[Win2k server] Domain wijzigen

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-02 18:37
ejz mensen,

ik heb dus van een familielid windows 2000 server gekregen (werkt bij microsoft) en ik heb m maar es geinstalled op mn server.

in mijn stommiteit heb ik als hostname gewoon de hostname opgegeven, maar als domein hostname.domain.nl .

het leek mij makkelijk die dan later weer te veranderen, maar aangezien de pc een domain controller is met active directory kon ik dat niet doen via My Computer/Network Indentification :'( .

weet iemand hoe ik mn domain alsnog kan wijzigen ?

ff specs: win 2k server, service pack 2, active directory, exchange 2000 enterprise.

iemand ?

bij voorbaat dank !

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Format c: is de enige optie vrees ik >:)

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02 21:09

DarkSide

theres no place like ::1

DCPROMO Draaien.
Van je DC een Memberserver maken.
DCPROMO draaien.
Nu juiste domeinnaam opgeven.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• nrg
Op zaterdag 15 december 2001 21:26 schreef DarkSide het volgende:
DCPROMO Draaien.
Van je DC een Memberserver maken.
DCPROMO draaien.
Nu juiste domeinnaam opgeven.
heb ik nu gedaan en t domein klopt nu.
iis doet t ook nog, maar exchange niet meer ;(

als ik nu de exchange system manager opstart zegt ie:
There is no Microsoft Exchange Organization in that domain.

ID no: c1030a8c
Exchange System Manager
iemand :'( ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wild guess: Exchange was AD integrated? Dan klopt daar de domain info natuurlijk ook niet meer van..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• nrg
Op zaterdag 15 december 2001 23:05 schreef BackSlash32 het volgende:
Wild guess: Exchange was AD integrated? Dan klopt daar de domain info natuurlijk ook niet meer van..
klopt, maar hoe kan ik die info dan goed zetten (wijzigen dus) ?

• nrg
Op zaterdag 15 december 2001 23:14 schreef BackSlash32 het volgende:
Misschien heb je hier wat aan:
http://www.swinc.com/resource/e2kfaq_appxa.htm
nee, ik kan het niet vinden daarin...

iets/iemand anders :?

edit:
ho, ff de 2e bekijken ;)

• nrg
naja, ik install exchange wel opnieuw...

iig tnx voor de hulp !

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat de gevolgen zijn van DCPROMO uitvoeren om een ander domeinnaam te geven?

Er staat mij iets bij dat geheel AD eruit gaat, maar weet t niet meer zeker

Verwijderd

Met dcpromo maak je van een member server een domain controller, of andersom. Als je 'andersom' doet, en het is het de laatste DC in je domein, bestaat er dus idd geen domein meer, en al je accounts zijn permanent verwijderd. (Als het niet de laatste DC was, blijft het domein uiteraard nog gewoon bestaan, maar met 1 DC minder.)

In 2003 is er zoiets als een domain rename tool, maar even uit m'n hoofd zijn er complicaties als er ook Exchange aanwezig is. Exchange haakt redelijk diep in je AD.

Als je in mixed mode draait, had je nog een NT4 server als BDC kunnen installeren, dan met dcpromo je AD verwijderen (en BDC promoveren naar PDC), waarna je opnieuw dcpromo kunt draaien om weer een AD op te bouwen, nu met goeie domeinnaam. Dan blijven je useraccounts intact, maar het verdient natuurlijk niet de schoonheidsprijs, en zonder AD heb je ook geen Exchange (als je 2000 of 2003 had).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2005 15:26 ]

Verwijderd

BackSlash32 schreef op zaterdag 15 december 2001 @ 23:05:
Exchange 2000 of 2003 zijn altijd AD integraded. Het enige waarvoor je AD integrated aan of uit kunt zetten, is je DNS server.

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een uitgebreide beschrijving + tools om een AD enabled domain naam te wijzigen vind je op http://www.microsoft.com/...wnloads/domainrename.mspx

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 15:27:
[...]

Exchange 2000 of 2003 zijn altijd AD integraded. Het enige waarvoor je AD integrated aan of uit kunt zetten, is je DNS server.
Eh... 4 jaar later ergens op reageren heeft veel zin. Maar het had ook nog een 5.5 kunnen zijn :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ja dcpromo verwijdert het helemaal, en als je geen andere domaincontroller hebt is je hele AD weg.

Domain renamen werkt alleen in Server 2003. Aangezien je dit door de handleiding te lezen en een beetje te zoeken had kunnen ontdekken, en in Algemene gedragsregels (Netiquette) uitgelegd staat dat we dat stukje onderzoek toch echt van je verwachten, sluit ik dit topic.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.