Toon posts:

-Het grote bord/tabletop spellen topic-

Pagina: 1
Acties:
  • 1.829 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Yoozd
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online

Yoozd

Drugs r good, m'kay

Topicstarter
Er zijn al eerder draadjes over tabletop/bordspellen geweest zoals deze, maar ik wil wat meer informatie horen.

Zelf speel ik veel tabletop/bordspellen (als ik niet aan het gamen ben), dus ik geef hier een lijst van spellen met omschrijving die ik zelf veel speel(de).

*RISK* Een groot bord met een wereldkaart verdeeld in 5 continenten (N-Amerika, Z-Amerika, Europa, Afrika, Azië, en Australië) in totaal weer verdeel over 42 landen. Elke speler moet proberen zijn opdracht (die kan behaald worden door bijvoorbeeld bepaalde continenten te veroveren of spelers uit te schakelen) te behalen, door middel van zijn legers. Het aantal legers wordt bepaald door het aantal landen dat bezet is en de bonuskaarten.

Dit spel speel ik veel. Het valt me alleen op dat de regels aagepast zijn per frequent groepje spelers. Bijvoorbeeld het doorzetten van legers na de aanval. De ene zegt dat je nooit met meer dan 7 legers kan doorstappen na een gewonnen aanval, de ander (zoals ik) meent dat je alle legers mag doorzetten nadat je gewonnen hebt, zodat je zo een heel continent kan doorwandelen en daarna nog eens 7 stappen mag zetten na het aanvallen.
Regels
Geschiedenis

*AXIS AND ALLIES* Groot uitgebreid spel, een soort complexere vorm van Risk. Een groot uitgebreid bord waar het land is verdeeld over de landen U.S.S.R, Amerika, Groot Brittanië, Japan en Duitsland. De regels zijn behoorlijk uitgebreidt en er wordt gevochten met veel verschillende soorten legers, namelijk;
*infantery
*tanx
*AA
*industrial complexes
*fighters
*bombers
*sub marines
*battleship
*aircraft carriers
*transports
De gevechten worden beslist met dobbelstenen, waar elk leger zijn eigen waarde heeft.

Er zijn heel veel taktieken en strategien mogelijk en bovendien is het mogelijk om speciale wapenontwikkelingen te maken. Het doel is om de hoofdsteden van je vijanden over te nemen of om een aantal keer de inkomsten van je vijand te ontvangen. Je verdient geld met het veroveren en bezet houden van gebieden, die elk een verschillende score hebben, naar grootte en strategisch belang.

Jammer genoeg speel ik dit spel niet zo vaak. Veel mensen kennen de regels of het hele spel niet en je legt het niet eventjes uit. Maar als je eenmaaal bezig bent met 5 spelers dan kun je er een hele hoop tijd mee kwijt zijn en dan spreek ik over minimaal een uurtje of 6 a 7. Alleen met het opzetten van het bord ben je al een tijdje zoet.
Regels
Geschiedenis

ondertussen ff gestopt voor een potje Risk :P

*ABALONE* Een eenvoudig bordspel gespeeld met witte en zwarte knikkers. Het doel van het spel is om 6 stenen van je tegenstander van het bord te duwen. Lekker simpele regels, maar toch een behoorlijk hoog gehalte taktiek.

http://www.hippie.nu/~yoozd/abajeu.gif

Dit is een spel waar ik me ziek aan heb gespeeld. Jammer genoeg is het ooit verdwenen en we hebben nooit een nieuwe gekocht.

Regels en variaties

*MONOPOLY* Ken je het niet? Welkom terug van Antarctica. :)

*MAGIC: THE GATHERING* MTG is zo'n spel waar al je zakgeld naar toe gaat. Je betaald je eerst helemaal scheel voordat je een fatsoenlijke selectie kaarten hebt.

Dit spel speel je zonder bord en kaarten worden in booster met +/- 10 kaarten en starterdecks
met 60 kaarten verkocht. Er bestaan in totaal 23 expansie setten en 6 variaties op het basis spel. Je selecteerd een aantal kaarten(je deck)

Je bent een tovenaar die toverspreuken(summon, enchant en meer) kan casten. Daarvoor heb je mana punten nodig, die je uit verschillende soorten landen kan halen. Je hebt 5 basis landjes met de kleuren zwart, rood, blauw, groen en wit. De verschillende spreuken hebben hebben een castingcost en hoe hoger de cost hoe bruter de spreuk(spell). Elke kleur heeft weer bepaalde eigenschappen. Bijvoorbeeld zwart heeft veel spreuken om te doden en doden tot leven te wekken, rood is massavernieteging, blauw kent veel illusies en diefstal spreuken, groen heeft goede aanval en verdedegings spreuken en wit is heel defensief en helend.

Het doel is je tegenstander(s) uit te schakelen en dat doe je door zijn/haar levenspunten naar 0 te brengen of door de laatste te zijn met kaarten in je deck.

