Ideeën voor het PHP forum

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
Misschien zijn er nog goede ideeën voor het PHP forum, dat binnenkort af zal komen. Zelf hoop ik op de volgende dingen

1. de /me hack
2. een systeem waarin de meest-gestelde-vragen threads per forum weergegeven kunnen worden. In veel fora worden namelijk veel dezelfde vragen gesteld zoals "welke firewall" en "hoe maak ik de pagina ok voor Netscape". Een threadlist lijkt me dan handig om naar te verwijzen.
3. de mogelijkheid van het verwijderen van je eigen posts

Wie hebben er nog meer ideeën?

DIT IS MIJN WEBSITE

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
ben ik het wel mee eens, behalve 3 dan, je eigen posts verwijderen heeft tot gevolg dat spammers en flamers etc. meer vrijheid hebben en er geen bewijzen zijn.

2 lijkt me ingewikkeld te maken (moet handmatig), 1 en 3 zijn simpel.

• havana
Config --> daar heb je een punt. Misschien is het niet zo'n goed idee. Misschien dat er dan een hack kan komen waardoor je kan voorkomen dat je tweemaal dezelfde post post (lijkt me niet moeilijk), maw. dat de tweede automatisch weggehaalt wordt.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Config
mooi, we zijn het eens :)

Ik dacht al dat je het puur bedoelde tegen die dubbele posts. Het moet inderdaad niet zo moeilijk zijn dmv IP logging 2 dezelfde posts er een van te verwijderen.

Verwijderd

Effe een vraagje? Wie is met dat PHP forum bezig?

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-02 14:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

EJVos

• Arjen
  • Laatst online: 03-01 08:52
Arjen ook.

Verwijderd

havana> Zit er al in dacht ik.

• havana
Nielsonline -> heb jij ook meegeprogrammeerd aan het PHPForum of is jouw forum helemaal door jou alleen geschreven? Ziet er mooi uit trouwens, je forum, en lekker snel ook met een 56k6 modempje ;)

DIT IS MIJN WEBSITE

• havana
Nielsonline are you there?

DIT IS MIJN WEBSITE

• Onno
  • Niet online
nielsoffline. :)

• lost95
  • Laatst online: 20:26
Het nielsonline forum is helemaal door niels zelf geschreven, laatste tijd is het ook nog eens extra versneld, maarja moest ook wel veel SW gebruikers, gelukkig is SW snelheid nu iets sneller ;)

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• wiho
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 16:34

wiho

Certified Nerd

Toch zou het wel erg handig zijn als je je eigen posts zou kunnen verwijderen. Het is me al een paar keer overkomen dat ik een vraag verkeerd las en daardoor een niet terzake doend antwoord gaf, of dat ik een antwoord gaf dat iemand anders al gegeven had.

Zou het niet een idee zijn om een flagje te zetten wanneer een user zijn bericht wist, zodat het niet meer in de thread verschijnt voor gewone users, maar nog wel voor moderators/admins. Zo gaat eventueel 'bewijs' niet verloren.

"Pas als het proces gecrashed is, dumpt men de core"

• lost95
  • Laatst online: 20:26
Misschien een overzicht van de forums van GoT EN fok ofzo, ik bezoek beide dus zoiets zou wel makkelijk zijn

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• Femme
  • Laatst online: 22-02 11:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Mijn idee:

Pleur ergens bovenaan de frontpage van het forum (met het overzicht van de forums/categoriën dus) een dropdown boxje waaruit je kunt kiezen tussen de GoT en Fokzine en GoG (Gamer.nl) forums.

Nog leuker: in je profile kunnen aanvinken welke categoriën je op de forum frontpage wilt zien, dus dat je GoT en Fok forums bijv. door elkaar ziet. Links naar Fok forum = Fok layout, links naar GoT forum = GoT layout.

• Config
nog meer interactiviteit en meer serverload dus, maar dat kan wel met die nieuwe bakken :).

Wel gaaf idee, althans, voor de anderen, (aangezien ik de Gamer.nl en Fokzine forums toch niet wil)...

Tsja, voorkeur he :)

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Om meer serverload dan met het UBB forum te krijgen ben je nog wel even bezig hoor :)

Verwijderd

wat me ook fijn lijkt is print funcite

zou ook mooi zijn bij tweakers site, omdat je dan alles zonder overbodige plaatjes krijgt..

:)

Verwijderd

ander id:
misschien is handig om in je GoT profile ook ergens een verwijzing te maken naar je t.net profile (aantal reacties, karma en zo). Dit kan via een link gebeuren of gewoon via een directe plaatsing in je profile.
Het nut hiervan is dat je kunt zien waar die persoon vooral actief is (GoT, t.net of allebei).

of is dit sowieso al de bedoeling?

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:51

botoo

💀 too old to die young

Alles wat er niet in zit kan ook niet stukgaan. Techniek is mooi, falende techniek is irritant.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• SJR
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

FF een vraagje nog:

Als er wordt overgegaan op een PHP forum, gaan dan alle oude treads verloren? Net als al je oude posts?
Misschien is dit wel een domme vraag maar van UBB en PHP heb ik nog niet zoveel kaas gegeten.

PS:
Ik zie ineens dat ik geen Junior meer ben :) maar vlgns mij heb ik de 100 posts nog niet gehaald, kan het zijn dat dit door het aftakelende UBB komt?

Verwijderd

SJR> Volgens mij blijven de threads gewoon bestaan, EJ had dacht ik een tooltje geschreven die UBB threads omzet in PHPforum threads.

• havana
Dat zou me niet veel kunnen interesseren by the way: is het niet mooi om met een schone lei te beginnen?

DIT IS MIJN WEBSITE

• Arjen
Er is inderdaad een tooltje om de UBB files te coverteren naar de database. Dit gaat ook gebeuren, wel zo leuk. Ook alle gebruikers zullen worden omgezet.

Op den duur zal voor GoT en het reactiesysteem op Tweakers.net één userdatabase zijn. Dan kan je dus met 1 account op beide posten.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-02 17:05
Arjen waarom eigenlijk je eigen PHP-forum, uit threads op het Fok-forum (moderator gebied) dacht ik juist op te maken dat het forum van EJvos bijna klaar was.

• havana
Het is hezelfde forum, ze werken er met z'n tweeën aan, volgens mij

DIT IS MIJN WEBSITE

• Arjen
Ik ben zelf begonnen omdat ik al tijden niks meer van EJ heb gehoord. Ook was ik op sommige punten niet tevreden over de databasestructuur.

• havana
Ah op die fiets. Tjsa ik ken EJ persoonlijk en hij _heeft_het_druk (school enzow). Kan kloppen dus.

DIT IS MIJN WEBSITE

• havana
By the way: Arjan hoe ver ben je?

DIT IS MIJN WEBSITE

• Ritchie
  • Laatst online: 22-02 17:01
Ideetje:
Een knop om te browsen tussen de fora.
Dus je hobbelt van stuffis generalis naar internet enz. Dan kan je dus snel ff kijken of er nog nieuwe posts zijn.

- NAC Breda -

Pagina: 1