Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!
Ik weet niet precies hoor, maar nu voer je die Query volgens mij alleen maar uit. Je moet dat SQL statement in een recordset of iets dergelijks stoppen. Je hebt dan 1 record met 1 veld en die waarde kun je dan opvragen.
oogjes open, snaveltjes dicht
Sorry maar dit snap ik niet kun je je misschien iets duidelijker uitdrukken???Op zaterdag 15 december 2001 19:53 schreef El_Mundo het volgende:
Ik weet niet precies hoor, maar nu voer je die Query volgens mij alleen maar uit. Je moet dat SQL statement in een recordset of iets dergelijks stoppen. Je hebt dan 1 record met 1 veld en die waarde kun je dan opvragen.
GetNummerQry, wat is dat. Een component? Een class? Is het TQuery bv?
Dat is een TQuery!!
iMax := GetNummerQry.FieldByName('Max').Value;
of
iMax := GetNummerQry.FieldByName('Max').AsInteger;
Gebruik F1 eens of www.google.com, dit is basic stuff
of
iMax := GetNummerQry.FieldByName('Max').AsInteger;
Gebruik F1 eens of www.google.com, dit is basic stuff
Om gegevens uit een database te halen, mag je geen ExecSQL gebruiken, maar moet je de Open method van de TQuery component aanspreken.
De waarde in een variable lezen doe je met de Fields of de FieldByName property:
De waarde in een variable lezen doe je met de Fields of de FieldByName property:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| procedure LeesHoogste() var HoogsteWaarde : integer; begin Query1.SQL.Text := 'SELECT MAX(id) hoogste FROM table'; Query1.Open(); HoogsteWaarde := Query1.FieldByName(hoogste).AsInteger; Query.Close(); end; |
edit:
Query.Close() toegevoegd
Query.Close() toegevoegd
https://fgheysels.github.io/
Voor SELECT is het Active := True en dan de DataSet gebruiken.
Vorr UPDATE, DELETE, e.d. is het gewoon ExecSQL.
Zie help.
Vorr UPDATE, DELETE, e.d. is het gewoon ExecSQL.
Zie help.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Dank je wel!!!
Pagina: 1