Toon posts:

Hoe vcd in hoge resolutie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dvd rip gedownd van dbz (laten we zeggen: de Trunks Special :)) 512*348 reolutie erg lekker allemaal. Maar als ik er een mpg van wil maken met TMPenc en een vcd template kies, dan is de resolutie daarvan maar 352*288, er gaat dus een stuk kwalitiet van af en dat wil ik niet :) Als ik hem gewoon convert naar mpeg(zonder dus iets te kiezen van vcd of wat dan ook dan heb ik nog wel de hoge resolutie, maar dan zegt Easy cd Creator weer dit:

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/pics/EODTEOTMHHE

Ik zit al een tijdje te kutten hier ;( De hamvraag is dan ook: hoe krijg ik uit die avi een mpeg met dezelfde resolutie die ik als vcd kan branden? En waarmee?

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
simpel gezegd: NOOIT!.... OM de doodsimpele reden dan een vcd standaard een resolutie heeft van 352x288.

Wat jij wilt is een S-VCD maken met een hogere resolutie. Dit zou in principe gewoon moeten werken en deze zijn ook vaak gewoon nog in DVD spelers af te spelen.

Kijk eens op deze site voor superveel info over (S)VCD's :

http://www.vcdhelp.com/

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
KuT ;( Die hoge resolutie van de perfecte rip heb ik dus nix aan ;( ;( ;( ;( ;( ;(

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-08 13:04
je kan er ook een Xvcd van maken, maar deze reso is wel heel vaag. maar lees idd op die site, het kan wel. Probeer eens met nero te branden anders. en dan de waarschuwing te negeren

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan ook.. maar voor X-vcd zit de template niet in TMPenc.. :{ EN dat is eigenlijk het enige programma wat ik (nu nog) gebruik voor converten..

<edit>
maar ik zie net een manier op www.vcdhelp.com om het alsnog te doen.. ff checken :)

• JoeCool
  • Laatst online: 16-08 15:59

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Op zaterdag 15 december 2001 22:47 schreef DMaarten het volgende:
Dat kan ook.. maar voor X-vcd zit de template niet in TMPenc.. :{ EN dat is eigenlijk het enige programma wat ik (nu nog) gebruik voor converten..

<edit>
maar ik zie net een manier op www.vcdhelp.com om het alsnog te doen.. ff checken :)
Voor het maken van een XVCD moet je in TMPenc. het VCD template in laden en daarne unlock en hand matig de bitrate en resolutie instellen.

Fashionably sensitive, but too COOL to care

Verwijderd

Topicstarter
Dat zag ik ook net staan op de site, vandaar de edit :) Ik dacht dat ik de site nogwel aardig uit m'n kop kende |:( ;)

Laatste vraag(voorlopig ;)) Is het beter om de originele bitrate van de film te houden (1150) of om de via-de-calculator-uitgerekende bitrate (2067) te nemen? Ik heb geen idee wat dat voor invloed heeft op de uiteindelijke kwalitiet op de cd want ik ben niet zo'n erge xpert op het gebied van xvcd... :P

• JoeCool
  • Laatst online: 16-08 15:59

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Ik denk niet dat het zinvol is om een hogere bitrate te nemen dan die van het origineel.
Hij wordt er in ieder geval niet beter van.

Fashionably sensitive, but too COOL to care

Verwijderd

Topicstarter
OK, dan weet ik genoeg, starting encoding.. *now*

*The ulimate newbie thanks you* :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat gaat dus ook niet lukken.. ding is nog LANG niet klaar en is nu al ruim over de 700mb :D Straks de svcd en dan die unlocken proberen :)
Pagina: 1