Toon posts:

Pc voor me vriendin..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok heb een pc voor me vriendin gemaakt:

P3 866
256 Mb
Elitegroup -D6VXAT
Asus Tnt2 32mb
3com 905

Loopt allemaal prima,.. en vind het leuk genoeg voor haa huiswerk.. het is geen mega pc maar het is een klein kers kado voor haar ze weet het dus ook nog niet.

Maar nu het probleem:

De disk ( 1,44 doet het niet )
ik dacht eerst wat een sukkel ben ik en ik draai de kabel om.. maar dat hielp ook niet.. stroom werkt wel

ik heb 2 opties de kabel de ene kant of de andere kant
en bij optie 1 dan brand er een groen lichtje.. en bij optie 2 dan niks..

en bij alle 2 krijg ik " Disk not found "40"
en moet ik op f1 drukken :((

staat niet echt leuk als ik het zo ga weg geven..

Wie weet een e.v.t oplossing ?

Verwijderd

Als het lampje continu brand heb je de kabel verkeerd om.

Hoe heb je 'm in het bios ingesteld staan?

btw: het is 'mijn vriendin', niet 'me vriendin'.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry... Heb het al enkele keren eerder verteld dat ik dislecties ben.. :(

Maar die kabel heb ik dus al van alle kanten geprobeerd en dat wil dus zoiezo niet lukken.

In de bios heb ik ook al gekeken naar een logische instelling waarbij je iets kan doen ? maar hij blijft toch zeggen " Disk not found 40 "

Verwijderd

Floppy drive al eens in een andere pc getest?

Werkt die dan wel dan is de floppy kabel of controller kaduk.

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Kan zijn dat de floppydrive niet goed meer is. In dat geval gewoon vervangen. Heb je geprobeerd een andere aan te sluiten? Als die het wel normaal doet, weet je de oplossing.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• TakTiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-03 18:39

TakTiX

Busy@GoT

Sorry maar een diskettestation is maar zo simpel dat je uit deze info al de conclusie kan trekken dat ie kapot is, mocht je garantie hebben, breng em ff terug, anders mot je ff een nieuwe halen (of 2e hands) het zijn zoiezo de kosten niet, wat trouwens ook nog kan is dat de floppy controller op het bord kapot is, dan ben je verder van huis want dan zul je aan een controller of nieuw/ander bord moeten, in ieder geval een andere floppy ergens uit slopen waarvan je weet dat ie werkt en testen in deze bak is geen slecht id lijkt mij zo.

ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL

Verwijderd

probeer ook eens een andere fdd kabel ....

Verwijderd

Zeker weten dat je de "plugjes" aan beide uiteinden van de kabel gebruikt ? Check of er nergens een pinnetje verbogen is.

Verwijderd

Topicstarter
Andere drive getest en die deed het ook niet..
Met andere kabel getest .. en deed het ook niet...

Ook alle mogelijke posities van de kabel..

Dan zou je zeggen dat de controller stuk is.. maar dat zou naatje zijn dan zou ik het niet halen om er met kerst een pc te geven.. moederboard is bij alternate besteld

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:11
of je hebt hem in de bios niet goed ingesteld

https://wren.co/join/Devian

• Ferdo

Ferdo

Op zaterdag 15 december 2001 20:00 schreef marcje het volgende:
Sorry... Heb het al enkele keren eerder verteld dat ik dislecties ben.. :(
Er wordt in de FAQ ook gevraagd daar rekening mee te houden, zodat mensen die dyslectisch zijn, dat niet elke keer hoeven melden. Zie onderstaande quote uit de FAQ:
Dyslexie is een probleem waar veel mensen mee te kampen hebben. Daarom kan het af en toe voorkomen dat iemand een verhaal post waar nogal wat spel/stijlfouten in voorkomen en het is niet leuk om iemand daar steeds op te wijzen.
Aan de andere kant; als je weet dat je dyslectisch bent, probeer het verhaal dan kort te houden en druk af en toe op [Enter]. Ondanks de welwillendheid van de meesten, is gebleken dat een woordenzee zonder 'enters' of leestekens niet goed gelezen wordt en dat is natuurlijk jammer.
FF ontopic: heb je misschien per ongeluk een pinnetje gebroken? Anders lijkt het er inderdaad op dat de floppycontroller overleden is.

