Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 15:07
Het gaat hierom:
* Splash had een soundblaster PCI 128 met k*tboxjes. |:(
En nu heb ik op een beurs een soudblaster live! playr 5.1 gekocht met Fourpointsuround 1600. >:)
De eerste keer dat je dan een mp3'tje draait, ongeloofelijk! Ook spellen zijn gelijk een stuk leuker. (Je kunt bv precies horen waar mannetjes lopen enz.)
Dus mijn stelling is: door een goede geluidskaart/boxen lijkt je hele systeem gelijk een stuk beter! *D

Poll: nieuw soundsysteem boost hele systeem
Klopt, helemaal mee eens!
Wtf is dat nou weer voor onzin?
Daar ga ik een nachtje over slapen.

Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen :7

Afbeeldingslocatie: http://www.dubbelf.com/poll/img.php?pollid=658&var=.png

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34249

ik ben de eerste die heeft gestemd! ik vind het ook, zit boven op mijn ouwe kut pc boxen en een vette stereo der naast, helaas kan ik mijn onboard sound niet aansluiten op mijn stereo, om een of andere reden gaat ie heel de tijd piepen, mijn pa heeft wel een goeie set... ik nog niet, binnenkort komt ie ;) als ik geld heb :D nu moet ik steeds liedjes uploaden op mn mp3 speler en dan via mp3 speler aan mn stereo... schiet ook niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38648

De stelling klopt alleen niet helemaal...
nieuw soundsysteem boost hele systeem
Het kan beter iets zijn als. Goed soundsysteem boost hele systeem.
Een nieuwe geluidsinstallatie hoeft namelijk niet perse beter te zijn dan de oude.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Sim-pel

Zet eens bij een hele goed film het geluid uit, wat doe je dan als dit geluid niet terug aan zou gaan?? Yep de TV uitzetten toch?

Wat ik wil zeggen is dat je met GOED geluid het ultieme kijk en speel genot bereikt!! *D

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Op zaterdag 15 december 2001 19:54 schreef -DD- het volgende:
De stelling klopt alleen niet helemaal...
[..]

Het kan beter iets zijn als. Goed soundsysteem boost hele systeem.
Een nieuwe geluidsinstallatie hoeft namelijk niet perse beter te zijn dan de oude.
:)
Euuhh yep! niet aan gedacht, maar hij bedoelt met nieuw BETER :9 (mag ik aannemen)?

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39866

Ik denk dat geluid in de regel zwaar word onderschat. Mensen zijn vaak bereid om 700-800 gulden uit te geven aan een videokaart en vinden die 300,- voor een leuk Live! kaartje met FPS boxjes totale onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
(inderdaad bedoel ik met nieuw beter, foutje dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Klopt idd heb hier sinds een tijdje ook een sb 5.1 en labtec 2514 aanstaan :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jah..in de stelling stond "Lijkt" >:)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-05 13:50

Sick Nick

Drop the top!

Een goede geluidsinstallatie helpt zeker, maar om een sblive 5.1 en een fps1600 nou goed te noemen.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
Op zaterdag 15 december 2001 20:21 schreef gitaarwerk het volgende:
jah..in de stelling stond "Lijkt" >:)
Ja, je zult natuurlijk geen hogere 3D Mark score halen met een betere soundcard... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
Op zaterdag 15 december 2001 20:23 schreef Sick_Nick het volgende:
Een goede geluidsinstallatie helpt zeker, maar om een sblive 5.1 en een fps1600 nou goed te noemen.... :D
In ieder geval een stuk beter dat een sb 128 met boxjes van F25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

aan de ene kant heb je wel gelijk, alleen zou een Creative 4 point Surround set bij mij in de categorie goedkope meuk vallen

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
Op zaterdag 15 december 2001 20:25 schreef dreeke het volgende:
aan de ene kant heb je wel gelijk, alleen zou een Creative 4 point Surround set bij mij in de categorie goedkope meuk vallen
Niet iedereen is zo rijk(en verwaand) als jij. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op zaterdag 15 december 2001 20:28 schreef Splash het volgende:

[..]

