Toon posts:

MP3 servertje

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor hardware heb je minimaal nodig voor een MP3 server?
M'n 486 DX2/66 (8mb ram)volstaat niet, als ik MPXPLay onder dos gebruik. Of moet ik andere software gebruiken?

Wie weet t?

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 10:11
Op men P60 met 8mb ram (nu24) liep het goed, onder windows95 en 98. Mpxplay ging ook.

Wat je ook is kan proberen is Amacdys -> http://amacdys.sourceforge.net/

Dit is gebaseerd op linux en boot via een floppy

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-08 18:11
ik had op mijn oude 386 laptop een mp3 servertje draaien onder dos, ik zal is ff kijken of ik het proggie nog heb.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 18:06

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

ik heb ook gezien; ALCAS schijnt ook iets te zijn, Ik kan naast de naam zitten hoor!

/dev/null

Verwijderd

ik een mp3servertje aan het bouwen dus als er nog meer mensen zijn met "lichte" software, hou ik me aanbevolen

Verwijderd

mpg123 is wel licht, maar voor linux

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:31
winamp3 lijkt me wel wat >:)

Last.fm
Films!

Verwijderd

Als server??

Maar wat heb ik allemaal nodig als ik een P266 tot mijn beschikken heb met een 96MB geheugen en 30 GB als 2e HD??

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:00

Gallus

Cheesy

Verwijderd schreef op 19 September 2002 @ 22:06:
[...]

Als server??

Maar wat heb ik allemaal nodig als ik een P266 tot mijn beschikken heb met een 96MB geheugen en 30 GB als 2e HD??
geluidskaart + speakers :S

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
/onzin :+
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 22:06:
[...]

Als server??

Mwah, en welk OS wil je gebruiken? Er moet uiteraard wel een geluidskaartje in zitten die normaal werkt onder je gekozen OS, een simpel SoundBlaster Live! Player/value kaartje (37 euro in pricewatch) geeft al goed geluid voor wat mp3tjes en werkt in linux, dos en windows prima.

Voor 96MB intern zou ik trouwens geen Windows XP of 2k aanraden, daarvoor raad ik eigenlijk minimaal wel 128-192 aan, mits je een beetje normaal wilt kunnen draaien. Win9x gaat daarintegen weer wel beter met 96MB.

Verwijderd

Ik zou windows 98 installeren op die p2 266.
Linux is niet nodig en als je er geen ervaring mee hebt kan alles helemaal in de soep lopen en ben je dagen bezig erachter te komen hoe het werkt
offtopic:
Aikeleer, niet zeggen dat ik uit ervaring spreek :P
.

En voor de topicstarter: Heb je al hardware? Of wil je het nog gaan kopen.
Het beste lijkt me voor een licht systeem idd Linux op een floppy: http://amacdys.sourceforge.net/ dus.

Verwijderd

met welke player kan ik dan het beste draaien?? WinAmp wil nog wel eens vastlopen na een dag draaien

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:59

LopeZ

Too much is never enough

Zoek even zijn genoeg topics overgeweest, dit is ook meer een SA vraag volgens mij :?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.