Ik ben maar gestopt met spelen, want het kost me veel te veel.
Mijn beste deck bestond uit:
20 Swamp
4 Dark ritual
2 Raise dead
2 Animate dead
4 Bury
4 Bad moon
4 Breeding pit
4 Will o the wisp
2 Nettling imp
4 Sengir vampire
4 Royal Assasin
2 Minion of Leshrac
2 Lord of the pit
4 Arena

Die laatste was het suc6 van mijn deck. Een landje die ik kon tappen om 2 creatures tegen elkaar te laten vechten(Sengir Vampire) Bovendien werden ze dan ook getapt(Royal Assasin) >:) Ik heb gespeeld vanaf Fallen Empires tot en met Ice Age.
Regels en varianten

*AD&D* Daar ga ik verder niet op in. Daar lopen wel genoeg draadjes over. Ik heb het helaas nooit veel gespeeld, omdat ik weinig mensen persoonlijk ken die het (willen) spelen.

*VERDER NOG* Stratego, dammen, schaken, backgammon(trikken) en meer, maar daar ga ik verder niet op in.

Ik heb de spellen van Games-Workshop(Warhammer, Warhammer 40K en meer) , Bloodbowl en spellen zoals Necronomicum heb ik nooit veel gespeeld omdat er veel geld in gaat zitten. Het zijn wel toffe spellen, zeker als er toernooien in je buurt worden gehouden.

http://www.hippie.nu/~yoozd/legacy-milo-cw.gif
bloodbowl

Nou zou ik wel wat andere spellen horen, die de moeite waard zijn. Ik las in dit Bij voorbeeld over een Battletech tabletop game en de kolonisten van Katan. Ik hoor graag over tabletop spellen die boeiend zijn.

Als je niet van bordpellen houdt, ga dan niet zitten flamen. Ik hoef niet veel reakties, alleen maar nuttige.

Dis wel de grootste lap text geschreven sind school :)

De geschiedenis leert ons, dat men over het algemeen niet van de geschiedenis leert.

• 7ouis
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 24-01 19:02
Kolonisten van katan is idd wel leuk maar gaat snel vervelen :z Warhammer Fantasy is best vet alleen heel veel werk met legers schilderen voordat je ceht kn playen ( of je doet het met bier doppen ) Risk is denk ik toch nog het leukst maar niet meer dan 5 spelers want dan zit je 10uur te risken :Z

• White Dust
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 29-11 15:26

White Dust

PlaneScape: Torment

In de ban van de ring, van 999games :9~

• Yoozd
  • Niet online

Yoozd

Drugs r good, m'kay

Topicstarter
Zo moeilijk is een url plaatsen niet. :)

Maar bedankt voor de info. Zijn deze spellen gewoon bij de Bart Smit te koop?

De geschiedenis leert ons, dat men over het algemeen niet van de geschiedenis leert.

• White Dust

White Dust

Op zaterdag 15 december 2001 20:47 schreef Yoozd het volgende:
Zo moeilijk is een url plaatsen niet. :)

Maar bedankt voor de info. Zijn deze spellen gewoon bij de Bart Smit te koop?
In de ban van de ring kun je bij heel wat speelgoed zaken tegen komen (intertoys, speel boom)

• Yoozd
  • Niet online

Yoozd

Drugs r good, m'kay

Topicstarter
Isis en Osiris

Die heb ik ook. Maar het is niet echt een boeiend spel. Geen opbouw of strategien, omdat het snel afgelopen is.

• Boesjke
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 08-12 08:54

Boesjke

Excellent!!

Ik vond Jumbo Jet altijd wel lachen, is een beetje monopolie achtigs maar het was volgens mij met missies ofzo.
Je moest iig een kaart pakken en daarop stond een plaats en daar moest je dan naartoe en daarmee kreeg je geld ik weet het niet meer precies.

Het spel der spellen vond ik heel vroeger ook altijd lachen en vooral dat golfspel :)

Ow ja! Ook muizenval was altijd lachen, en dan vooral het opbouwen van dat gehele ding!

Neen

• [YR]paladin
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2010

[YR]paladin

[DPC] Bastards

robo rally?
carabande?
machiavelli?
catan + aanvulling?

Hee, maar wat ik me afvraag, ik zag dat je eerste linkje bij de regels van risk naar een Utwente server is.
En dat dat de fanaat-risk regels zijn :)
als je interesse hebt in nog een variant, je hebt daar ook VN-risk (3x raden wat de blauwe legertjes voorstellen).

Maar ja, als je in twente zit, kan het leuk zijn om eens bij fanaat te kijken, dat is dus een spellenvereniging met een heeele zooi board games, ook een aantal eigen.

de url is http://www.student.utwente.nl/~fanaat een best wel ranzige site, maar de fanaat regels staan er ook in.
Kom gewoon eens kijken, we hebben behoorlijk wat spellen staan :)
En ook een grote schare met rollenspelers / DM's etc..
En er loopt op dit moment ook een bloodbowl competitie (yay, ik mag binnenkort met mijn human team tegen de elven ... mep mep :) )

"but time is a universal invariant! Not in this zipcode."

