Toon posts:

Duron 1GHz heeft XP core??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een duron 1GHz CPU gaan kopen bij europc en ik had laatst iets gehoord over de XP core, maar ik heb nergens kunnen vinden of de Core van de 1GHz altijd dezelfde is als van de xp (alleen met minder cache) en op de europc site staat al helemaal niets.
Kan iemand mij vertellen of dat zo is en of die dan veel sneller is...
En misschien weet iemand dan ook nog even of de combinatie met de MSI K7T Turbo 2 een goede combinatie is.

Alvast bedankt.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:05
zoek eens op Morgan, zal je zien dat het een gestripte variant van de Athlon XP is (dus zoals de Duron gewoon weer hetzelfde dinkie met 64K L2 cache)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
Op zaterdag 15 december 2001 23:30 schreef _JGC_ het volgende:
zoek eens op Morgan, zal je zien dat het een gestripte variant van de Athlon XP is (dus zoals de Duron gewoon weer hetzelfde dinkie met 64K L2 cache)
Je krijgt 2 dingen bij die nieuwere Duron: SSE ondersteuning en een wat betere data prefetch. Kijk ook eens hier naar

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
Ok thx,

Maar is het nu echt zo dat ELKE duron 1GHz die Morgan (XP) core heeft en dat ik niet straks een Duron 1GHz thuis krijg met nog de oude en langzamere core???

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
ELKE Duron 1Ghz heeft zo'n XP core, alleen dan met minder L2 cache enzo...

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat wilde ik even weten >:)
Thx

Verwijderd

Maar niet bij EuroPC bestellen, kutwinkel, heb heel lang gewacht toen een deel gecancelled, en bij AAArde betseld. EuroPC heeft gewoon nauwelijks voorraad, daarom zijn ze zo goedkoop. Alles moet nog van de importeurs komen.

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

Op zondag 16 december 2001 13:57 schreef 0siris het volgende:
ELKE Duron 1Ghz heeft zo'n XP core, alleen dan met minder L2 cache enzo...
Palomino CORE is anders dan de Morgan CORE...

Dat het uiteindelijk alleen de verschillen te zien is in die L2 cache is wat anders

I got a problem-solver and its name is revolver

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Vanaf 1Ghz is de Morgan Duron, tot(dus NIET met) 1Ghz is Spitfire Duron.

Verschil is 'n lagere CLock en 'n kwart L2 Cache tov de TB/Palomino .

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Pagina: 1