zoek goedkope hostingprovider

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben al een tijdje op zoek naar een provider voor hosting en een domeinnaam.. ik wil eigenlijk voor max. 150/200 gulden incl. domeinnaam en incl. BTW per jaar klaar zijn. Eisen:

- PHP ondersteuning
- min. 20MB ruimte
- liefst onbeperkt dataverkeer (niet dat ik zoveel ga genereren maar ik hou niet zo van limieten ;) )

en verder domeinnaam (.com .net oid) en een emailadresje is ook wel leuk (niet noodzakelijk). Verder wil ik wel een beetje een betrouwbare/snelle server.

Samenvattend; ik hoef niet het beste van het beste, maar ik wil iets beters dan die onbetrouwbare gratis hosts. Gewoon een degelijke provider waar ik zonder problemen mn sites kan hosten. En ik wil voor zo'n 150-200 piek per jaar klaar zijn, dus eenmalig betalen en voor de rest van het jaar geen omkijken meer naar.

Ik heb al rondgekeken op verschillende sites (zoals www.internetten.nl) maar er is zo veel aanbod. Ik wil graag ervaringen weten van mensen op dit forum met een eigen domein.

bedankt :)

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• Palomar
  • Niet online
ja eh.. die sites heb ik allemaal al bekeken.. maar er zijn zo veel providers die aan mijn eisen voldoen.. dr zijn op GoT vast wel meer mensen als ik die een domeintje hebben met hetzelfde doel als ik heb. Ik wil graag ervaringen van die mensen weten.. anders kan ik wel de eerste de beste kiezen en vervolgens is het een hele trage of eentje met brakke support oid..

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

lijkt me stug dat er veel (laat staan één) providers voldoen aan jouw eisen.

Maar webhosters.nl zou toch een goede stap in de richting moeten zijn.

Verwijderd

mjah maar wat je hier vooral kunt verwachten is spam, en daar heb je geen hol aan :)

voor 150 a 200 piek per jaar kun je best klaar zijn, alleen onbeperkt dataverkeer bestaat niet... sterker nog, dat is vaak (altijd) nog beperkter dan als je gewoon een pakket neemt waarbij dat erbij inzit... onbeperkt dataverkeer is nl altijd volgens de Fair Use Policy; dit komt vaak neer op nog minder dan 2gb/maand... en das niet echt veel...het verschil is als je 1 maand 2.1gb gebruikt ze die 100 mb niet mogen/zullen berekenen, maar goed, bij een beetje provider kijken ze ook echt niet op de 100mb...

20mb voor een website is trouwens wel aardig veel? wat ga je er allemaal opzetten :?

zie www.webselect.nl of de andere adressen die al voorbij zijn gekomen, hosting providers met objectieve meningen zul je hier niet echt krijgen (helaas)...

• Palomar
  • Niet online
ok, met onbeperkt dataverkeer doel ik dan op een fair use policy.. maar ik heb geen idee hoeveel verkeer ik ga genereren.. ik ga dr meerdere sites op plaatsen en gewoon wat testspul enzo.. grote bestanden als MP3's komen er iig niet op te staan. Ik wil alleen niet dat als ik de site een tijdje niet in de gaten hou dat er opeens teveel verkeer wordt gegenereerd en dat ik een vette rekening krijg ofzo..

en 20MB vond ik zelf wel redelijk.. ik heb nu verschillende F2S accountjes (van 20MB) en die heb ik toch snel vol staan.. maar ok, 10MB zou ook nog wel voldoen.

En ik zie toch echt wel veel providers die bieden wat ik wil tegen een lage prijs. Ik noem maar wat: www.snelhosting.com , http://webhosting.mk1.nl , http://www.otws.nl en ga zo maar door.. maar die namen zeg me eerlijk gezegd niet veel en ik heb dan ook geen idee wat ik kan verwachten qua snelheid, betrouwbaarheid, of het bedrijf opeens faillet gaat e.d..

ik wil gewoon wat ervaringen weten :)

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-03 08:45

• Peerke
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

Op zaterdag 15 december 2001 19:06 schreef Jaded het volgende:
www.spam.nl
Ik zou toch voor www.xorz.nl gaan ... :)

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

Verwijderd

Op zaterdag 15 december 2001 19:03 schreef rick_h het volgende:
ok, met onbeperkt dataverkeer doel ik dan op een fair use policy.. maar ik heb geen idee hoeveel verkeer ik ga genereren.. ik ga dr meerdere sites op plaatsen en gewoon wat testspul enzo.. grote bestanden als MP3's komen er iig niet op te staan. Ik wil alleen niet dat als ik de site een tijdje niet in de gaten hou dat er opeens teveel verkeer wordt gegenereerd en dat ik een vette rekening krijg ofzo..

en 20MB vond ik zelf wel redelijk.. ik heb nu verschillende F2S accountjes (van 20MB) en die heb ik toch snel vol staan.. maar ok, 10MB zou ook nog wel voldoen.