• Lord Daemon
  • Laatst online: 09-09 20:03

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Vreemd dat ik het beste (in ieder geval het populairste en hetgene waar het meest over geschreven is) bordspel ooit er niet bij zie staan - ik heb het natuurlijk over schaken. Dat is pas tof! :)

[Ediut] Het staat toch in de openigspost, zij het verstopt. [/Edit]

Ik denk toch dat uiteindelijk de meeste spellen het qua tactische diepte tegen schaken moeten afleggen.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Yoozd
  • Niet online

Yoozd

Drugs r good, m'kay

Topicstarter
Op zaterdag 15 december 2001 22:55 schreef Lord Daemon het volgende:
Vreemd dat ik het beste (in ieder geval het populairste en hetgene waar het meest over geschreven is) bordspel ooit er niet bij zie staan - ik heb het natuurlijk over schaken. Dat is pas tof! :)

[Ediut] Het staat toch in de openigspost, zij het verstopt. [/Edit]

Ik denk toch dat uiteindelijk de meeste spellen het qua tactische diepte tegen schaken moeten afleggen.
Wil je diepte?

download dit maar: http://www.magic.kiev.ua/product.php3?mode=ver&name=metachess

• Lord Daemon
  • Laatst online: 09-09 20:03

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op zondag 16 december 2001 01:39 schreef Yoozd het volgende:

download dit maar:
Bezig - ik ben benieuwd. :)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Yoozd
  • Niet online

Yoozd

Drugs r good, m'kay

Topicstarter
Op zondag 16 december 2001 12:04 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Bezig - ik ben benieuwd. :)
en? Bij mij issie al van mijn harde schijf af.

Nog ff de magic magic combo:

http://www.hippie.nu/~yoozd/ARENABC.jpg
met
http://www.hippie.nu/~yoozd/SENGIRVAMPAP.jpg
met als back up
http://www.hippie.nu/~yoozd/royalassasap.jpg

>:)

• DeepSeven
  • Laatst online: 05-12 10:52
Op zaterdag 15 december 2001 20:25 schreef Soccubus het volgende:
Is dat vet, het spel van "in de ban van de ring" ?? . Het lijkt me wel tof, maarja 90 piek is toch best veel. Kun je er wat meer over vertellen perhaps?

• Yoozd
  • Niet online

Yoozd

Drugs r good, m'kay

Topicstarter
Battletech and [url="http://http://www.shadowrunrpg.com/"]Shadowrun[/url]'s makers FASA zijn failliet en overgenomen door Whizkids

Benieuwd wat ze er van maken.

Maar wie van de AD&Ders heeft wel eens Shadowrun gespeeld? Het is een leuk concept, dat futuristische. Ook dat taaltje: chummer, drek, deckers is leuk verzonnen. Er is ook een spel op de SNES van geweest. Die heb ik nog eindeloos zitten spelen.

ach ja... nostalgie.

• 31482
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 31-08-2006
MONOPOLY RULEZ!

• Yoozd
  • Niet online

Yoozd

Drugs r good, m'kay

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 18:55 schreef 31482 het volgende:
MONOPOLY RULEZ!
*wauw* Wat een diepte!!!

[Voor 4% gewijzigd door Ginz op 11-04-2018 10:27]

• Yoozd
  • Niet online

Yoozd

Drugs r good, m'kay

Topicstarter
Op zaterdag 15 december 2001 20:25 schreef Soccubus het volgende:
Nou... We hebben em dus in huis.

In de Ban van de ring

Heel cool spel. Je moet als Fellowship meerde scenarios doorlopen, zoald Moria, Helm's Deep en Mordor. het doel is om de ringdrager mount Doom te laten bereiken om zo de ring te vernietigen. Probeer niet te corrupt te worden, anders is het spel zo afgelopen.

Erg mooi bordspel. Jammer dat de nederlandse handleiding onder de maat is. Verder is dit spel zeker wat avonden speelplezier waard. :)

• LordMithril
  • Laatst online: 20:50

LordMithril

Wordt een leuk jaar

Op zaterdag 15 december 2001 20:11 schreef Yoozd het volgende:
Mijn beste deck bestond uit:
20 Swamp
4 Dark ritual
2 Raise dead
2 Animate dead
4 Bury
4 Bad moon
4 Breeding pit
4 Will o the wisp
2 Nettling imp
4 Sengir vampire
4 Royal Assasin
2 Minion of Leshrac
2 Lord of the pit
4 Arena
wow lekker dekje
4 keer Royal assasin? sweet beetje duur vind je niet (qua geld) en 2 Lord of the Pit? die gasten kosten toch iets van 4 swamp + 3 andere?

ik heb nog steeds een extreem lekker black dekje.. de enige die er ooit meerdere keren van gewonnen had in 1on1 is mn moeder met een deck wat allen maar was gemaakt om mijn deck te vernietigen..

Bier, Whiskey en Metal!!

