URL plaatje werkt niet embedded, wel gewoon

Pagina: 1
Acties:

• Haywire
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
Hoi,

Ik ben nu iets tegengekomen, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Ik beheer een forum (dat draait op een hier en daar wat gehackte versie van phpBB) waar ik recent user-icons aan toegevoegd heb. (Hoewel je misschien zou denken dat dit in programming en webscripting thuishoort, het probleem heeft betrekking op de gegenereerde HTML).

Het is een forum voor Mini-rijders, en daarom heb ik een deal gesloten met een site op het internet waar je kosteloos wat informatie over je Mini achter kan laten en ook een kleine afbeelding van je Mini kunt maken. Op mijn forum geef je het nummer van je Mini op die site op, en vervolgens bouwt PHP van dat nummer een URL vaan dat kleine plaatje. So far so good. Het vage is nu dat de gegenereerde URL wel werkt als je hem direct in de adresbalk van de browser plakt, maar niet als hij embedded is in een HTML-pagina om het plaatje daarin te laten zien. Kijk maar: Afbeeldingslocatie: http://www.minipark.net/images/car-280.gif. Hier een rood kruisje (of wat anders als je geen IE gebruikt, maar Opera laat ook niks zien), als je de URL pakt en hem in het adres-veld stopt zie je een klein Mini'tje.

Heeft iemand enig idee hou dat zou kunnen komen? Misschien helpt het als je weet
dat het waarschijnlijk een of andere link is, en niet het bestand zelf. De
beheerder heeft namelijk met een truuk ervoor gezorgd dat ik alle auto'tjes met
een uniforme URL kan vinden, in werkelijkheid staan ze over twee verschillende
directories op de server verspreid.

Groeten,

Eelke

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
wordt wel een goede Content-type-header meegestuurd?

Heeft die provider geen plaatjes-deeplink-beveiliging (zoals ik het maar even noem), zoals Geocities en Angelfire enzo? Dus een beveiliging dat je de plaatjes niet van een andere site kan laden

Verwijderd

Het is ws een fout van de site die het plaatje aanbiedt, kijk maar eens naar de url van het plaatje, hij staat nl op een ander adres dan eerst aangegeven, nl in de map 'magick'.
Dus ws wordt er iets met ImageMagick gedaan wat niet goed gaat, maar daar kun jij dus niks aan doen..

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Op zaterdag 15 december 2001 17:43 schreef ELANAZ het volgende:
Het is ws een fout van de site die het plaatje aanbiedt, kijk maar eens naar de url van het plaatje, hij staat nl op een ander adres dan eerst aangegeven, nl in de map 'magick'.
Dus ws wordt er iets met ImageMagick gedaan wat niet goed gaat, maar daar kun jij dus niks aan doen..
ws? :?
ws = mi?

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:11
Op zaterdag 15 december 2001 18:07 schreef wicher het volgende:

[..]

ws? :?
ws = mi?
waarschijnlijk?

• Haywire
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
LOL. Ik zie nu dat "http://www.minipark.net/images/car280.gif" gewoon een HTML-bestand is!!! Niks .gif! En in de HTML-code staat gewoon een img-tag naar het werkelijke plaatje :D Thanks, ik had nog niet gezien dat de locatie van dat plaatje dat hij laat zien niet de locatie was die ik verwachtte, dat zette me op het spoor.
Pagina: 1