HD maakt vreemde geluiden

Pagina: 1
Acties:

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hi,

Mijn HD (Quantum Fireball 20 Gb 7200rpm) maakt sinds een paar dagen een vreemd geluid bij het booten. Het gebeurt alleen als ie een tijdje uit heeft gestaan. Ook als ie een tijdje niet actief is geweest, en ik daarna weer aan het werk ga, maakt ie een vreemd hard brommend geluid. Na ong. 15 seconden is dat dan weer voorbij. Komt dat door de kou ofzo? Het kan nogal koud zijn op mijn kamer, en hij staat onder mn raam, die open staat als ik er niet ben. Of moet ik maar heeeeeel snel gaan backuppen? :'(

Search heb ik gebruikt, kon alleen niets vinden over mijn HD, en ook niet over geluiden bij het opspinnen na een 'koude start'.

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb helaas geen oplossing of conclusie, maar enkel een advies.

Ik zou eerst backuppen en dan pas verder gaan. Misschien is het iets ergs misschien niet, maar k' zou wel ff backuppen.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:10

Wok

Dakloos...

Je kunt nooit zeker genoeg zijn: een back-up is altijd handig! :)

Over de HDD, tja, al-ie eerder nooit vreemde geluiden maakte en nu wel, dan duidt dat meestal op slijtage en dus meestal het begin van het einde. Met andere woorden: wees dus niet verbaasd dat-ie er binnenkort mee op kan houden. Jammer, maar helaas.

* Wok leeft alvast met je mee ;).

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
:'( :'(

Hij is pas een jaar oud! Het 2 Gigje van mn ouders gaat al zeker 4 jaar mee.

Het is oneerlijk verdeeld in de wereld. :(

* BreadFan gaat eerst maar eens 2,5 Gig aan mp3's op cd gooien :)

• Wok

Wok

Dakloos...

Net als bij mensen zegt de leeftijd niet zo veel meer (helaas).

Mijn ouder en ik hadden allebei een Seagate 15 GB harde schijf (Barracuda II) en die van mijn draait nu nog vrolijk zijn rondjes in de computer van mijn broer, terwijl die van mijn ouders na twee weken ter ziele was. Shit happens :(

edit:

Hoewel ik dus denk dat-ie ter ziele is, weet ik het natuurlijk niet helemaal zeker. Misschien heb je geluk en komt het bijvoorbeeld door de kou.

* Wok hoopt met je mee :P

Verwijderd

mechaniek kan andere geluiden gaan maken bij een lagere temp.
ik heb het met een camera (da's natuurlijk heel iets anders dan een hdd) maar die maakt ook andere geluiden bij kouder weer.

en als je 't nou lekker warm stookt op je kamer kun je kijken of 't nog zo is? :7

• Wok

Wok

Dakloos...

Moet je natuurlijk wel even wachten totdat de HDD ook weer op temperatuur is :)

Pagina: 1