• Yoozd
  • Niet online

Yoozd

Drugs r good, m'kay

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 01:00 schreef Lord_Mithril het volgende:

[..]

wow lekker dekje
4 keer Royal assasin? sweet beetje duur vind je niet (qua geld) en 2 Lord of the Pit? die gasten kosten toch iets van 4 swamp + 3 andere?

ik heb nog steeds een extreem lekker black dekje.. de enige die er ooit meerdere keren van gewonnen had in 1on1 is mn moeder met een deck wat allen maar was gemaakt om mijn deck te vernietigen..
Ik heb er heel veel geld aan uitgegeven en daarna alles bij elkaar geruild. Die lordjes kosten idd 7 mana, maar met een paar dark rituals is het goed te doen, alleen kosten ze je een creature elke beurt.

En moeders die Magic spelen.... vreemd. :P

• LordMithril
  • Laatst online: 20:50

LordMithril

Wordt een leuk jaar

Op dinsdag 22 januari 2002 13:35 schreef Yoozd het volgende:

[..]

Ik heb er heel veel geld aan uitgegeven en daarna alles bij elkaar geruild. Die lordjes kosten idd 7 mana, maar met een paar dark rituals is het goed te doen, alleen kosten ze je een creature elke beurt.

En moeders die Magic spelen.... vreemd. :P
ze begon ermee en ik heb t daarna opgepakt..
we hebben nu alle kaarten bij elkaar gegooid, komen erg leuke decks uit >:)
ik zal ff mn zwarte deckje zoeken :) hijs erg leuk vooral tegen groene :)

Bier, Whiskey en Metal!!

• KID-ICARUS
  • Laatst online: 22-09-2007
We zijn laatst in zo'n speciaal bordspellen winkeltje in Utrecht geweest en we hebben toen gevraagd aan die kerel die daar werkte wat die nou zelf het leukste spel vond en dat was Eufraat en Tigris (als ik het goed spel :P)
Dus toen hebben we dat maar gekocht :) En ik moet zeggen het is wel ongelooflijk cool 8-)

Ik heb nu ook alweer een ander spel gekocht, Civilization (Is de voorloper van de computerspellen ;)) Alleen heb ik nog niet genoeg tijd genomen om alle spelregels door te lezen, want dat zijn er wel errug veel :+

Wat ook heel leuk is en helaas nergens meer te krijgen en het schijnt ook niet meer gemaakt te worden, is Fortune, kent iemand dit. Dat is echt ontzettend gaaf! :9

Cheaters zijn de losers van de samenleving ;)

• Orkje
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 06-10-2008
ik heb met mijn oppas heel lang games worksjop spellen gespeeld tot hij wegging :'( daarna is er nooit meer iets van gekomen, k ben nogsteeds opzoek naar de spellen talisman, space crusade en hero quest (ik heb ook blood bowl gespeeld alleen k vond het niet zo'n leuk spel)

* mr.oncreatief vind dit een leuk topic :)

• White Dust

White Dust

Wat was mijn Magic: The Gathering deck, even opzoeken

-10x Mountain
-10x Island
-2x Shivan Dragon
-4x Atog
-2x Giant Strength
-2x Anaba Shaman
-2x Goblin Balloon Brigade
-2x Blood Lust
-2x Noble Benefactor
-4x Apprentice Wizard
-2x Binding Grasp
-2x Unstable Mutation
-2x Zypher Falcon
-4x Dracoplasm
-2x Sol Grail
-2x Lotus Petal
-4x Serpant Generator
-2x Diamond Kaleidoscope

Heb m'n deck nooit kunnen uitproberen ;(, het was een beetje aan het uitsterfen op onze school

• KID-ICARUS
Op dinsdag 22 januari 2002 20:50 schreef mr.oncreatief het volgende:
ik heb met mijn oppas heel lang games worksjop spellen gespeeld tot hij wegging :'( daarna is er nooit meer iets van gekomen, k ben nogsteeds opzoek naar de spellen talisman, space crusade en hero quest (ik heb ook blood bowl gespeeld alleen k vond het niet zo'n leuk spel)

* mr.oncreatief vind dit een leuk topic :)
Ik heb Hero Quest nog thuis liggen :P

Maar ik wil hem niet echt kwijt :+

Is wel errug cool spelletje 8-)

• Orkje
Ik heb Hero Quest nog thuis liggen
Maar ik wil hem niet echt kwijt

Is wel errug cool spelletje
maar k had in een ropic hier gelezen dat ze m weer ginegn maken! dat geld dus (hooplijk) space crusade

• Yoozd
  • Niet online

Yoozd

Drugs r good, m'kay

Topicstarter
We hadden thuis ook een versie van hero quest, die zich op een vijandig moederschip afspeelt.

Spacequest heette dat volgens mij. Errug cool spel met mininatuurtjes. :)

• [YR]paladin

[YR]paladin

[DPC] Bastards

space crusade dus.

