Abit BX6r2 AGP slot dood?

Pagina: 1
Acties:

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04:18
Ik was vandaag een pc'tje aan het bouwen en bij het inbouwen van de cdrom roste ik een 1000 µF/10V condensator van het bord. Het was er zo een met 2 polen (elektrolytische?). Ik een ander gehaald bij de electroboer, kreeg een 1000 µF/16V mee. Dat ding erop gesoldeerd pc'tje verder afbouwen en starten.
Nou doet alles het zo'n beetje, maar AGP-kaarten die lust hij niet, een PCI-videokaart werkt wel. Ik heb er een ander bios op geflasht, maar dat hielp niet. Zou het aan die condensator liggen? Dat ding zit alleen helemaal rechts boven bij de dimm sloten, niet in de buurt van het AGP slot. Heeft het misschien iets met een stabiele voeding te maken? Zijn er andere dingen die ik kan proberen?

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Ik zou zeggen probeer tóch maar een 1000 µF/10V condensator te bemachtigen.

Weet je ook of het AGP slot het wel deed vóórdat je de condensator molde?

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Titanicfanatic
Da's nu net het punt:ik heb er idd nooit een AGP kaart in gehad. Ik kocht hem 2e-hands bij een zaakje in Breda en duwde er een PCI videokaartje in en dat deed het allemaal prima. Ik zit me nu af te vragen of dat bord misschien niet al met die klachten binnen is gekomen daar. Ik zal ze iig morgen ff bellen en ik ga ook eens proberen wat hij doet als je die condensator weglaat. Abit heb ik ook gemeeld, maar daar zal ik wel niet snel een antwoord van krijgen ben ik bang.

• Titanicfanatic
Net die nieuwe condensator eraf gehaald en weer getest en hij doet precies hetzelfde, de fout zou hem dus best daar in kunnen zitten. Morgen maar eens kijken of ik een 1000 µF/10V condensator kan vinden. Ik hoop dat dat het is.

Verwijderd

16V maakt niet uit, als de waarde maar gelijk is.