Toon posts:

[RH7.2] Fullscreen met xawtv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb RedHat 7.2 draaien met in me pc een Pinnacle PC TV Rave. Nu kan ik gewoomn tv kijken, maar fullscreen wil niet. Dan krijg ik een beled van 650x480 in het midden en daaromheen alleen maar zwart.

Verwijderd

Heb je 'Load "v4l"' in je XF86Config-4 staan? Misschien dat dat helpt.

• MyDyingBride
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07 20:19
Als je dit:
code:
1
2
[global]
fullscreen = 800 x 600

in je .xawtv zet en ervoor zorgt dat X naar deze resolutie kan switchen zou je mooi fullscreen beeld moeten hebben.

Verwijderd

zwarte randen eromheen = "kan niet groter"

Toevallig een nvidia kaart met de XFree nv drivers? Probeer dan de nvidia.com drivers eens (jaja, /me * kots *, maargoed... |:(). Die supporten de scaling opties van de kaart en dan kan je "echt" fullscreen kijken.

De TV kaart zelf kan maar tot 768x576 (of 720x576), omdat dat nou eenmaal de mogelijkheden van de chipset zijn (en meer zou onzinnig zijn, want TV gaat niet verder dan 768x576 voor PAL/SECAM of 640x480 voor NTSC).

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 december 2001 21:59 schreef beelzebubu het volgende:
zwarte randen eromheen = "kan niet groter"

Toevallig een nvidia kaart met de XFree nv drivers? Probeer dan de nvidia.com drivers eens (jaja, /me * kots *, maargoed... |:(). Die supporten de scaling opties van de kaart en dan kan je "echt" fullscreen kijken.

De TV kaart zelf kan maar tot 768x576 (of 720x576), omdat dat nou eenmaal de mogelijkheden van de chipset zijn (en meer zou onzinnig zijn, want TV gaat niet verder dan 768x576 voor PAL/SECAM of 640x480 voor NTSC).
gefore 256 ja.....

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 23:04 schreef Magio het volgende:

[..]

gefore 256 ja.....
nvidia.com drivers gebruiken en je bent klaar :) (getest)
Pagina: 1