Niet iedereen is zo rijk(=verwaand) als jij. :r
Het is toch goedkope troep, kleine plastic speakertjes en een subwoofertje die ik met m'n geodriehoek makkelijk kan opmeten :D
Voor de rest is er niks mis mee hoor >:)
heb zelf 2 aso dingen staan, tegen de 1.5m breed, 60cm hoog en 60cm diep. Per stuk 2 40cm woofers >:), 2 12cm middentoners en 3cm tweeters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
Op zaterdag 15 december 2001 20:32 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Het is toch goedkope troep, kleine plastic speakertjes en een subwoofertje die ik met m'n geodriehoek makkelijk kan opmeten :D
Voor de rest is er niks mis mee hoor >:)
heb zelf 2 aso dingen staan, tegen de 1.5m breed, 60cm hoog en 60cm diep. Per stuk 2 40cm woofers >:), 2 12cm middentoners en 3cm tweeters
Ontopic aub.
Bovendien kan ik met die kleine boxjes een geluidsniveau opwekken waar jij je rest van je leven koppijn van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op zaterdag 15 december 2001 20:35 schreef Splash het volgende:

[..]

Ontopic aub.
Bovendien kan ik met die kleine boxjes een geluidsniveau opwekken waar jij je rest van je leven koppijn van hebt.
Denk niet dat je dat gaat lukken hoor :D Heb een keer geluisterd naar die FPS3500 (die zou beter moeten zijn dan de 1600, toch ;)) en als die flink open ging was het nog niet hard. Ging ie veel harder, dan was het een klapperende woofer in z'n behuizing :D
Ik schat zo maar in dat ik 'iets' harder kan blazen met wat hier staat ;)

Maar even ontopic:
Als je iets beter koopt dan je eerst had boost dat altijd wel. Dus dit topic is _eigenlijk_ niet nodig :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
Nee, maar ik bedoel dat gelijk alles een stuk beter lijkt, veel meer dan je zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Wel als je van 2 standaard speakertjes van 10 piek en een geluidskaart die naast piep piep ook plonk kan zeggen naar een setje met een subwoofer (heb je nog enigzins bass) en een geluidskaart die veel meer kan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
inderdaad!!!
(en nou geen gezeik meer aub)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 15:10
Nogal logisch dat verschil :)
In ieder geval een stuk beter dat een sb 128 met boxjes van F25.
Ja en :? (vrij DUH~!)
Had je ook van tevoren kunnen verwachten. Natuurlijk klinkt in die prijsklasse een duur systeem bijna altijd beter.
En? Dan zijn de goedkope boxjes dus opeens beter? kort door de bocht hoor.

En wat nou rijk. Tegenwoordig is zo'n setje heel normaal bij de gemiddelde persoon, om F200,- uit te geven hoef je absoluut niet rijk te zijn. Als je dat duur vindt loop je gewoon achter, wij zijn niet rijk maar jij arm blijkbaar.

Iedereen in mijn omgeving heeft inmiddels wel een subwoofersetje of zijn stereo op zijn pc aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19977

Hmz, Kwaliteits onderdelen boosten het hele systeem.

maar geluid is inderdaad het zwarte schaap van de pc.
de hele uitvinding pc speakers. brrr. cheape speakers voor je pc. er is gvd niet een pc speaker die beter geluid maakt dan een B&W dm303.

Neuj, gewoon een aparte versterker kopen, en een paar degenlijke speakers. alles beter dan een pc speaker.
heb je een krap budget? tja, dan maar pc speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op zaterdag 15 december 2001 20:28 schreef Splash het volgende:

[..]

Niet iedereen is zo rijk(en verwaand) als jij. :r
ik ben ook niet rijk en verwaand, maar ik vind die dingen gewoon niet klinken

maar dat maakt niet uit, want jij bent er tevreden mee.
ik vond vroeger mijn Erres stereogeval met platenspeler en 2x 15 watt soudun system ook een geweldige boost ten opzichte van me draagbare casetterecorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-05 06:41
Ik vind dat ie gelijk heeft :).

