Toon posts:

In een aluminium case een window maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers,

Ik ben een casemod noob, maar wil graag na het lezen van alle topics hierover ook eens wat proberen. Hiervoor heb ik deze case gekocht. Hij is van aluminium. http://www.eynstein.nl/a/814.html

Nou heb ik de search gebruikt en ben wel wat dingen wijzer geworden, ik had echter toch nog een paar vraagjes:

1) waarmee zaag ik een gat in mijn kast (dremel, ijzerzaag, decoupeerzaag) ?

2) ik wil aan de voorkant ook een blowhole maken of gewoon een fan aansluiten, hier zit echter een usb aansluiting. Kan ik boven in de midden van de kast een fan plaatsen en dan nog een fan onder de psu ? Of is de airflow dan te verwaarlozen ?

Thnx alvast :)

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 22:28
Welk gereedschap je maakt voor een gat verschilt heel erg per persoon. Over het algemeen: Hoe kleiner hoe dremel :)
Voor kleine blowholes de grootste gatenboor. Voor een window is een decoupeerzaag wel handig, maar als je bochten wil kan je die beter met een dremel doen (of met een gatenzaag)

over die aan de voorkant: Zoiets heb ik ook, bolle kast, en wat dingen. Ik maak ze denk ik in de zijkant met een bochtje van een regenpijp. (low tweak dus)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een window in de zijkant maken en een blowhole of gat voor fan in de bovenkant, denk alleen dat de airflow te verwaarlozen is. Ik heb nog een decoupeerzaag (voor de window) maar moet dus ook maar een dremel kopen :) Iemand nog tips voor het zagen ? Als ik klaar ben post ik wel wat pics, of misschien tussendoor :) Thnx voor de reply :)

• TheManinBlack
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik wil ook een window in mijn alu zijkant maken. Ik durf er niet zo goed aan te beginnen. Het allerliefst zou ik het met laser laten uitsnijden. Aleen nog een bedrijf vinden waar dat tegen een leuk prijsje kan.

Qua afmetingen ben ik er ook nog helemaal niet uit. Ben zo bang dat het fout gaat.........maar ik wil het ZO graag >:)

Verwijderd

Topicstarter
LoL me too ik ga het gewoon proberen, ik ga morgen in ieder geval een dremel halen en wieltjes voor onder me kast. :) Ik laat wel weten hoe het gelukt is met me window, zou graag nog wel wat tips willen ;)