• Coffeemonster
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 17:09

Coffeemonster

div.message { margin: 150cm }

Ik heb ook jarenlang magic gespeeld. Ook best wel wat geld aan uitgegeven, maar gezien de lol die ik ermee heb gehad was het dat wel waard. Ik heb m'n kaarten nog steeds, maar helaas speel ik het bijna nooit meer ;(

Een bordspel dat ik nu twee keer heb gespeeld maar heel graag nog een keer wil kopen is Quattro. Een soort 4-op-een-rij, maar met 16 verschillende stukken die vier verschillende eigenschappen hebben (hoog/laag, wit/zwart, rond/vierkant en met/zonder gat). je geeft een stuk aan de tegenstander, die dat stuk op het bord moet plaatsen. Als hij/zij daardoor een 4-op-een-rij maakt, heb je gewonnen.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• Celtic
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 02-06-2014
Speelt er iemand op GoT Star Wars: Collectable Card Game?

Ikzelf vindt dit namelijk een stuk leuker dan Magic en niet alleen omdat ik een groot star wars fan ben maar er zit meer diepgang in Star Wars, het duurt ook langer voordat je het spel doorhebt. Maar wanneer je het eenmaal onder de knie hebt...

Kijk op Decipher voor meer info.

Decipher maakt ook de The lord of the Rings cardgame :)

One Ring to rule them all, One Ring to find them,
One Ring to bring them all and in the darkness bind them.

• Smurf
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 08-12 09:55

Smurf

Detri

Op dinsdag 18 december 2001 16:56 schreef Yoozd het volgende:

[..]

en? Bij mij issie al van mijn harde schijf af.

Nog ff de magic magic combo:

[afbeelding]
met
[afbeelding]
met als back up
[afbeelding]

>:)
woeii beta kaarten :)
zijn die van jezelf?

-insert charnames+lvl's here-

• Yoozd
  • Niet online

Yoozd

Drugs r good, m'kay

Topicstarter
Op woensdag 23 januari 2002 12:10 schreef smurv het volgende:

[..]

woeii beta kaarten :)
zijn die van jezelf?
nee :)

De enige beta kaart sie ik had was een mountain. :) Ik had vooral revised.

• KID-ICARUS
Heeft echt niemand ooit van het spel Fortune gehoord :?

Is zo cool! 8-)

• buzz
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 05-12 11:02
Mijn 2 magic decks zijn zoek :( :( :( :'( echt kut man, hondderden guldens aan kaarten weg :(

MAar goed, ik speelde het toch niet veel meer.

• Orkje
Mijn 2 magic decks zijn zoek echt kut man, hondderden guldens aan kaarten weg
MAar goed, ik speelde het toch niet veel meer.
das klote voor je :o

ik heb ook nog wel pokemon gespeeld |:(
daar heb k ook bes wel veel geld in gestoken

• [YR]paladin

[YR]paladin

[DPC] Bastards

GO
van de week leren spelen. Best wel een apart spel.

• Yoozd
  • Niet online

Yoozd

Drugs r good, m'kay

Topicstarter
Op donderdag 24 januari 2002 00:18 schreef [YR]paladin het volgende:
GO
van de week leren spelen. Best wel een apart spel.
Dat is best wel een leuk spel. Je moet dde fiches van de andere speler opsluiten :)

Wat ik me afvroeg btw is of er een bord en/of kaartspel van Unreal Tournament bestaat.

• KID-ICARUS
Op donderdag 24 januari 2002 07:28 schreef Yoozd het volgende:

[..]
Wat ik me afvroeg btw is of er een bord en/of kaartspel van Unreal Tournament bestaat.
Volgens mij niet... Er bestaat toch ook geen Kwaak bordspel :+

• Jack Frost
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 20-04-2007
Op donderdag 24 januari 2002 14:23 schreef KID-ICARUS het volgende:

[..]

Volgens mij niet... Er bestaat toch ook geen Kwaak bordspel :+
Oh nee, watch this http://www.sjgames.com/frag/ >:)
It's FRAG! :P

en ook nog een linkje van een klein reviewtje op 3D-Action-Planet: http://www.3dap.com/features/reviews/frag/

• KID-ICARUS
Op donderdag 24 januari 2002 14:45 schreef Jack Frost het volgende:

[..]

Oh nee, watch this http://www.sjgames.com/frag/ >:)
It's FRAG! :P
Staat toch nergens bij dat het van Kwaak is afgeleid :P

• Jack Frost
  • Laatst online: 20-04-2007
Op donderdag 24 januari 2002 15:05 schreef KID-ICARUS het volgende:

[..]

Staat toch nergens bij dat het van Kwaak is afgeleid :P
Kwaak, ut, boeiuh, zelfde idee. Kanon pakken en iemand afschieten :P

• KID-ICARUS
Op donderdag 24 januari 2002 16:01 schreef Jack Frost het volgende:

[..]

Kwaak, ut, boeiuh, zelfde idee. Kanon pakken en iemand afschieten :P
hehehehehhehehehheh :+

• Caspian
  • Laatst online: 03-12-2008

Caspian

Legendary.

mijn beste deck was een rood Damage deck, dus 20 mauntains en verder alleen maar damage kaarten,
extreem lame maar ik had maar weinig zakgeld :P

En zo erg is het niet, wat boeken lezen.

