Fan probleem

Pagina: 1
Acties:

• Rudoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 18:38
Hey hallo menschen.
Mijn mede-tweaker Immo is ook hier en we zijn bezig m'n kast flink te modden. Na een mooi groot gat gezaagd te hebben, hebben we een supergeile 15cm Enermax koeler erin gezet. Nu blijkt ie opeens te zuigen in plaats van te blazen, wat een probleem is want hij zit boven.
We willen um niet omdraaien want een kant is lelijk en de andere niet. Het voltage omwisselem helpt ook al niet :(
dan draait ie niet eens meer.

Wie o wie kan ons helpen.. }:O

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 09:36

Houston3

ole

volgens mij is omdraaien de enige mogelijkheid want als je de stroom omwisselt lijkt het me logisch dat ie het niet doet

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je zal 'em toch moeten omdraaien :)

They made me do it.

Verwijderd

Of helemaal openslopen, of omdraaien..

Overigens heb je niet alleen problemen met je fan, ook je cap-lock of shift toets doet het niet goed..

Verwijderd

of de motor op de een of andere manier omdraaien ?

Verwijderd

Op zaterdag 15 december 2001 19:33 schreef Houston3 het volgende:
volgens mij is omdraaien de enige mogelijkheid want als je de stroom omwisselt lijkt het me logisch dat ie het niet doet
das niet logisch want bij sommige motortjuhs draai je de stroom draadjes om en hij draait de andere kant op.

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
doe dan een paar ringetjes tussen de schroefjes, als je ven allen in het midden aanloopt

• Rudoo
jaah kweet thuis hep ik (Immo) ook van die goedkope rotzooi... en die draait wel andersom als ik de + en de - wissel... en dese enermax van 60,- doet dat niet :(

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
Het is toch gewoon een gelijkstroom motor, dan moet hij toch gewoon de andere kant op draaien als je de + en de - omdraait

• Rudoo
nee niet dus....
maarreh... we hebben hem toch maar andersom gezet.
Komt een flinke stoot wind uit :P

Owjah... we hebben er zo'n leuk progje bij... }:O
PC alert3 Daar kan je temperaturen en zow mee zien. Maar we zien alleen de CPU-fan en niet de casefan die we net ook hebben ingeplugd op het mobo.
Iemand ervaring hiermee?
Of weten juliie een beter progje?? waar ik vanuit windows de fans sneller en langzamer kan laten gaan.
>:) :) :( :'( :P :o :D :r :9~ :9 ;) :7 :+ O+ :* }:O |:( 8-) :? (8> :Y) :Z ;( B-) *D :z

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07
Moet dat nou zo'n screeuwende topictitel?
En wat minder smilies mag ook wel..

• Rudoo
sorry hoor.. maar xou zeggen... 2 tweakers opeen naam... moet ook dubbel zo schreeuwerig.. maarreh.. hep je ook een oplossing in plaats van alleen kritiek? :+

• Rudoo
hellu ?

Verwijderd

Op zaterdag 15 december 2001 19:38 schreef Rudoo het volgende:
jaah kweet thuis hep ik (Immo) ook van die goedkope rotzooi... en die draait wel andersom als ik de + en de - wissel... en dese enermax van 60,- doet dat niet :(
betere fans werken op een draaiend magnetisch veld (dit om geen sleepcontacten te moeten gebruiken), dit draaiend veld wordt opgewekt door een ic'tje die het niet leuk vindt als je de spanning omdraait....dus het beste wat je kan doen is je fan gewoon omdraaien....of als je wat verstand hebt van elektronica kun je de spoeltjes in je fan een andere volgorde geven....als er 3 spoeltjes zijn moet je er twee van aansluiting verwisselen
Pagina: 1