Toon posts:

zender kiezen via computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Ik heb mijn GeForce 2 Deluxe via de Video-input aangesloten op de videorecorder. Nu kan ik via ASUS Live Video tv kijken op mijn pc. :) Nu is mijn probleem dat ik iedere keer als ik een andere zender op wil zetten, dat ik dan naar de woonkamer toe moet lopen om de zender via de videorecorder te veranderen. :r De knoppen waarmee ik via de computer zenders kan kiezen doen het niet. :'(
Wie heeft voor mij een oplossing? :?

Thanx,

Mista Outlaw

Verwijderd

Dat gaat helaas niet, dan moet je een TV-in hebben, met een tuner erin. Ik zou zeggen: pak afstandbediening erbij, of ga ff wat solderen zodat je bv via seriele port een signaaltje naar je videorecorder stuurt als je wilt zappen, maar da's weer veel werk lijkt me :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een GeForce 2 GTS Deluxe. Ik gebruik als ingang: "CCD/camcorder input/Tuner/TV Box Input", die ik met een "S-Video to composite" die weer aangesloten is op een blokje achter de TV die scart omzet in composite.
Dus ik weet niet zeker wat u bedoelt met Tuner, maar maak ik daar nu al geen gebruik van?
Misschien dat u nu iets meer weet?

En als het nu nog niet kan, kunt u dan misschien wat gedetailleerder uitleggen hoe je dat zou moeten doen met de compoort?

Verwijderd

Een tuner is een chip of kastje wat een bepaalde frequentie kan selecteren, zodat hij een specefiek kanaal kan ontvangen, zoals een radio en tv doen. Een videorecorder kan dit ook, een videokaart niet. Je videokaart krijgt nu dus een kant-en-klaar signaal binnen wat direct een TV-beeld vormt, omdat de tuner van de videorecorder al een beeld gevormd heeft.

Als je wilt kunnen zappen op je PC, moet je een TV-kaart kopen. Daar zit een tuner op, zodat de computer in dit geval de frequentie en dus het kanaal kan selecteren en wat dan software-matig kan worden aangepast. Zo'n kaart kost 250 á 300 gulden (zie de Tweakers.net pricewatch)

Zappen via comport wordt beetje ingewikkeld voor mij, maar dan moet je echt dingen gaan solderen en ombouwen in je videorecorder, kabels aanleggen etc. Maar ik hoop dat je hier goed mee geholpen bent, anders hoor ik het wel :)

Verwijderd

[dubbelpost]

Tevens 500e post :D

Verwijderd

Topicstarter
Ok.
Ik zal ff verder kijken.

Bedankt voor de info!!!

Mista Outlaw :P

Verwijderd

Als het goed is heeft Asus zelf van die tuner kastjes gemaakt voor de deluxe versies van haar kaarten.
Is waarschijnlijk ook wel los te krijgen.
En anders gewoon zappen met de ab van je video.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, heb al gekeken. Heten TV-Boxen, zijn 170,- gulden in winkels.
Zijn veel te duur.
Er moet toch een mogelijkheid zijn?
Ik ben nu alle verschillende dingen aan het proberen.
Aansluiten op tv, video, 1ste scart, 2e scart, schakelaar van blokje op in en out, tv instellen op zender AV1,2 & 3.

Lukt allemaal niet.
Ik probeer gewoon verder, maar alle info is welkom.

Thanx,

Mista Outlaw

:(

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

Er zijn ook setjes in de handel waarmee je je infrarood door je huis kunt sturen. 1 kastje/ontvanger naast je computer en 1 kastje/zender voor je videorecorder. Je infrarood signaal wordt omget en via het lichtnet naar de woonkamer gestuurd en daar wordt er weer infrarood van gemaakt en uitgezonden (moet je het wel ff op je videorecorder richten :))

Ik heb geen flauw idee waar je die setjes kan halen of wat ze kosten, maar ik weet wel dat ze bestaan.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
doe wat ik heb gedaan:

pak de afstandsbediening van de vidrecorder, soldeer het infrarood ledje los, maak er een kabel aan (ik heb er 20 meter aan zitten) en soldeer aan het eind het ledje er weer op (bij voorkeur in een mooi kastje, zodat het er nog een beetje uitziet :)), voila! Instant zender keuze!

Verwijderd

Of gebruik een spiegel die het infrarood ligt weerkaatst. :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanx allemaal voor de info!

Volgende week heb ik genoeg tijd om ff een nieuwe afstandsbediening voor de v-rec te kopen en met een kabel in elkaar te flansen.

Maar ik hoop nog wel dat ik in de tussentijd van iemand een manier hoor dat je wel gewoon kunt zappen. ;)

Laters,

Mista Outlaw
Pagina: 1