Want ik ben van een oud geluidskaart + 2 speakers. Naar een live + 5.1 (Zie sig) gegaan. En je merkt het gelijk, bijvoorbeeld bij max payne, je hoort echt het geluid van waar iemand is... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

Want ik ben van een oud geluidskaart + 2 speakers. Naar een live + 5.1 (Zie sig) gegaan. En je merkt het gelijk, bijvoorbeeld bij max payne, je hoort echt het geluid van waar iemand is...
hoor je de kogels ook letterlijk om je oren vliegen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Op zaterdag 15 december 2001 23:45 schreef dreeke het volgende:

[..]

ik ben ook niet rijk en verwaand, maar ik vind die dingen gewoon niet klinken

maar dat maakt niet uit, want jij bent er tevreden mee.
ik vond vroeger mijn Erres stereogeval met platenspeler en 2x 15 watt soudun system ook een geweldige boost ten opzichte van me draagbare casetterecorder.
Hahaha LOL :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-02 08:57

TheLunatic

Ouwe boxen.

Op zaterdag 15 december 2001 20:00 schreef HeerVanHasselt het volgende:
Ik denk dat geluid in de regel zwaar word onderschat. Mensen zijn vaak bereid om 700-800 gulden uit te geven aan een videokaart en vinden die 300,- voor een leuk Live! kaartje met FPS boxjes totale onzin.
Jij hebt voor goed geluid maar liefst 300 piek over ? |:(

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

ik vind 300 piek eerlijk gezegd een beetje weinig :D
Maar ieder zijn mening voor zich natuurlijk, persoonlijk zou ik ook geen Live! kaart kopen; je betaalt dan namelijk niet voor de betere geluidskwaliteit alleen voor de extra's (die ik niet gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2553

Ik vind goeie boxen ook wel handig ;)

Moet je eens gaan luisteren als je de bas weg hebt gedraait... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 20:15

silitek

Tubes Only

Geluid he..tja voor ieder wat wils zulle we maar zeggen,..ben het gedeeltelijk met um eens..voor de game's heb ik ook z'n fourpoints setje..voldoet prima en ja,.je hoort de mannetje ( wolfenstein ) waar dan ook vandaan..maar voor muziek of DVD is een ander verhaal....heb daar ook 2 satelietjes voor zenden digi beeld en geluid draadloos door..dus dat klink dan toch wel een stuk lekkerder zo....

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik zie i.p.v. de tussenstand van de poll een vervelend rood kruisje. (ff op F5 rammen lost niets op)

Kan deze ff ontbrakt worden?

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aemstel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-02 09:16
Op zondag 16 december 2001 00:47 schreef Beathoven het volgende:

[..]

hoor je de kogels ook letterlijk om je oren vliegen? :)
Ik vind het surround geluid van spellen nogal tegenvallen. EAX enzo is leuk en een subwoofer ook, maar je hoort dus echt niet 'de kogels om je heen vliegen'. 4 point surround is wel wat beter/leuker dan stereo, maar met 2 goede stereo speakers bereik je bijna net zoveel.

PS Ik heb het dus alleen over spellen. Films is een heel ander verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAPie01743
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-11-2013
dat vind ik inderdaad wel kloppen, geef mij maar een stereoset voor hetzelfde geld als een set van 16.5 speakers, de stereoset zal absoluut beter klinken :)

maarre... sinds ik mijn nieuwe speakers heb, draai ik zowat altijd muziek, soms zelfs 's nachts. Setje Dynaudio Audience 52's, op een Sony baggerversterker. Jammer van m'n SB Live!1024, want de DAC van dat ding is echt slecht, m'n cd-speler klinkt 1000x beter, en dat is een 7 jaar oude Sony 227ESD! (nou zitten daar natuurlijk wel betere interlinks tussen)

Je kunt kijken bij mijn systeem kijken, daar staat (onderaan) ook mijn stereoset.

[edit] Als we 't over budget hebben: mijn cd-speler kostte ooit 1800,-, en de speakers kostten nieuw 925,- per stuk. Speakerkabel (2 x 3 meter) kostte 25,- per meter, en interlinks kostten samen 250,-.
Pagina: 1