Toon posts:

Pc start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok de titel is wel erg standaard maar laat het me even uitleggen.

heb een KG7 met een athlon XP 1,6ghz , gf3 Ti200 , SB audigy ,pioneer 116 dvd , en 1 40gb maxtor HD , en 1 60 Gb maxtor HD.

Nou mijn probleem is dat mijn pc niet meer opstart.
Een paar keer liep een game vast en kon ik rebooten en deed hij het weer even maar opeens deed hij dat niet meer en nou start hij niet meer op.
ik krijg niet eens meer beeld.
nou waren de HD's wel ERG heet en ze zaten erg dich boven elkaar gemonteerd maar volgens mij kunnen de HD's niet kapot zijn omdat ik dan nog beeld zou moeten krijgen.
het enige verschil was dat ik de kast dicht had geschroefd maar dat zou geen probleem moeten zijn right?

iemand een ID wat het zou kunnen zijn?

• justguyver
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:11
wat je zou kunnen proberen is de bios resetten. of alle pci kaarten eruit en dan alleen opstarten met je videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
sorry heb me nog nooit in de bios verdiept maar hoe reset ik die dan?

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 22:19

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Pak het boekje van je moederbord :)

Dan staat daar ergens dat je een jumper ergens op moet zetten / af moet halen ... En dan is je bios gereset 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb hem met kleine hoop nog een keer opgestart en hij deed het weer dus zou het kunnen ziojn dat als de HD temp te heet wordt hij zichzelf uitzet als een beveiliging?

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 22:19

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Niet alleen de HD temp, de algemene temp, vooral CPU ... Is ie overgeklokt of doet je cpu fan het wel ?

Anders kijk in je bios, en zet de max temp voor een halt wat hoger ...

Verwijderd

Topicstarter
Ok hij deed het net weer niet

ben er wel achter gekomen dat hij wel opstart als ik mijn stekkerdoos aanzet * pc start dan gelijk op?? * en als ik hem opstart via de pc power knop dan gaat hij aan maar blijft scherm zwart.

ik heb nou wel een vermoeden dat mijn voeding misschien niet athlon XP compatible is???

Verwijderd

Topicstarter
temp weet ik niet maar weet wel dat die vent in de shop hem erin deed en de koeler ook hij haalde de standaard prut eraf en deed er silver op maar dat was wel een erg dun laagje

Verwijderd

Dat dunne laagje zilver was heel goed van die verkoper!. Ik denk inderdaad dat je voeding het niet trekt. Probeer eens te booten met de voeding van je HD's los (of één van de twee), misschien krijg je dan wel beeld, dan weet je in elk geval dat het je voeding is!

Verwijderd

Topicstarter
ok heb nog even gekeken naar mijn voeding ook al werkt mijn pc weer na de default bios om te zetten.

ik denk toch dat mijn voeding erg zwak is 235W

das denk ik wel ERG weinig voor een AMD right?

• Mohy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06 21:19
Op zaterdag 15 december 2001 19:01 schreef Ringo11 het volgende:
ok heb nog even gekeken naar mijn voeding ook al werkt mijn pc weer na de default bios om te zetten.

ik denk toch dat mijn voeding erg zwak is 235W

das denk ik wel ERG weinig voor een AMD right?
In combi met geforce wel, anders is hetinderdaad wel wat laag, maar zou moeten kunnen. Een sterkere voeding kan idd een oplossing zijn

Si vis pacem, para bellum

Pagina: 1