• GameFreak
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 29-11 15:36
Kolonisten van Catan is echt wel een van de beste bordspellen die ik ken. Ik heb de duitse versie toen ie nog niet in Nederland te verkrijgen was had ik hem dus al. Dat was in 1996 ofzo. sindsdien heb ik bijna alle uitbreidingen die er zijn te krijgen voor dit spel gekocht (Duits, danwel Nederlands). En vooral de laatste uitbreiding steden en ridders is echt een goede.

Het is alleen jammer dat je erg lang bezig bent met het spel. Een spelletjes hiervan duurt bij ons thuis toch al gauw een uur of drie.

• White Dust

White Dust

Op donderdag 24 januari 2002 16:58 schreef Caspian het volgende:
mijn beste deck was een rood Damage deck, dus 20 mauntains en verder alleen maar damage kaarten,
extreem lame maar ik had maar weinig zakgeld :P
Dat was zo'n beetje mijn eerste deck, ook nog even volstouwe met groene 1 mana beestjes, een weenie/direct damage deck, ik heb ook ooit een blauw/wit counter/protection deck gehad, dat werkte wel leuk, een deck volstouwe met COP en meer van die protection spreuken en met counter spreuken, dat was een deck wat bedoeld was om te winnen door de tegenstander zijn deck leeg te laten lopen :P

• Orkje
we kunnen beter een magic topic maken! :7

• [YR]paladin

[YR]paladin

[DPC] Bastards

inderdaad, maar het is in essentie ook een tabletop spel.
Maar ja, iedereen die eens een _boel_ tabletop spellen wil zien en in de buurt van enschede woont nodig ik eens uit bij de fanaat, dinsdag en donderdag avond vanaf 20:00 in de bastille op de campus van de Utwente (enschede dus)

• Coffeemonster
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 17:09

Coffeemonster

div.message { margin: 150cm }

Damn, dat is een eind weg. Maar ik heb me wel geamuseerd op het Spellenspektakel in Eindhoven. Daar waren ook _veel_ bordspellen :9~

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• [YR]paladin

[YR]paladin

[DPC] Bastards

eeehm
ik zei een _boel_
niet _veel_
(dus zoveel zijn het niet, maar het is een spellenvereniging dus hebben ze een kast of 2 3 vol staan met bordspellen)

• S3rr0R
  • Laatst online: 01-09-2002
WHFB (Warhammer Fantasy Battles)
is niet zo zwaar duur om te spelen hoor, valt wel mee.
Zeker als je iemand hebt om starter set mee te delen/ruilen

Met starter set (ruilen met iemand anders zodat je beide 1 race hebt)+ army book + 1 regiment + general + sorceror ben je er wel, maar dan ben je nog niet aan het painten, en heb je nog geen terrain.

Ik speel het zelf al een jaar of 5 en ben het nog steeds niet zat. Heb inmiddels al wel een aardige stapel legers versleten (o, nee verkocht, maar dat komt door mn painting skillz)

Proud member of the Yin & Yang Kempo demo team !

• Orkje
schilder je ook al je figuurtjes?

• Wolfensteijn
  • Laatst online: 16:26
Voor de mensen die een goeie vorm van humer hebben moeten hier eens kijken. I heb zelf Kill doctor Lucky, Save doctor Lucky en US Patent number 1.
Alledrie erg leuke spellen.

Spellenspektakel Eindhoven was idd erg interessant, ik mocht er lekker gratis naar binnen als zijnde crew voor Ravensburger met Set. Probleem was alleen dat we het meer als workshop op hadden moeten zetten, niet als toernooi.

Axis & Allies is zeker leuk, ook erg lastig, zeker wanneer je tegen een zeer ervaren persoon speelt. Ik heb alle 3 de versies trouwens gespeeld, de World, Europe en Pacific.

Set kan ik de logisch ingestelde mensen aanraden, in minimaal 12 kaarten een set van 3 kaarten zien te vinden, nog best wel lastig. Internationele site www.setgame.com. Er is ook een Nederlandse site, maar die kan ik zo ff niet meer vinden.

Samen met een paar vrienden spelen we 2 wekelijks spellen met elkaar, en zodra we een nieuw spel ergens vinden (zoals Lunch Money, Flux) spelen we het :D.

• S3rr0R
MrOncreatief > ja ik schilder alles zelf,
maak ook zelf m'n terrain etc....

Schilderen is nogal een groei-proces geweest,
ik heb veel moeten leren, voor er niet meer luid proestend
naar m'n mini's wordt gewezen.
Ik haal nog steeds geen "topscore" maar ik zet wel strakke legers neer met een ttp (table-top-presence) waar menigeen een puntje aan kan zuigen.

• Wolfensteijn
  • Laatst online: 16:26
hurr, is het soms omdat ik hier gepost heb dat iedereen zoiets heeft, van laten wij dit topic maar lekker links liggen?

