Toon posts:

Mijn MSI K7T266 Pro2 reboot, als ik een spel quit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweaker,

Ik heb een MSI K7T266 Pro2 moederbord. Ik heb een amd athlon 1600XP, Abit siluro geforce 2 mx-400, 256 ddr ram geheugen. Mijn moederbord reset als ik een spel wil afsluiten (end game) en terug naar winxp(proffesionele editie) wil gaan. Ik weet haast zeker dat het aan het moederbord ligt. Ik heb al een biosupdate gedaan. Maar als ik mijn computer in de bios zet op high performance settings, pakt hij de moederbordsnelheid van 266 mhz, en de processorsnelheid van de athlon 1600 (= +/- 1.4ghz). Dan start ie steeds opnieuw op, niet bij de low performance settings. Dan loopt hij op 133mhz/+-1025mhz.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
ik had ongeveer ook zo'n probleem met mijn MSI k7t266pro2, iedere keer als ik iets veranderde aan de videosetttings startte de hele boel opnieuw op.
na een paar dagen startte de hele boel niet meer op, volgens de D-Leds lag het aan het geheugen. Dus ik terug naar de winkel, geheugen was goed. Bleek het toch aan het mobo te liggen. mobo vervangen, geen enkel probleem meer..

vaag

Verwijderd

is ook zo bij mijn buurjongen
hij geeft een msi kt266pro2 raid + 256mb ddr + gainward gefroce2 pro + amd xp 1600

als hij voordat hij een spel start "windows taakbeheer" (ctrl+alt+del) opent en die aan laat, dan het spel in, dan reset de boel niet...wel vaag dus

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Volgens mij ligt het aan je geheugen-timings. Als je je high-performance settings laadt, zet de BIOS deze automatisch op CAS2 2-5-2. Kijk eens onder "advanced chipset features" en zet deze op CAS2.5 3-6-3. Op 133MHz FSB zou dit in elk geval stabiel moeten werken.

Werkt dit nog niet laadt dan je default settings. Dit zet onder andere je FSB op 100MHz, en zoveel mogelijk andere (eigenlijk onnodige ;) ) dingen uit.

Looptie dan nog vast dan is gewoon je geheugen brak! >:)

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Verwijderd

Topicstarter
He jongens

hartstikke bedankt voor jullie tips
Mijn systeem loopt nu op en top stabiel.
Ik moet nu de windowstaksmanager openen voordat ik spellen
ga spelen, en nu start ie niet om de haverklap op, als ik wil stoppen met een spel.
Je kan je niet voorstellen hoe jullie mij geholpen hebben, ik werd strontziek van dat opstarten.
Heb nog een klein vraagje:

Hoe kan je de windowstaksmanager, meenemen in de startup, zodat ik niet de hele tijd op CTRL-ALT-DEL hoef te drukken. (als het niet kan, maakt ook niet uit, ben al blij genoeg). Misschien dat een van jullie dit handigheidje weet.

Alvast hartstikke bedankt voor jullie inspanning

Mitch

Verwijderd

Ik heb ook zo'n mobo en bij mij gebeurt hetzelfde met XP.

Lekker een spel aan het spelen.
Spel afsluiten en mijn pc reboot direct.

Bij win98se en Me gebeurt dit niet.

het lijkt me trouwens niet normaal dat je je taskmanager moet openen voordat je een spel speelt om deze op deze manier goed te kunnen afsluiten.

Raar

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 12:26 schreef Mitch15 het volgende:
...

Hoe kan je de windowstaksmanager, meenemen in de startup, zodat ik niet de hele tijd op CTRL-ALT-DEL hoef te drukken. (als het niet kan, maakt ook niet uit, ben al blij genoeg). Misschien dat een van jullie dit handigheidje weet.

Alvast hartstikke bedankt voor jullie inspanning

Mitch
c:\windir\system32\taskmgr.exe in Start->Programma's-> Opstarten plaatsen

• J-rom
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 21:08
Ja ik had hetzelfde probleem, lag bij mij aan de Via kt266a chipsetdrivers die nieee helemaal lekker werktte met XP : bewijs: draaid perfect in 2k prof en 98se. Het was dus in alle waarschijnlijkheid niet nodig je mobo te vervangen... maarja.. jij blij isie weer 2 weekjes nieuwer :+

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Kan dit niet gewoon aan de videokaartdrivers liggen? Probeer eens een andere versie van de Detonators die je nu hebt te installeren...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Ik had ook zo'n zelden probleem met WindowsXP maar bij mij lag het aan de geluidskaart drivers |:(

OEPS IETS TE LAAT
Pagina: 1