Audioscrobbler profile

Verwijderd

totaal off-topic.. maar goed..

'me vriendin' schrijven ipv. 'mijn vriendin' heeft niets met dislectie te maken.

De reden dat ik er wat van zei (naast proberen topicstarter te helpen) is dat ik me plat erger aan uitdrukkingen als 'me vriendin', 'ofzow', enzovoort.

• Mohy
  • Laatst online: 14-06 21:19
Heb je hem idd wel op je MOBO aangezet. Heb ik namelijk ook gehad (msi k7t pro) Heleboel gedoe, maar ik moest in de bios FDD aanzetten. Toen was het ineens heel snel voorbij :)

Si vis pacem, para bellum

• Ferdo

Ferdo

Op zaterdag 15 december 2001 21:18 schreef hezik het volgende:

'me vriendin' schrijven ipv. 'mijn vriendin' heeft niets met dislectie te maken.

De reden dat ik er wat van zei (naast proberen topicstarter te helpen) is dat ik me plat erger aan uitdrukkingen als 'me vriendin', 'ofzow', enzovoort.
Okee, ik hou er over op! ;)

Maar terugkomend op het probleem van Marcje: het lijkt dus inderdaad een probleem met de floppycontroller. Dan moet je het moederbord omruilen. Het is lullig, maar waar.

Of je moet een losse floppycontroller inbouwen. Maar dat kan nog een probleem worden. Ik heb ze tot dusverre niet gevonden(ik heb hetzelfde probleem ;(). Het enige (doch dure) alternatief is een LS120-drive, als je erg aan diskettes gehecht bent.

Audioscrobbler profile

• Mohy
  • Laatst online: 14-06 21:19
Daar heb ik er nog 1 van, mag je voor een prikkie overnemen

Si vis pacem, para bellum

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:27

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

De diskdrive krijgt wel genoeg/goede voeding???

Verwijderd

Op zaterdag 15 december 2001 21:18 schreef hezik het volgende:

Als eerste is het dyslexie, ten tweede is het zeker wel een onderdeel van woordblind zijn... er zijn echt 10tallen verschillende vormen van.

Verwijderd

floppiedisk???????
wat hopeloos ouderwets heb je toch niet nodig
hup fikker erin heeft je vrouwtje veel meer aan
en wat kost een folpdrive 30 piek ofzo
even op de fiets naar de pcwinkel en nieuwe halen

• Ferdo

Ferdo

Op zaterdag 15 december 2001 21:37 schreef Benz het volgende:
floppiedisk???????
wat hopeloos ouderwets heb je toch niet nodig
hup fikker erin heeft je vrouwtje veel meer aan
en wat kost een folpdrive 30 piek ofzo
even op de fiets naar de pcwinkel en nieuwe halen
De floppydrive is dan ook niet kapot. De floppycontroller.

Audioscrobbler profile

Verwijderd

Als eerste is het dyslexie, ten tweede is het zeker wel een onderdeel van woordblind zijn... er zijn echt 10tallen verschillende vormen van.
Grr.. ben gewoon te eigenwijs dit te laten gaan, slechte eigenschap van me >:)

Dit heeft niets met woordblindheid te maken. Het verschil (tussen 'me' en 'mijn') is bij uitspraak duidelijk te horen.

Niet dat mijn nederlands zo perfect is hoor (zoals jezelf al aangeeft) maar dit soort zaken heeft eerder met populistisch taalgebruik te maken dan met dyslexie.

