Toon posts:

Printerprobleem: rare tekst!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn printer print tekst en plaatjes alleen bepaalde delen van de tekst staan iets omhoog of iets omlaag. De tekst wordt zeg maar horizontaal in tweeen verdeeld waarbij het ene onderste deel blijft staan en het bovenste deel is verschoven.

Ik denk dat het aan de software ligt omdat we de printer hebben getest op een andere computer. Die deed het goed. De kabel is ook getest (nieuwe gekocht zelfs) maar allebei waren ze goed. De paralelle is goed omdat ik een scanner er rechtstreeks op heb verbonden. Die deed het ook goed. De printer heb ik een paar keer opnieuw geinstalleerd, stuurprogramma vervangen. Verder was er wel een keer een error in het CMOS, dat heeft iets te maken met het BIOS. Maar nu is het BIOS goed ingesteld.

Ik heb:

- Windows ME
- Printer: StarSJ 48
- Driver: STAR24E.DRV

Ik zou graag willen weten wat de oorzaken van die probleem zijn en hoe ik het kan oplossen.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Probeer windows 2000 eens, als dat mogelijk is ?

Verwijderd

Topicstarter
Zou Windows XP ook kunnen?

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:40

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Probeer eens een andere driver, kijk even bij de FAQ van de fabrikant. Een ander OS installeren om een printer is erg overdreven.

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk het niet omdat ik ook een Canon printer heb en die doet het ook niet, op die computer.
Dus denk ik dat het weinig helpt als de driver vernieuwt wordt. Want dan zou de Canon het wel moeten doen.