Niet meer booten na extra fan.

Pagina: 1
Acties:

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 08:56

Speedpete

was barman

Topicstarter
Of het hier hoort weet ik niet zekers, maar het heb wel m'n extra cooling te maken duz.

Ik heb een 60 mm Papst fan op 7volt gezen en daaraan vast een afvoerpijp gemaakt. Op die manier hoef ik dus niet te zagen in me kast om de warme lucht weg te sturen.

Alles netjes vastgebout, aangesloten met 2 kroonsteentjes (in combi met me andere 8cm sunon Fan) en draaien maar. Vanmiddag pc aan en blazen als een tierelier. Geluidsniveau blijft lekker laag en de lucht wordt prima afgevoerd.

Ik daarna naar de voetbalkantine vertrokken, want ach je gaat ook welles wat drinken, en kom net thuis. Zet PC aan en tijdens het boeten slaat me hele bak vast.

Ik denk sim-pel, ff resetten en de bak start helemaal niet meer. Curieus.

Fan losgebout, kroonsteentje open, draadje los, kroonsteentje vast en me bak draait weer, zij het alleen met m'n Sunon.

Wat kan dit zijn? (Los aan een 9v adapter werkt de Papst perfect).

Extra info: ik heb dus een A-open HQ45, MSI mobo, P3 667 en een seagate ST320423A (5400 rpm)..

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
sluiting? slecht kroonsteentje? ik neem aan dat je direct stroom uit je voeding neemt (ja dus), probeer ze anders eens apart te zetten

vaag probleem :?

• Speedpete

Speedpete

was barman

Topicstarter
Stroom komt idd direct uit de voeding.

Aan het kroonsteentje kan het niet liggen om dat de ene bij de fan zelf zit, en los van de pc dus perfect draait, en aan de andere hangt de 8cm Sunon...

Dit is hum trouwens:
Afbeeldingslocatie: http://members.tripod.lycos.nl/Speedpete/images/cooler2.jpg

2 uurtjes werk geweest, kunststof, gelijmd en afgetaped. Werkte zo lekker.. maar zo kort ;(

edit:
Kofschip... :(

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

jammer man.

wat ontzettend mooi afgewerkt, zeg!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
als ik goed kijk zie ik een rood en een zwart draadje naar de fan gaan. Dat is 5 Volt en niet 7.
Draait de fan wel echt tijdens het booten, of probeert ie het alleen maar?

• Speedpete

Speedpete

was barman

Topicstarter
Idd 5 volt ja.. ff hersen-error..

De fan draait bij het booten wel, da's het vreemde. anders had hij namelijk makkelijk sluiting kunnen maken (toch?)

Verwijderd

mischien de boe?
lol :D :9 ;) sorry

Speed..mooie avatar

• Speedpete

Speedpete

was barman

Topicstarter
Speed..mooie avatar
Thanx, Fulgore rulez.

Me pa kwam net langs, zei dat ik het nog maar eens moest proberen... Gaat ik dus nog wel doen, morgen ofzo... wieweet. Afbeeldingslocatie: http://members.tripod.lycos.nl/Speedpete/images/hehsmile.gif

Ik heb nu geen zin om nog te gaan plakken en knippen.. ( Afbeeldingslocatie: http://members.tripod.lycos.nl/Speedpete/images/bier.gif )

Pagina: 1