Verwijderd

Op zaterdag 15 december 2001 21:55 schreef hezik het volgende:
Dit heeft niets met woordblindheid te maken. Het verschil (tussen 'me' en 'mijn') is bij uitspraak duidelijk te horen.
Tja dit gaat wel een beetje erg offtopic maar je hebt helaas geen gelijk... een goed voorbeeld hiervan is mijn zusje die kan geen goede zinnen vormen, ze vergeet lidwoorden of zet ze op de verkeerde plek. (Ze is 19)

Kijk voor de grap eens hier: http://www.woordblind.nl/frame.html?faq.html en dan bij 'Zijn er verschillende vormen van dyslexie?'.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor 10X per dag het zelfde dus ik wen er wel aan.
ik kan nergens een bericht schrijven voor dat ik te horen heb gekregen dat ik slechte punten zet of iets met een D/T/V/f of wat dan ook verkeerd doe.

Ik heb het laatste jaar wel beter me best gedaan en het gaat al beter.. maar ik had er op school vroeger al last mee en geloof mij het is niet leuk :(

Op je werk heb je er nog meer problemen mee als woorden verkeerd stuur.. je kan niet eens een mail sturen naar een klant .. maar ja.

----------------------------------------
Disk drive krijgt voldoende voeding ( stroom )
Kabel is echt goed
Drive zelf doet het zeker.. heb ook andere gestest

Zij heeft hem zeker nodig want ze is aan het leren op het ROC ( It opleiding ) en alles gaat het floppy..

Nadeel is dus dat ik het board zal moeten terug brengen..
en ander nog even heeel goed het biosje nakijken.( Elitegroup -D6VXAT )

ze is nu alleen hiero in huis zal dus moeilijk gaan ( is verassing ) dus vanavond 19:00 schrijf ik hiero wat in de hoop dat het werkt.. en anders met een vraag aan jullie gericht.

weet iemand wat van de Elitegroup -D6VXAT af ?
ik heb deze gekozen omdat hij wua prijs ( Fl 190 ) het beste voor mij er uit kwam.. anders word het ook zo een duur kerst kado he,...

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 00:02

scorpionv

This space for rent

Je hebt in je bios sowieso een optie waar je het type floppydrive kunt kiezen, check die alvast even. 1,44mb | 3,5inch is normaal. Je hebt vaak ook nog een optie 'swap floppy drive', kijk daar ook even naar (disabled is normaal). Je kunt de hele kabel ook nog eens proberen om te draaien (aansluiting die nu op je mobo zit aan de FD doen en vice-versa).

En je bent niet de enige die altijd ruzie met FD's heeft, ik doe het ook altijd standaard eerst een keer fout ;)

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Ik had eerst zelfde probleem, ik had allemaal nieuwe onderdelen gekocht maar oude floppy drive gepakt. Dit kreeg ik niet aan de praat en ik dacht dus dat het mobo kapot was, maar dat was niet zo. Dus heb ik maar een floppy drive gekocht deze deed het. Later heb ik die oude floppy drive op het oude mobo, waar hij vandaan komt, aangesloten en hier deed hij het weer perfect. Ik snap er niks van, maar hij werkt nu. Dus als het een redelijk oude floppy drive is zou ik ff een nieuwe kopen bij de computer boer.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:52
en als je zo snel mogelijk dat pc'tje af wil hebben (kan ik me voorstellen) dan kan je altijd nog een LS120 halen. Dit is een IDE drive waarmee je ook diskettes kan lezen.

Kost je wel iets meer geld dan mobo terugbrengen... maar minder tijd.

:)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

als je nog eens twijdfelt: op een ide of fdd-kabel staat een rode lijn (op een van de aders)!
deze rode lijn moet altijd aan de kant van de voedingskabel op het apparaat komen!

Verwijderd

Pas geleden was er iemand die zijn floppykabel in de IDE-poort had geplugd. Was het altijd maar zo eenvoudig.

Verwijderd

Het kan zijn dat je op de Floppy kabel niet de laatste maar de middelste aansluiting moet gebruiken, dat was bij mij het geval.

