Perproxy jat poort 80

Pagina: 1
Acties:

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-05 23:35

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik had op de server op zolder, die ook als internet sharing proxy (dmv Winproxy) dienst doet al +- 1,5 maand zonder problemen een perproxy draaien, die ook op poort 80 open staat. Na een reboot van de server is het opeens onmogelijk geworden om met winproxy het internet te delen over poort 80, wat eerst wel kon. Zelfs in de perporxy.ini de port 80 eruit halen en restarten helpt niet, pas na het killen van de proxy werkte het weer....

Iemand ideën?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op zaterdag 15 december 2001 19:57 schreef Chakotay het volgende:
Iemand ideën?
Winproxy luistert op een specifiek IP adres, proxyper luistert op 0.0.0.0. (= alle beschikbare IP adressen)

Op het moment dat een programma op 0.0.0.0 luistert, kan een andere niet meer op 1.2.3.4 gaan luisteren, omdat alle al in gebruik zijn. Andersom werkt het wel, dan neemt 0.0.0.0 gewoon alle, behalve die al in gebruik is.

Ik gok dat het zoiets is. :)

Je kunt je proxyper trouwens op een specifiek IP laten luisteren, probeer die eens op je externe IP te zetten. (ik neem aan dat winproxy op je interne luistert)

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:31
Start je de perproxy tegelijk of eerder op dan Winproxy?
Als het eerst wel werkte zou dat misschien kunnen omdat je de perproxy pas opstarte nadat winproxy gestart was? Zomaar een idee van mij :) Als dat niet werkt lees je het verhaal van Onno nog maar eens ;)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je moet winproxy en perproxy aan de goede NIC "binden".

• Witlof
Op zaterdag 15 december 2001 21:01 schreef DukeBox het volgende:
Je moet winproxy en perproxy aan de goede NIC "binden".
Als dat het probleem is moet je ze inderdaad zoals Onno al zei aan de juiste IP-adressen koppelen :)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-05 23:35

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ah dat is het dus, eerst winproxy dan perproxy == goed, eerst perproxy dan winproxy == bad :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• Witlof
Op zaterdag 15 december 2001 21:03 schreef Chakotay het volgende:
Ah dat is het dus, eerst winproxy dan perproxy == goed, eerst perproxy dan winproxy == bad :)
Jeuj :D ;)
Pagina: 1