En ik zie toch echt wel veel providers die bieden wat ik wil tegen een lage prijs. Ik noem maar wat: www.snelhosting.com , http://webhosting.mk1.nl , http://www.otws.nl en ga zo maar door.. maar die namen zeg me eerlijk gezegd niet veel en ik heb dan ook geen idee wat ik kan verwachten qua snelheid, betrouwbaarheid, of het bedrijf opeens faillet gaat e.d..

ik wil gewoon wat ervaringen weten :)
2gb is niet zo gek veel, ik zou dus toch maar gaan voor beperkt dataverkeer met een pakketje van 5 gb ofzo, anyway, wat je kunt doen om snelheid enzo te testen is bv een traceroute (typ in dos: tracert domeinnaam.nl), dan kun je zien waar de server staat, en of ze wel een eigen server hebben. Kom je uit bij trueserver, dan zit je qua snelheid wel goed, kom je ergens in amerika uit, kan ik het je alvast afraden. Daarna surf je naar www.sidn.nl en ga je naar http://www.sidn.nl/lijstdeelnemers1.lp staan ze daar NIET tussen, zou ik daar ook niet gaan, want dan zijn ze neit eens lid van de sidn.

Heb je dit gedaan telnet je naar poort 110 van dat bedrijf en kijk je wat er komt te staan, als ze geen eigen server hebben weet je het nu zeker, want als ze resellen krijg je vrijwel altijd een ander bedrijf te staan achter +ok pop3whatever 4.5.6 at domeinnaam.nl starting..

dan is het nog de vraag wat ze draaien, ga ff naar www.netcraft.nl en zoek je op de domeinnaam....

zow, heb je iig al heel wat meer info :)

Verwijderd

Op zaterdag 15 december 2001 19:06 schreef Jaded het volgende:
www.pr*t*go*n*st.nl
kijk dat bedoel ik :r

• Palomar
  • Niet online
Op zaterdag 15 december 2001 19:12 schreef Kertje het volgende:

[..]

2gb is niet zo gek veel, ik zou dus toch maar gaan voor beperkt dataverkeer met een pakketje van 5 gb ofzo, anyway, wat je kunt doen om snelheid enzo te testen is bv een traceroute (typ in dos: tracert domeinnaam.nl), dan kun je zien waar de server staat, en of ze wel een eigen server hebben. Kom je uit bij trueserver, dan zit je qua snelheid wel goed, kom je ergens in amerika uit, kan ik het je alvast afraden. Daarna surf je naar www.sidn.nl en ga je naar http://www.sidn.nl/lijstdeelnemers1.lp staan ze daar NIET tussen, zou ik daar ook niet gaan, want dan zijn ze neit eens lid van de sidn.

Heb je dit gedaan telnet je naar poort 110 van dat bedrijf en kijk je wat er komt te staan, als ze geen eigen server hebben weet je het nu zeker, want als ze resellen krijg je vrijwel altijd een ander bedrijf te staan achter +ok pop3whatever 4.5.6 at domeinnaam.nl starting..

dan is het nog de vraag wat ze draaien, ga ff naar www.netcraft.nl en zoek je op de domeinnaam....

zow, heb je iig al heel wat meer info :)
ok bedankt :) route tracen was ik iig wel van plan om te kijken of ze echt in NL zitten.. SIDN wist ik nog niet.. zal er ook op letten :)

maar dat bedrijf www.protagonist.nl lijkt me niet eens zo slecht niet.. wat is er mis mee dan??

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Inderdaad. Dit soort topics eindigen toch alleen maar in spam postings en replys op die spam met kotssmileys omdat die niet goed zou zijn enzo.

Daarom worden dit soort topics dus gesloten. Sorry.
Er zijn echter al genoeg linx naar vergelijkingssites gegeven waar je iets mee kunt.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.