kr7a --> probs :( (misschien niet kr7a specifiek)

Pagina: 1
Acties:

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
vandaag EINDELIJK mijn kr7a gehaald.

en kheb dus wat probs :( (heb de gewone versie zonder raid)

ik kan winxp nog niet eens installeren want na een minuut ofzo gaat ie iedere keer spontaan rebooten?

kheb het gewoon simpel gehouden in het begin.

-proc 1700+ (ingesteld in de bios)
-verder zit er 1 hd in
-en een leadtek gf3 ti200
-een cd rom speler aopen 48x
-2 reepjes 256ddr (van norrod -> hcc)

meer niet.

kheb wel een 250watt voeding, dacht dat dat wel kon?

kheb het ook al geprobeerd met 1 reepje geheugen, en met een matrox G400 ipv de geforce. Maar dat mocht tot nu toe niet baten :(

iemand een idee?

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Het is duidelijk dat de eerste verdachte je voeding toch echt zal zijn.
Probeer maar eens een wat zwaardere voeding die wat meer vermogen kan leveren aan, voornamelijk de +5volt.
(Moet minimaal 30Ampere zijn)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Voeding lijkt me niet zo'n probleem, 250W moet makkelijk kunnen voor de wat standaard systemen, vrijwel alle Athlon systemen bij ons op werk worden geleverd met een 250W(wel Aopen)
Ik verdenk het geheugen eerlijk gezegd, gooi er es een memtest86 overheen, te halen op www.memtest86.com

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
Op zaterdag 15 december 2001 21:06 schreef TweakGuy het volgende:
Voeding lijkt me niet zo'n probleem, 250W moet makkelijk kunnen voor de wat standaard systemen, vrijwel alle Athlon systemen bij ons op werk worden geleverd met een 250W(wel Aopen)
Ik verdenk het geheugen eerlijk gezegd, gooi er es een memtest86 overheen, te halen op www.memtest86.com
kzal die memtest eens proberen thnx,..

Verder komt er strax nog wel een boel bij hoor in mijn systeem (khad hem nu ff helemaal gestript om te kijken of ie het dan wel trok), maar goed kheb voor de zekerheid toch maar ff een enermax besteld. (zit nu nl. noname 250w in)

http://www.enermax.com.tw/products/eg-365p-vefca.htm

btw --> heb ik jou vandaag gezien?!? :)

Verwijderd

Op zaterdag 15 december 2001 22:10 schreef Yoda het volgende:

[..]

kzal die memtest eens proberen thnx,..

Verder komt er strax nog wel een boel bij hoor in mijn systeem (khad hem nu ff helemaal gestript om te kijken of ie het dan wel trok), maar goed kheb voor de zekerheid toch maar ff een enermax besteld. (zit nu nl. noname 250w in)

http://www.enermax.com.tw/products/eg-365p-vefca.htm

btw --> heb ik jou vandaag gezien?!? :)
Zou kunnen, ik heb je iig niet geholpen(heb nl. geen KR7A verkocht).
Liep daar rond een met een blauwe trui en wellicht zag ik er gaar uit(zo voelde ik me tenminste :) )

PS.

Wat geheugen betreft is de KR7A niet de soepelste, heb zelf al weer 2 modules in mn handen gehad die niet werkten op de KR7A, dezelfde modules gaven vervolgens op een A7V266 geen problemen.
Eerste was Mushkin(volgens mij een neppe) van iComputers 512MB, gaf alleen een mooie sirene.
Tweede was een standaard DIMM met J+ chippies

Verwijderd

Op zaterdag 15 december 2001 21:06 schreef TweakGuy het volgende:
Voeding lijkt me niet zo'n probleem, 250W moet makkelijk kunnen voor de wat standaard systemen, vrijwel alle Athlon systemen bij ons op werk worden geleverd (*D met een 250W(wel Aopen)
Sorry hoor maar de standaard voeding van Aopen (250 Watt) is echt wel aan de lage kant. Ik heb zo'n HQ45 Blue kast gehad en wat was ik blij met een naderhand gekochte Enermax 350 Watt voeding. (Jemig !!)

Mijn 12 volt zat op de 11,75 en de 5 volt kwam echt niet meer boven de 4,80 uit.

Wel deed die het wat langer dan 1 min maar dat spontaan rebooten of onverklaarbare blauwe schermen of stallen ben ik hierdoor mooi wel vanaf.

Kopen die zwaardere voeding, dan weet je in ieder geval dat het daar niet aan ligt en das een zeker gevoel reken maar :)

(*D Wat op het werk betreft zijn meestal kale "office" systemen met geintergreerde video/sound. Die hebben wij bijv. van Compaq met 200 Watt voeding. Ga je daarintegen naar de servers kijken ... je snapt me wel he ...

• Skywalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 09:30

Skywalker

Use the force Luke!!

Op zaterdag 15 december 2001 20:10 schreef Yoda het volgende:
vandaag EINDELIJK mijn kr7a gehaald.

en kheb dus wat probs :( (heb de gewone versie zonder raid)

ik kan winxp nog niet eens installeren want na een minuut ofzo gaat ie iedere keer spontaan rebooten?

kheb het gewoon simpel gehouden in het begin.

-proc 1700+ (ingesteld in de bios)
-verder zit er 1 hd in
-en een leadtek gf3 ti200
-een cd rom speler aopen 48x
-2 reepjes 256ddr (van norrod -> hcc)

meer niet.

kheb wel een 250watt voeding, dacht dat dat wel kon?

kheb het ook al geprobeerd met 1 reepje geheugen, en met een matrox G400 ipv de geforce. Maar dat mocht tot nu toe niet baten :(

iemand een idee?
Toevallig een netwerkkaart in het onderste PCI slot? Had ik eerst ook, bleek dat het onderste PC slot een IRQ deelt met het AGP slot. Elke keer na twee minuten sloeg mijn PC vast. NIC een slot naar boven en het ging weer prima!

Nu heb ik vier weken goed gedraaid en krijg ik gister avond ineens het ene blauwe scherm na het andere. Ik heb niks aan de hardware veranderd en geen software geinstallerd. De foutmeldingen varieren van IRQ_LESS_OR_NOT_EQUAL, iets met HALL.DLL, en nog veel meer!

May the force be with you!!

Pagina: 1