Toon posts:

Nieuwe PC boot niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ben voor iemand pc in elkaar aan het zetten maar hij blijft constant steken bij Verifying DMI pool data.
Ik heb 1 hd en 1 cd-rom aangesloten.
Booten met cd-rom via windowsxp krijg ik blue screen foutmelding. Booten via floppy loopt ie gewoon overheen.
In het BIOS heb ik ook alles op de goede bootsequence gezet. Het is een MSI k7t Turbo 2 mb met athlon XP 1600+ sys. Heb ook aantal keren de cmos gereset via jumper. Alle jumpers voor Master en slave staan ook goed zover ik kan zien. Heeft iemand hier ervaring mee?. Heb de search gebruikt maar vind niet de oplossing!. bij voorbaat dank

Verwijderd

Zie ie de harde schijf wel in de bios, bij het auto-detecteren?

Verwijderd

Pakt je mobo de XP zonder dat er een bios update gedaan moet worden?.

En hoe heb je de fsb nu staan?
Of probeer eens de bios defaults te laden.

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 12:24
en de cd-rom?? Dat ding lijkt me niet lekker! Hall die er eens vanaf en kijk dan nog eens!

Verwijderd

Topicstarter
HIj ziet de HD wel in het BIOS.
Het BIOS ziet de XP netjes als 1600+, een BIOS update is niet mogelijk omdat diskette station niet boot maar ziet hem ook wel netjes in BIOS.
Ik ga nu eens de cd-rom speler een er af gooien en mijne proberen. Bedankt en blijf komen met die oplossingen!! :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke dat werkt dus ook niet!! :(

Verwijderd

Op zaterdag 15 december 2001 22:41 schreef QuAteR het volgende:
Oke dat werkt dus ook niet!! :(
Dan ben ik toch bang voor je dat het probleem echt in je moederboard zit. Heb je de mogelijkheid om HDD, FDD, CD-ROM + alle kabels in een andere pc te testen? Dan weet je in ieder geval zeker dat daar niets mis mee is. Verder kun je dan beter terug gaan met je moederboard naar de winkel waar je het hebt gekocht (mits je nog garantie hebt). Dat zou ik tenminste doen. Succes verder.

Verwijderd

Topicstarter
Jah dat dacht ik ook al maar wilde het niet denken! :'(
Want ik heb echt ALLES gedaan.
HD en kabels heb ik mijn pc gezet en werkt als een treintje. sigh op naar winkel Bedankt allemaal!.

Verwijderd

Topicstarter
IK heb het, het probleem was het diskette station dat defect was !!!! |:(
gvd n00b acties van mij, maar ja ben veel blijer dat ik het heb gevonden!!! bedankt iedereen
Pagina: 1