;)

• Orkje
ja ik ben maar een arme middelbare schoolier van 13 die nog niet mag werken :'( maar ik heb het geld tog nooit voor al dat, ik ga nog een keer space crusade kopen das lekker makkelijk(ga k mischien nog een ropic over maken) te verven en spelen :)

• S3rr0R
mr-oncreatief --> als je toch nog GW stuff wil spelen,
stap dan eens binnen bij een GW-store...kun je heel vaak meedraaien en aan demogames meedoen.
(plus dat die gasten leip zijn waardoor ik me altij thuis voel :))

Als je met painten begint check dan ff doc faust's painting clinic en de mannen van bushworks
(Doc faust kun je doorlinken via online community op
www.gamesworkshop.com en brusworks staat bij
www.portent.net

• Orkje
offtopic:
voeg me anders ff toe bij msn, icq ofzo ;)

• merijn128
  • Laatst online: 03-04-2013

merijn128

psnid: MerinoNL

Ik dan ook maar effe posten.
Ben zelf vrij fanatiek met Warhammer 40k (Dark Angels), en heb een kleine magic geschiedenis.
Ben er zo'n 7 jaar geleden mee begonnen, 2 jaar lang fanatiek gespaard, hadden een fortuin aan kaarten (inclusief beta zooi >:)). Maar toen weer verkocht toen ik naar de middelbare school ging (vriend en ik deden samen). Toen (2 jaar geleden) weer begonnen, eerst kapot geschrokken van het aantal kaarten die er nu zijn (was vroeger veel minder en veel leuker). En toen wat boosters gekocht, nu een deckje die niet echt noemens waardig is.

En tevens natuurlijk 40K, het super rulende spel.
Heb Dark Angels met een groot Deathwingh gedeelte. Niet goedkoop geweest, lang over gedaan (qua schilderen), maar nu erg blij. En gelukkig hebben we vlak bij een Games Workshop. Een grote aanrader voor iedereen !!!!!

"Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war." | www.weedplanet.net Online Now !!

• Orkje
ik ben zelf begonnen met een Ork leger bij wh40k

• Brons
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20-11 22:04

Brons

Fail!

Even een bescheiden kick.

Zelf heb ik altijd al een interesse gehad voor bordspellen. Helaas heb ik nooit fanatiek bordspellen gekocht en gespeeld. Vooral omdat de spellen die wat beter zijn en meer diepgang hebben erg lang duren en weinig mensen kennen het.

Uiteindelijk heb ik van mijn vriendin Age of Napoleon gekregen. Een spel dat goede reviews heeft gekregen op het internet en wat je met 2 mensen moet spelen. Ideaal dus. Heb het overigens nog niet gespeeld, we moeten er met een zondag een keer goed voor gaan zitten om het dikke regelboekje te bestuderen.

Nog meer spellen die aan te raden zijn? Ik las op gameboardgeek.com dat Puerto Rico het beste spel op het moment is. Mensen ervaring er mee? Ik zit er over te denken om het te importeren omdat het in het buitenland zoveel goedkoper is.

• Bio
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 15:54
lol, Bescheiden... ;)

• Jheroun
  • Niet online
Wij hebben hier een kast stampvol met allerlei bordspellen staan dus hierbij wat aanvullingen van mijn kant over een deel van onze collectie.

Kill Dr. Lucky - Onze meest recente aanwinst. Hilarisch, makkelijk uit te leggen aan nieuwelingen , duurt niet te lang, helemaal geweldig. Het wordt tegen het einde overigens altijd wel vrij politiek/naaierig >:) Het is een soort omgekeerde Cluedo, zeggen wij altijd.

Betrayal at house on the hill - één van onze favorieten. Random tile based spel waarin je een huis verkent totdat iets een bepaald scenario triggered waarna één van de spelers een verrader wordt en het spel veranderd in iedere keer iets totaal anders. Erg grote aanrader!

Munchkin - Hier nog niet genoemd geloof ik. De roleplayers onder jullie zullen het wel kennen. Muchkin is geen roleplaying game (roleplayers zullen wel de humor beter snappen) maar een kaartspel waarin ieder voor zich als eerste level 10 probeert te bereiken door monsters te verslaan en/of zijn medespelers te naaien. Wij hebben munchkin en de 4 uitbreidingen + munchkin bites (vampierengedoe) en Munchkin Cthulhu en de uitbreiding the call of cowcthulhu }:O . Ik ben zelf een mega Cthulhu/Lovecraft fanaat dus deze variant is mijn favoriet.

Arkham Horror - Spel gebaseerd op de Cthulhu Mythos van H.P. Lovecraft. In dit spel werk je in principe samen om Arkham (een door vreemde monsters en rare portalen naar vreemde werelden geteisterd stadje) en de wereld te redden van een random getrokken great old one (Cthulhu, Shub Niggurath, Azagthoth, etc). Het duurt even voordat je het helemaal snapt maar dan is het erg leuk en erg spannend. Iedere speler heeft zijn eigen random getrokken karakter, varierend van professor tot actrice waarbij iedereen dus andere sterke en zwakke punten heeft. Avondvullend spel, wel heel erg leuk. We hebben ook de uitbreiding 'the dunwich horror' maar die hebben we nog niet gespeeld.

