Rare topictitels trekken veel GOTters

Pagina: 1
Acties:

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-11 06:45
Zoals de titel al zegt, wordt er het meest geantwoord op topics met vreemde (raadselachtige?) titels, dus veel mensen gaan die gebruiken. En dat komt het resultaat van een zoekactie natuurlijk niet ten goede. Is het daarom geen goed idee om de topicstarter het recht te geven om zijn topictitel te veranderen nadat hij het andwoord heeft gekregen? Zo zou je echt een soort database kunnen opbouwen met oplossingen voor diverse problemen, en de kans dat iemand een topic start over iets wat al eens geweest is wordt ook minder groot.
(hier is over nagedacht)
Splash.

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

Opzich vind ik jouw topictitel nu ook weer niet echt duidelijk! :)

Wat moet er gebeuren (probleem opgelost)
- vanaf het begin moet er gewoon een goede topictitel worden aangemaakt. PUNT

Als je topictitels gaat veranderen wordt het helemaal een rotzooitje.

[edit]
Database maken met op te lossen problemen is weer een heel ander verhaal.

Volgens mij kost dat veel te veel tijd en moeite. Het is wel leuk als het er is, maar haast niet te realiseren.

Echt belangrijke dingen komen toch wel in de FAQ. Dus ik zie nu geen probleeem ofzo/.

Putting the bit in Biton since 1997

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik ben idd voor duidelijke topictitels. In HK is het een ietsjes ander verhaal, das toch meestal onzin en kan het me niet zo heeel veel boeien (alhoewel ik wel een duidelijke prefereer-is makkelijker terug te vinden).

Voor de rest is het gewoon heel erg simpel om een duidelijke titel te bedenken waar je post over gaat. Scheelt een hoop irritatie bij users, en komt idd in de search ten goede.

Het zelf mogen wijzigen van je eigen topictitel lijkt me niet zown goed idee... Daar zul je echt misbruik van merken en dan kan er best wel wat chaos ontstaan.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Splash
Tsja, maar de @'ts hebben natuurlijk nooit genoeg tijd om al die titels te gaan veranderen...

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 15 december 2001 20:09 schreef Splash het volgende:
Mijn titel houdt anders wel precies de inhoud van het topic in. (bovendien zou ik graag een reactie zien van iemand die bij GOT werkt)
Lunatic is ook modje hoor ;) Bovendien "werkt" er niemand voor GoT, want GoT draait op vrijwillige medewerkers.

Maareuh: ook deze topictitel kon duidelijker, dus daar heb ik even wat aan gedaan.

Opzich is topictitels iets wat normaal vrij hoog op de agenda staat, maar gezien de newbie-vloedgolf die we recent te verwerken kregen. Maar als je goed rondkijkt zie je dat het weldegelijk onderdeel is van het beleid. Ik zal even wat voorbeeldjes bij elkaar sprokkelen.

• Splash
OK, ik had inderdaad nog niet door dat het al deel van het beleid is. |:(
(en dat ene was eigenlijk geen antwoord op Lunatic...)
Merci pour le uitleg!!!

Verwijderd

Op zaterdag 15 december 2001 20:09 schreef Splash het volgende:
Tsja, maar de @'ts hebben natuurlijk nooit genoeg tijd om al die titels te gaan veranderen...
Nee, de topicstarter moet zelf iets duidelijks verzinnen.

Als je opzettelijk aandacht wilt trekken met een topictitel, mag er van mij direct een slot op. Zo werkt dat hier nu eenmaal niet. Je moet gewoon wachten op antwoord, en dat niet binnen 5 minuten verwachten.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 15 december 2001 20:16 schreef Splash het volgende:
OK, ik had inderdaad nog niet door dat het al deel van het beleid is. |:(
Merci pour le uitleg!!!
Nog even de beloofde voorbeeldjes. Om te beginnen zo je
hier even kunnen kijken.

En let dan vooral even op de policies waarnaar verwezen wordt. Als mensen geen moeite nemen om een duidelijke topictitel te bedenken gaat het topic volgends sommige (tijdelijke) strenge policies meteen op slot. Eigen-schuld-dikke-bult idee.

De meeste policies hebben iets als die van V&B waar dit staat:
-een duidelijke topictitel is het belangrijkste van je topic. Dingen zoals HELP ME!!!, AAARGGH)@&*@#$% slaan veel mensen over. Zorg dat je topictitel je vraag samenvat, je krijgt hierdoor eerder antwoord op je vraag omdat mensen direct zien waar het over gaat en je helpt je medetweakers in de toekomst, zij vinden met de search makkelijker antwoord op hun vraag als er een duidelijke topictitel staat.
Bij WOS is dit nog strenger geregeld, zie stap drie. Voldoet je topic niet? Slotje.
Pagina: 1