USB tweaken

Pagina: 1
Acties:

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 11:15

SmidsY

hallo!?.............

Topicstarter
Oke hier gaan we, misschien wat lang verhaal maar let goed op. Ik heb resentelijk mijn pc geupgrade met een Asus TUSL2-C moederbord en Celly 1.2 GHz, heb hierbij ook een Asus I-Panel genomen. Alles werkt perfect. Maar nu komt hij, alles zit in een bigtower en dat kl*te draade van usbconnector naar i-panel was te kort (opgelost door een lange com kabel te gebruiken, je weet wel van van die oudere typen mobo's met losse connectoren)

Het Asus bord geeft standaar de optie op de extra usb connector een (meegeleverd met het bord) uitbreidingskaartje met daarop twwe USB poorten. Het i-panel heeft ook twee USB poorten. Je snap dat als ik deze allemaal wil aansluiten dit niet gaat (twee "touwtjes" een aansluiting) Nu is het niet echt moeilijk om op die lange com kabel een extra connector te plaatsen en zo die USB poorten door te lussen. Dit is technisch haalbaar en dus geen probleem.

Wat nu wel de vraag is, gaat dat werken. Dus kan ik op een USB connector (standaard geschikt voor twee USB poorten) 4 poorten hangen, volgens mij moet dit volgens de USB standaard gewoon werken (4 poorten delen bandbreedte die normaal voor twee wordt gegeven).

Wat denken jullie gaat dit zomaar werken!? of moet ik zelf een soort USB hubje maken om dit voor elkaar te krijgen. Heb je kritiek? opmerkingen of hints lmk.

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Je probleem is het volgende :? :
Je usb kabel is te KORT :).

DOe het volgende :) :

Stap 1 : Ga na hoeveel draden je nodig hebt, en kijk hoe lang.
Stap 2 : Haal het aantal draden en de lengte er van :).
Stap 3 : Maak er een mooi geheel van.
Stap 4 : Doe het tussen de usb poort en het device

* De kabel mag maximaal maar rond 10 Meter zijn! vanaf het mobo! :)

• SmidsY

SmidsY

hallo!?.............

Topicstarter
fout, kabel is alles behalve te kort. Dat probleem hb ik al opgelost met het gebruik van een oude com kabel (stond in een oudere post over i-panel kabel te kort).

Ik wil deze kabel aanpassen zodat het een beetje gaat lijken op een IDE kabel (Dus nog een connector erbij plaatsen) om zo vanaf mijn mobo naar het uitbreidingskaartje met twee usb poorten en vandaar naar het i-panel. Dit is praktisch haalbaar, maar de vraag is gaat dat ook werken (want normaal gesproken doe je er maar twee poorten op)

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

• SmidsY

SmidsY

hallo!?.............

Topicstarter
is er hier helemaal niemand met wat inzicht in mijn geschetste situatie :?

Verwijderd

Nee, ik snap het probleem niet helemaal. Maar als je 4 USB's op 2 aansluitingen wilt, zou ik niet doen, want je verbindt een hele hoop vermogen met 4 USB apparaten, en kortsluiting, doorlussen, etc, kan dan best wel wat schade veroorzaken. Verder sluit je dan ook apparaten op elkaar aan enzo. Je kan wel een soort schakelaar maken denk ik. Maar anders wordt het toch een HUB denk ik.

• SmidsY

SmidsY

hallo!?.............

Topicstarter
In theorie moet het kunnen, vooral als je diverse artikelen doorleest over USB specificaties. Ik weet dat ik ze niet alle vier tegelijk optimaal zou kunnen gebruiken (i.v.m delen bandbreedte en voltage's) dus maximaal zou het aantal apparaten gelijk blijven maar het zou er wel voor kunnen zorgen dat ik een tijdelijk apparaat aan de voorkant zou kunnen inpluggen en aan de achter kant 1 apparat voor vast zou kunnen laten zitten.

Ik ging er van uit dat er hier misschien op het forum wat ideeen zouden zijn maar ik begin hier aan te twijfelen, ik denk dat het nu maar tijd gaat worden om te expirmenteren.

Verwijderd

Twee USB devices op dezelfde poort, met een soort Y-kabel werkt naar mijn mening niet. (heb t nooit uitgeprobeerd)

Wanneer je twee connectoren op 1 aansluiting gebruikt, en er altijd slechts 1 gebruikt, mag dat volgens mij geen problemen opleveren. Maar als je dat wilt, zou ik persoonlijk die extra twee usbpoorten die bij je mainboard geleverd zijn, niet gebruiken. Per ongeluk toch twee apparaten op 1 poort kan misschien wel veel beschadigen.

Wat een usb-hub doet weet ik niet precies. Wanneer dat alleen het verzorgen van de juiste stroom voor elke apparaat is, zou jouw theorie moeten werken.

Ik hoop dat hiermee je vraag beantwoord is.
Ik kan je helaas geen garantie geven dat dit gaat werken, blijf werken en/of geen schade aan zal richten aan usb-apparaten en/of mainboard.

Verwijderd

Ik heb een tijd terug ook een USB-tweak vraag gesteld binnen Case-modding, maar ik ben niet helemaal voldaan kwa antwoord. Ik zie dat je de documentatie over USB hebt gelezen. Even een schetsje van wat ik wil:

Ik heb een losse USB-connector van een oud moederbord gesloopt. Ik heb hier dus een potentiele extra ingang. (overigens is zo'n USB stekker niks meer dan een erg zielig slap blikken doosje met een plastic toestandje in het midden uitlopend op vier contactjes, god wat stellen die dingen toch weinig voor) En uiteraard wil ik nu Front-USB

Ik heb zelf een Asus A7V Mobo waar ook een extra USB root op zit. Is het voldoende de contactjes met de juiste pinnetjes te verbinden? Want op de uitbreidingskaarten voor de A7V zit een extra componentje per poort.

edit> Ik ga gewoon een proefopzet maken! Je hoort het misschien nog!

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

pfff, zeer vaag verhaal. Kan het iets duidelijker?

dusz: je hebt een normale USB aansluiting op je mobo, bedoelt voor 2 USB poorten, maar eigenlijk wil je die verder opsplitten tot 4 poorten? (waarom snap ik nog niet, maargoed) OK?

Denk eigenlijk niet dat het kan. Er hangt per poort toch en controller achter? zou dan voor een hubje gaan, maar ik zal ff voor je snuffelen.

suc6

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 19:58
Jij wil dus op 1 originele poort 2 anderen aansluiten. Dat zal niet werken. De 2 poorten op je MB zitten op een Root Hub, daarom heb je daar 2. Wil je meer poorten dan moet je echt een USB hub nemen. Ik zou het niet eens proberen als ik jouw was want wat je aansluit zou best kapot kunnen gaan.

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Op maandag 17 december 2001 22:16 schreef Fr3d het volgende:
...

Ik heb zelf een Asus A7V Mobo waar ook een extra USB root op zit. Is het voldoende de contactjes met de juiste pinnetjes te verbinden? Want op de uitbreidingskaarten voor de A7V zit een extra componentje per poort.
psies, 2 poorten op je mobo en voor elke xtra poort een xtra controller...

overigens moet het met dat maken van een USB frontbus wel lukken. Of je nu de standaard kabel gerbuikt of zelf wat knutseld? de aansluiting samen met de nodige controllers zit al op je mobo

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• SmidsY

SmidsY

hallo!?.............

Topicstarter
Kijk eens aan wat reacties, bedankt hiervoor alvasr. Donderdag moet ik weer werken dus test ik het wel ffies op een mobotje aldaar. I'll keep you posted

• SmidsY

SmidsY

hallo!?.............

Topicstarter
Tja feestdagen er tussen door schiet ook niet op voor een beetje creatief tweaken. Heb uiteindelijk de tijd gevonden en gebropeerd.......

En het werkt, op 1 USB aansluiting voor twee USB poorten, hebbik werken gekregen 4 Poorten. Maar meer dan 2 tegelijkertijd gaat moeilijk tot zeer slecht.

Maar nu kan ik wel mijn scanner achterin mijn kast rammen en de digitale camera op het I-panel aan de voorkant :)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Dan zit waarschijn je scanner in de ene poort en de camera in de andere want ik geloof niet dat je 2 USB devices via 1 poort kan verbinden. Waarom zou er anders een RootHub op je MB zitten :?

Senile! Senile Oekaki

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 08 januari 2002 15:44 schreef _bas_ het volgende:
Dan zit waarschijn je scanner in de ene poort en de camera in de andere want ik geloof niet dat je 2 USB devices via 1 poort kan verbinden. Waarom zou er anders een RootHub op je MB zitten :?
jawel joh er zijn toch ook usb hubs in de winkel te koop die van 1 usb poort er 4 maken

• SmidsY

SmidsY

hallo!?.............

Topicstarter
Lees alle posts goed door, ik weet dat het verhaal wat moeilijk is. Maar het werkt wel :)

(samenvatting, op een ASUS TUSL2-C mobo zitten standaar 2 USB poorten, en een connector waarop je nog eens 2 poorten op kan zetten. Zit allemaal standaar meegeleverd met bord. Nu heb ik ook een I-panel wat ook 2 USB poorten heeft en op die connector moet. Nu heb ik beide kabels tot 1 gemaakt en die op die connector aangesloten en dat werkt. Maar niet alle 4 tegelijkertijd)

Pagina: 1