All wound up - Soort racespelletje met opwindzombies. Je weet wel, van die plastic dingen met een draaiknop erin, een paar keer draaien, neerzetten en dan gaan ze lopen. Grappig spel, helaas is één van onze zombies een beetje gehandicapt dus die loopt wat rot _O- . Je moet een rondje lopen waarbij het het leukste is om je medespelers met jouw zombie van het bord af te lopen natuurlijk })

• Worteltaart
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 04-10-2009

Worteltaart

Provocateur Generaal

20 Swamp
4 Dark ritual
2 Raise dead
2 Animate dead
4 Bury
4 Bad moon
4 Breeding pit
4 Will o the wisp
2 Nettling imp
4 Sengir vampire
4 Royal Assasin
2 Minion of Leshrac
2 Lord of the pit
4 Arena
Beetje brak dek, maar wel grappig :)
Heb al mijn kaarten weggegeven, maar er ook nog een aantal verkocht, eigenlijk een beetje spijt van er zaten echt wat zeer zeldzame en stervensdure kaarten bij (oa Juzam Djinn en beta Timetwister(!!)).
Beide in (near) mint condition.

En toen zag ik dat het topic al 6 jaar oud is :')

[Voor 5% gewijzigd door Worteltaart op 17-02-2008 19:40]

The hypothesis of God offers no worthwhile explanation for anything, for it simply postulates what we are trying to explain.

• Jheroun
  • Niet online
Worteltaart schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:39:
[...]

Beetje brak dek, maar wel grappig :)
Heb al mijn kaarten weggegeven, maar er ook nog een aantal verkocht, eigenlijk een beetje spijt van er zaten echt wat zeer zeldzame en stervensdure kaarten bij (oa Juzam Djinn en beta Timetwister(!!)).
Beide in (near) mint condition.

En toen zag ik dat het topic al 6 jaar oud is :')
Das geen reden om het maar te laten rusten, als er nog mensen coole fantasy/horror achtige bordspellen weten hoor ik het graag *O*

• HTeK
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 20:23
Nog een leuke ala Magic is World of Warcraft TCG (persoonlijk vind ik deze leuker dan Magic, maja ik ben WoW gek :P), daarnaast ook nog World of Warcraft the Boardgame, ook errug leuk :)

• EVILSalami
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 30-11 19:10

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Brons schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 20:23:
Nog meer spellen die aan te raden zijn? Ik las op gameboardgeek.com dat Puerto Rico het beste spel op het moment is. Mensen ervaring er mee? Ik zit er over te denken om het te importeren omdat het in het buitenland zoveel goedkoper is.
Puerto Rico is een tof spel. Veel strategie, geen dobbelsteen(!). Dus komt aan op een kleine kans element. Daarnaast kan ik spellen als El Grande, en Eufraat en Tigris aanraden. Alle 3 zijn toppers. Ook allebei erg strategisch :)

[Voor 31% gewijzigd door EVILSalami op 04-04-2008 12:34]

Snowboard

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik ga dit weekend voor het eerst in jaren tijd nog eens "Colonisten van Katan" spelen, heb speciaal voor de gelegenheid me de jubileum editie aangeschaft, want zelf speelde ik vroeger altijd met iemand anders zijn exemplaar.
We zijn met 6 mensen, wat ideaal is omdat deze editie ook de uitbreiding van 4 naar 6 spelers bevat. Ik heb in de winkel ook rondgekeken naar andere spellen om onze avond te vullen, maar het de meesten ondersteunen blijkbaar maar een zeer beperkt aantal spelers. Zijn er nog aanraders voor 6 mensen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• PleXtor
  • Laatst online: 15-12-2020
Cluedo!!!!

• lowrider76
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 20-11-2010
Boeboe schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 10:47:
Ik ga dit weekend voor het eerst in jaren tijd nog eens "Colonisten van Katan" spelen, heb speciaal voor de gelegenheid me de jubileum editie aangeschaft, want zelf speelde ik vroeger altijd met iemand anders zijn exemplaar.
We zijn met 6 mensen, wat ideaal is omdat deze editie ook de uitbreiding van 4 naar 6 spelers bevat. Ik heb in de winkel ook rondgekeken naar andere spellen om onze avond te vullen, maar het de meesten ondersteunen blijkbaar maar een zeer beperkt aantal spelers. Zijn er nog aanraders voor 6 mensen?
je moet wel een uitbreiding kopen dacht ik om het met 6 spelers te doen (standaard met max. 5), maar Carcassonne is een superspel!
De regels zijn zeer simpel, maar er komt een hoop tactiek bij kijken.

• MoleM
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 26-11 23:55
Op 7 en 8 maart is er trouwens noorderspel in Groningen. Misschien dat iemand daar nog nieuwe indrukken kan krijgen van bordspellen

• systemshock
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 08-03 15:51
De eerste foto's van het bord spel dat is afgeleid van het Japanse: "Super Mario Coin Adventure Game" door E-Poch.

Volledig gedigitaliseerd, remastered, vertaald van Japans naar Nederlands en desondanks wat aangepast, is het spel ca. 95% overeenkomend met het origineel.

Super Mario Run Munten Race Bord Spel 02
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee