Toon posts:

Probleem Soyo Dragon Plus help !!!!!!!!!!!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb hetvolgende probleem , heb net nieuw soyo bordje binnen alles ingebouwd en als ik de pc opstart zie ik dat mijn monitor in standbystand valt ik krijg 1 lange piep uit de pcspeaker en het systeem schakelt (valt) zichzelf uit.
Ik heb alles gepobeerd maar heb steeds hetzelfde probleem, de hardware is 100% oke.
specs ; soyo dragon plus , amd 1800 xp, samsung 256 ddr cl 2,5 , tnt 64 mb.
Wie weet wat er aan de hand is
greetz,
Frank

Verwijderd

Schiet je voeding misschien tekort? Ik heb ook een 1800XP proc en dacht aan een 300 watt voeding genoeg te hebben. Zou echter tegen kunnen vallen...

Zie: [topic=350569/2/25]

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
:z

Standaard rijtje:
-AGP kaart eruit en weer goed erin, stevig aandrukken
-IDE kabels checken
-CMOS clearen
-Alle kaarten eruit beh. AGP

Gebruik de serach ook ff, staat een hoop in.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

die lange piep *kan* iets specifieks betekenen, wat voor BIOS merk zit er op die Soyo?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Op zaterdag 15 december 2001 21:30 schreef 4us het volgende:
de hardware is 100% oke.
Hoe weet je dat zeker als je bios nog niet gepost heeft. Of heb je de hardware in een ander systeem getest. Maakt je heatsink goed contact met de CPU core?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

als je weet dat de CPU en de kaarten okee zijn, ga ik voor het geheugen. Kom de laatste tijd erg veel ranzige geheugenmodules tegen en dan is het niet vreemd dat een PC gaat piepen en niet wil starten. Check het eens in een andere PC?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals gezegd , de hardware is gewoon 100% , ik heb nl nog een amd 1,33 hz systeem staan en heb dus alles kunnen testen , de voeding in het systeem is 350 watt dus dat zou genoeg moeten zijn .
De handleiding van het bord biedt in deze geen uitkomst dus hoop ik dat iemand me op dit forum kan helpen want het is balen.
gr

Frank

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
Soyo :r :r :r

Kan daar ook wel eens aan liggen

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 11:31 schreef -hfl-xenon het volgende:
Soyo :r :r :r

Kan daar ook wel eens aan liggen
Goh wat een fantastisch onderbouwde mening. Onwetende debiel! Van dit soort reacties moet ik nou :r Tegenwoordig is GoT wel de laatste plek waar ik heen ga voor technische hulp. Tweakers noemt met zich hier, 75% van mensen hier zijn prutsers eerste klas die niet de moeite nemen om VEEL te lezen op Internet en elkaar maar als domme papagaaien na praten. En praktijkervaring dat kennen jullie niet.

|:( :(

• Smackers
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb je je CPU cooler wel op de goede connector aangesloten (cpufan 1)? Anders wil je moederboard namelijk niet opstarten.

Athlon Xp 1700+, Soyo Dragon Plus, 512 MB ddr, Radeon 8500

Verwijderd

Topicstarter
Jawel staat op de goede connector, heb dit ook geprobeerd te wisselen maar werkt ook niet.
gr
Frank

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:20
Op zondag 16 december 2001 15:53 schreef Smackers het volgende:
Heb je je CPU cooler wel op de goede connector aangesloten (cpufan 1)? Anders wil je moederboard namelijk niet opstarten.
Op zondag 16 december 2001 16:21 schreef 4us het volgende:
Jawel staat op de goede connector, heb dit ook geprobeerd te wisselen maar werkt ook niet.
gr
Frank
Misschien zit hij wel in de correcte connector maar geeft jouw fan wel een signaal of dat hij draaid?
[offtopic]
soyo dragon plus , amd 1800 xp, samsung 256 ddr cl 2,5 , tnt 64 mb
Waarom nemen mensen een goed systeem met zo'n brakke videokaart.

Taal fouten inbegrepen ;)

• StruvusMaximus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-01-2025
IK zelf dit bord ook, maar hier loopt hij perfect.
Wat je moet doen is het volgende:
alles eruit behalve agp kaart, vervolgens cmos resetten (zie manual, let op stekker van voeding) vervolgens weer opstarten, en via bios optimized defaults laden.

als dat niet werkt dan kan het ook de raidcontroller zijn die je aan hebt staan.

Dit natuurlijk er vnauit gaande dat de hardware niet kapot is zoals hierboven reeds is aangegeven (cpu,mem, etc)

ik hoop dat het lukt want mijn xp 1800 van eynstein draait nu al bijna 72 uur zonder errors op de snelheid van xp 2000

veel geluk met dit super stabiele en complete bord....

Verwijderd

ik heb hier zelf ook net dat bordje binnengehad en heb precies hetzelfde probleem, er zit 3x 256mb Corsair xms pc2400 geheugen in.
iemand nog suggesties ? :)

Verwijderd

Hey probleem is ondertussen opgelost, misschien is het ook wat voor de topicstarter.
Doe een fan met rpm-monitor aan je cpu1fan connector, laat het board booten en zet in de bios deze functie uit.
Dit moederboard heeft namelijk een beveiliging tegen het doorbranden van amd cpu's en vereist standaard een fan met rpm control. Wel is nog een hardware reset nodig met de witte jumper rechtsonder de batterij.

Succes..

Verwijderd

Je kan alle errors omzijlen door
de INSERT toets ingedrukt te houden tijdens het
aanzetten van de PC.

Hij boot dan door naar de bios
Dan kun je de fancontrol uitzetten

Suc6

Buikje

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:23

BaatZ

Prullenbakker :?

waar die smerig lange piep ook wel op kan wijzen is een eventueel defect in de AGP.
ik heb hier dagelijks last van (naja, had, dat mobo = nu d00d...)

check ff je agp dus ook, misschien is je probleem al wel opgelost nu, maar agp poorten geven vaak wel iets gezeik met stevig aandrukken en zo...

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

Pagina: 1