Harde schijf f*cked up door Linux?

Pagina: 1
Acties:

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:23
Ok, ik had dus een pentim pc'tje met een 1,2Gb schijf, perfect om linux op te installen dacht ik.
Bij de installatie is er iets mis gegaan en toen wilde ik linux er weer af gooien en windows erop zetten.

Maar ik krijg dus nu met geen mogelijkheid meer toegang tot mijn schijf.
Ik heb al met fdisk/mbr zitten prutsen, maar ook hiermee lukte het niet.
Ik ben echt ten einde raad (en dat ben ik niet snel).
Iemand een idee?

P.s. verwijs me niet naar de faq, want ik weet dat die er is ja. .:)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ziet FDISK 'm nog wel, maar herkent-ie de partities niet, of word je HD niet eens gezien?

Linux gebruikt een ander FS (ext2 meestal) wat door FDISK niet goed begrepen wordt, en al helemaal niet door Windows.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 11:26

Dennahz

Life feels like hell should.

uhm start ff van de linux cd op.. en wis alle partities .. apply en exit dan setup probeer het dan nog us met fdisk

Twitter

• Kayz
Het is gewoon echt vaag.
Eerst zag fdisk een partitie, deze heb ik eraf gegooit en de schijf geformateerd.
Maar als ik de pc dan opnieuw opstart en de schijf beschikbaar zou moeten zijn, dan zie ik geen verandering.

De linux setup start ook niet meer op van de cd :(
Snap het niet (ligt ook aan mijn ondestkundigheid op het gebied van linux uiteraard maar dit is wel vaag)

• Dennahz

Dennahz

welke linux distro is het eigenlijk??

download hier us de bootdisk en probeer het daarmee...

http://www.bootdisk.com/unifiles/suse60.exe

Twitter

• Kayz
Het was Redhat 7.0.

Verwijderd

En als je die disk eens als slave in een andere pc hangt , misschien dat je dan met een partitiemanager er bij komt. Als de hardware je schijf ook in die pc niet herkent is je schijf d00d vermoed ik...

Verwijderd

je kan met Partion Magic van powerquest heel makelijk een ext2 partitie verwijderen

Verwijderd

Op zaterdag 15 december 2001 23:54 schreef arpje het volgende:
je kan met Partion Magic van powerquest heel makelijk een ext2 partitie verwijderen
Dat kan met booten vanaf linux flop/cd en dan(c)fdisk ook prima. Daar hoef je geen dure software voor aan te schaffen, vraag is echter of je fdisk /pm /whatever je harde schijf wel ziet, c.q. kan benaderen.

• zerok
  • Laatst online: 18:27

zerok

geen

Op zaterdag 15 december 2001 23:54 schreef arpje het volgende:
Ja soms gebeurt het vol automatische :'( (slechte ervaring met pm 6.0)
mail me als je het wil hebben

"never argue with idiots they drag you down to their level and beat you with experience" dilbert

• Dennahz

Dennahz

dit is de bootdisk van redhat http://www.bootdisk.com/unifiles/rh61boot.exe

Twitter

Verwijderd

Gebruik een programma als Ranish partition manager:

http://download.cnet.com/downloads/0-10096-100-914828.html?tag=st.dl.10000-103-1.lst-7-3.914828

Lukt het dan nog niet, dan gok ik dat je schijf echt kapot is...

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:22
Tipje:
Fdisk van (win)do(w)s kan wel de partitie verwijderen. Dien je alleen het volgende te doen:
- Ga in je bios en pas daar je harddisk aan door b.v. het aantal koppen te verkleinen.
- Start nu op met een flop start fdisk en probeer hem dan eens te verwijderen.

Na de verwijdering, je systeem opnieuw starten en in de bios je schijf weer correct terug zetten.

Moet werken

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Op maandag 17 december 2001 11:36 schreef ge-flopt het volgende:
Tipje:
Fdisk van (win)do(w)s kan wel de partitie verwijderen. Dien je alleen het volgende te doen:
- Ga in je bios en pas daar je harddisk aan door b.v. het aantal koppen te verkleinen.
- Start nu op met een flop start fdisk en probeer hem dan eens te verwijderen.

Na de verwijdering, je systeem opnieuw starten en in de bios je schijf weer correct terug zetten.

Moet werken
Ik heb ook zo een schijf kapot gemaakt maar dan met OpenBSD ! Kan ik de hier boven genoemde aanwijzingen ook volgen om dat ding weer aan de praat te krijgen. Ik krijg hem namelijk niet meer in de BIOS te zien!!!!!!! :(

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Als je denk je schijf naar de vaantjes te hebben geholpen kan je eventueel een controleproggie van de site van de fabrikant van je hd downloaden. Dat kan je bijna feilloos vertellen wat de staat van je disk is. (moet je soms wel even voor zoeken) :7

Wanbeleid is ook beleid.

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Op maandag 17 december 2001 11:46 schreef agent327 het volgende:
Als je denk je schijf naar de vaantjes te hebben geholpen kan je eventueel een controleproggie van de site van de fabrikant van je hd downloaden. Dat kan je bijna feilloos vertellen wat de staat van je disk is. (moet je soms wel even voor zoeken) :7
't is een schijf van 512 MB volgens mij die fucked up is... :( IK weet helaas niet van welke fabrikant maar ik zal wel even op de hd kijken als ik thuis ben...

Maar ik verwacht er niet al teveel van... :(

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

Pagina: 1