 25A capaciteid.

hij geeft iets meer dan 24V maar ik heb zo het idee dat als ik hem zwaar belast dat ie dan wel inzakt (getest met een zware weerstand...)

ik hoop dat dat een beetje goed gaat , ik moet mijn pelt er nog steeds aanhangen maar das beetje eng enzo..

hoe kan ik hem anders afregelen, met pwm gaat dat wel maar dan krijg je weer zo'n kokende mosfet brug:(
Hoezo, als je PWM gebruikt, dan geeft een mosfet toch juis weinig warmte af? (maar misschien wel weer veel als je met zulke grote stromen werkt...)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
pwm dissipeerdt geen vermogen als je op de "nul" doorgangen van je spanning schakeld. je moet dan een 0-doorgangsdetectie circuit bouwen en ik weet ff niet meer hoe dat werkte (zit ook in SSR's geloof ik)
en ik moet dan weer een print gaan bouwen met allerlei externe dingen eraan :(

Verwijderd

9000uF is te weinig! das genoeg voor ong. 2 a 3 amp, die drift trekt zo'n 11A dus ik zou (heb) een 45000 uF genomen!

PWM is geen goed idee voor een peltier, omdat de werking van een peltier teniet gedaan wordt als je hem heel snel in een uit schakelt dit levert namelijk warmte op!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 december 2001 16:10 schreef roalte.nl het volgende:
9000uF is te weinig! das genoeg voor ong. 2 a 3 amp, die drift trekt zo'n 11A dus ik zou (heb) een 45000 uF genomen!

PWM is geen goed idee voor een peltier, omdat de werking van een peltier teniet gedaan wordt als je hem heel snel in een uit schakelt dit levert namelijk warmte op!
waar heb jij die grote elco dan vandaan getrokken?
ik geloof dat die dingen niet echt voorniks zijn :s..

ps het was toch 1000uF per A als natte vinger regel? dus 9000uF (2 x 4700uF) zou wel moeten kunnen dacht ik...

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 13:15

Skef

Ik scheer.me

Pepijn: Had Herman niet op de eerste meeting iets van vloeibaar plastic? Dat rode spul in dat vage potje...

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• KryTech
  • Laatst online: 06:44
Op zondag 16 december 2001 16:15 schreef Genius_P het volgende:

waar heb jij die grote elco dan vandaan getrokken?
ik geloof dat die dingen niet echt voorniks zijn :s..

ps het was toch 1000uF per A als natte vinger regel? dus 9000uF (2 x 4700uF) zou wel moeten kunnen dacht ik...
Het is te weinig het is minimaal 2000 uF per ampere. minimaal 22000 uF pakken dus. Zelf had ik gewoon 3x 10000 uF parallel geschakkeld en dat gaf een rimpel van z'n 8% dacht ik ongeveer, volgens mijn scoopje. Ik heb er nu 6x 10000 uF aan hangen omdat ik die toch over had en een kleinere rimpel een beter rendement opleverd tot op zekere hoogte en het belast de elco's dan wat minder zwaar.

Over dat inzakken van de spanning heb je gelijk. Ik heb een 22 volt trafo genomen ipv een 18 volt die je volgens al die spannende berekeningen nodig hebt. Mijn spanning is onbelast z'n 29 volt belast zakt de spanning naar een nette 24,4 volt (dat is 's middags, 's avonds en zondags gaat de spanning naar de 25 volt, netspanning licht hier dan aanmerkelijk hoger raar maar waar)

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025
Een of ander groot bedrijf naast je huis die het net helemaal leeg trekt :). Of een vette wiet plantage die s'avonds en zondags wat bijverlichten :)
Pagina: 1