Toon posts:

SB Live! Value, kraak geluid, buggy driver?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het zit zo, ik formatteer net even m'n Windows XP partitie omdat een paar dingen in XP toch niet lekker zaten.
Installeer Windows 2000, allemaal perfect tot dat ik m'n Soundblaster Live! Value ging installeren.
Tot mijn stomme verbazing deed creative Surround mixer het niet, wanneer ik deze op wilde starten kreeg ik de melding 'could not load plug-ins'.
Zoals gewoonlijk heb ik LiveWare 3.0 gebruikt waar ik nog nooit problemen mee heb gehad.
Ergens in m'n driver folder lag nog een driver update voor WinXP en Win2k, geinstalleerd, en ja hoor m'n surround mixer deed het weer!
Alleen tot m'n stomme verbazing had ik ipv muziek, niets dan gekraak, gepiep, gebrom, geruis en wat niet! Ergens vaag in de achtergrond hoor je nog wel iets dat op muziek lijkt...
Wanneer ik vanuit device manager de LiveWare 3.0 driver installeer is m'n geluid weer enigzins opgeknapt maar kraakt nog steeds wat. Maar nu doet m'n surround mixer het niet meer!
Zou je hier niet gek van worden!?

Herkend iemand deze problemen? En nog belangrijker, heb je er een oplossing voor?
Misschien kan iemand mij ook vertellen wat de oorzaak van deze wazige onzin is?

Alvast bedankt :)

Verwijderd

Topicstarter
Godverdomme, dit is toch te maf om waar te zijn?!
Ik kwak dat stuk elende wel weer in een ander slot, heeft wel eerder geholpen hoe vreemd het ook is |:(
Zou dit te maken hebben met die VIA 686B + soundblaster live series bug?
Heb de laatste VIA 4in1 drivers, 4.36 dus misschien zit daar iets niet goed... Zou me niets verbazen van VIA :(