Ik had precies de klacht die jij omschrijft.

• Ferdo

Ferdo

Op zondag 16 december 2001 13:53 schreef killalot het volgende:
als je nog eens twijdfelt: op een ide of fdd-kabel staat een rode lijn (op een van de aders)!
deze rode lijn moet altijd aan de kant van de voedingskabel op het apparaat komen!
En uitzonderingen worden met een pijltje aangegeven. Dan komt de rode kant van de kabel dus aan de kant van dat pijltje, ongeacht waar de voedingskabel zit.

Audioscrobbler profile

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik heb hier thuis verschillende Floppy kabels... Een aantal ervan komen uit servers (Olivetti, Compaq) zo ook enkele diskdrives die ik heb liggen... Ik kwam er laatst achter dat een deel van mijn kabels gewoon niet standaard is... De Connectoren zitten gewoon verkeerd om op de kabel. In zoverre dat het gewoon connectoren zijn met een uitstekend stukje plastic eraan zodat hij niet verkeerd op je mobo en flop.drive past maar dan wel de gemarkeerde lijn aan de verkeerd kant heeft zitten, terwijl hij op de andere aansluiting wel goed zit... Zelfde geld voor mijn Follpydrives. Een deel ervan doet het niet met een normale kabel, een deel niet met zo'n afwijkende...

Verwijderd

Topicstarter
JA ik kan het nu dus niet testen...
Maar ik weet wel dat als ik de kabel aan de ene kant doe dan gaat het lichtje groen branden van de disk drive..

en dan vind ie ook niks.. dat is dus de foute kant.

als ik het de andere kant doe dan geeft ie ook de fout aan :(

dus hij heeft stroom lijkt me ? en hij kan ook de fout aangeven doordat groene lichtje ?

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 14:13 schreef bleker het volgende:
Het kan zijn dat je op de Floppy kabel niet de laatste maar de middelste aansluiting moet gebruiken, dat was bij mij het geval.

Ik had precies de klacht die jij omschrijft.
Probeer bovenstaande.
Ik had tijdje geleden ook een floppy-drive probleem en heb het toen opgelost met bovenstaande oplossing.

Dus niet de aansluiting gebruiken met de getwiste kabel.

Verwijderd

Dit is een vuistregel welke niet altijd waar is. De kant met de rode ader moet op pen 1, dat is een vaststaande regel.

• cjdijk
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

De melding slaat inderdaad op een foutieve drive-select instelling.
Floppy drives staan standaard op het 2e drive select,
zeg maar in harddisk termen op slave i.p.v master.
Als je nu een floppy kabel gebruikt met 3 stekkers daaraan,
dan zal standaard een twisting (een gedeelte van de bandkabel zit verdraaid) zitten bij de laatste connector.
Als je hier de floppy drive op aansluit, wordt de 2e drive select geinverteerd, ofwel wordt hij 1e drive.
Ofwel hij wordt a: drive (In harddisk termen master).

Dit kan je proberen:
1: gebruik de B: drive connector ipv de A: drive connector.
Dus de middelste connector op je floppy kabel.
Kan alleen als je floppy kabel 3 connectors heeft.
2: probeer in je setup A: uit te schakelen en B: te aktiveren. Je floppy wordt dan B:
3. Probeer je floppy drive op een ander drive select in te stellen. Met de jumpers op je floppy drive.
4. Gebruik een ls-120 drive, kan op je ide controller,
in de bios A: uitschakelen, de ls-120 drive emuleert
een floppy drive, neemt dan drive letter a: over.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil even iedereen bedanken voor zijn hulp.
Ik heb allemaal dingen getest en gedaan en op een of andere raare rede werkt het nu opeens wel ?

Maar ja mij hoor je niet klagen ik ben allang blij :-)
nu hopen dat "MIJN" vriendin er blij mee zal zijn..

Bedankt !!!
Pagina: 1