Verwijderd

Topicstarter
Ik wil aan mijn laptop een GSM knopen, een met een intern modem, dus een seriele aansluiting naar mijn laptop.

Dan kan ik met linux inbellen bij mijn provider / werk.

Wie heeft hier ervaring mee, of weet welke toestellen hiervoor geschikt zijn?

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bijna alle :P

De ouderwetse Nokia 6150 werkt hier perfect voor.

Wees echter beducht --> Dataverkeer is duurder dan gewoon bellen... (ben weleens geschrokken van telrek)

Verwijderd

Op zaterdag 15 december 2001 21:41 schreef DSmarty het volgende:
Bijna alle :P

De ouderwetse Nokia 6150 werkt hier perfect voor.

Wees echter beducht --> Dataverkeer is duurder dan gewoon bellen... (ben weleens geschrokken van telrek)
1. Nokia 6150 heeft geen ingebouwd modem.

2. Dat verschil in prijs is volgens mij ook onzin.

Ik heb zelf (naast een 6150) ook nog een Siemens M35, met ingebouwd modem, maar dat heb ik, zowel onder Windows als Linux nog niet aan de praat.

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op zaterdag 15 december 2001 22:43 schreef jeroenr het volgende:

[..]

1. Nokia 6150 heeft geen ingebouwd modem.

2. Dat verschil in prijs is volgens mij ook onzin.

Ik heb zelf (naast een 6150) ook nog een Siemens M35, met ingebouwd modem, maar dat heb ik, zowel onder Windows als Linux nog niet aan de praat.
Sinds wanneer niet :?
Je sluit de nokia gewoon via datakabel (= serieel) aan op de PC, klein stukje software installen en je kan internetten.
Zie specs: http://www.nokia.com/phones/6150/specs.html
GSM data transmission
-9,600 bps, up to 34,400 bps if compressed
-Send and receive telefaxes, e-mail, files
-Data transmission with automatic error correction
-Mobile Terminated Unstructured Supplementary Services Data
-Built-in infrared link (e.g. to compatible PC, printer, another Nokia 6100-series phone)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 december 2001 22:52 schreef DSmarty het volgende:

[..]

Je sluit de nokia gewoon via datakabel (= serieel) aan op de PC, klein stukje software installen en je kan internetten.
[..]
Kijk, en dat stukje software zal dan wel specifiek voor Windows zijn. :r Zonder die software is het dan denk ik niet mogelijk. En daar zit het nu net in.

Verwijderd

Op zaterdag 15 december 2001 22:52 schreef DSmarty het volgende:

[..]

[..]
Sinds nooit niet.
Een GSM met ingebouwd modem kan zonder extra software functioneren: dus aansluiten en direct ATDT0123 intikken...

Overigens is er wel software voor de 6150 icm Linux: www.gnokii.org. Wel erg beta omdat Nokia niet wil meewerken aan dit pakket en ze dus alles zelf moeten uitzoeken (dmv 'sniffen' op de COM-port)...

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hep siemens s35 geen prob gewoon standaart modem 9.6k instellen op de goede seriele poort

2x MT v3 | EMS.148.VNS117.BMS.112 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | Fonske MarstekVenusV3-modbus-TCP-IP

• mr_daTA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

mr_daTA

Probeert student te zijn

De nokia communicators doen het ook prima hoor. Gewoon ff instellen dat er een modem aan de seriële poort hangt et voila.

Werkt prima.

maar ik heb nog nooit gemerkt dat ik meer moet betalen voor dataverkeer hoor.

Chance favors the prepared mind

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 16:41
heb zelf een bosch 909 dual s, en die werkte onder 2000 prima met de standard 9600bps modem.......heb hem onder SuSE 7 echter nooit werkend gekregen.

iRacing Profiel

Pagina: 1