Toon posts:

Met wireless network hoe snel???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is een wireless netwerk snel genoeg om games te spelen zoals quake en halflife???

Verwijderd

ja is 11 megabit per seconde is dus wel genoeg lijkt mij

Verwijderd

hmm ik ken alleen wireless netwerken van 2Mbit..

en dat is niet bedoelt voor games ;)

maar de meeste games lopen prima over een 10mbit lijntje.
maar die zijn bijvoobeeld ook online te spelen met een dailupje dus dan zit je weer beneden de 1 mbit.

dus theoretisch gezien, zou het best moeten lopen.

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:53

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Hagt van heel veel factoren af: wat is de snelhied die je nu haalt wireless (weer afhankelijk van afstand to andere machien of AccessPoint, line of sight en blablabla, verschillende merken wireless spul door elkaar en er dan achterkomen dat merk A niet met merk B will lullen als er een encryptie aantaat)

Op zich, max 11Mbps, en dus rap genoeg. Maar nogmaals, vertel meer over aantal wireless machines, type kaarten, aantal & type Accesspoint, grootte ruimte, hoe de AP is gemonteerd, type antennes (intern/extern) etc. etc.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i, BMW R1300 GS Adv ASA.

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:34

dijkmane

biertje ?

hangt wel een beetje van de onderlinge afstand af.
maar als het goed is heeft wireless, gewoon normale netwerk snelheid.

specs : wil je niet weten

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb een wireless pcmcia kaartje in mn laptop en een access point aan mn desktop en kan in het hele huis ongeveer down/uploaden met 500KB/s. Meer dan genoeg lijkt me voor internet en gamen

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Even deze topic naar boven halen:
sionds kort heb ik ook een wireless oplossing voor mijn laptopje: pCI kaart en PCMMia kaart van 3 com: werkt prima, alleen heb ik het idee dat het wat sneller kan.
11 mbit/s zou ongeveer 1 mbyte per seconde moeten zijn: dit haal ik niet, max is 500 kbyte/s
iemand enig idee of dit sneller kan of aan welke instellingen ik kan sleutelen????

• Carny
  • Laatst online: 15-06 23:48

Carny

DatDus!

2 apparaten die de asynchrone verbinding sharen = max 550KB/s per apparaat.. got the idea? :)

DatDus.DE --- DatDus!

• wezep
  • Laatst online: 12-06 21:15
Ah ha: wireless is asynchroon?? Nooit geweten. Dan klopt 500kb/s wel. Thanks.

• Carny
  • Laatst online: 15-06 23:48

Carny

DatDus!

yup, dwz: 11Mbit is totale bandbreedte.. delen door aantal apparaten dat erop werken incl. jezelf dus en incl. accesspoint of whatever...

DatDus.DE --- DatDus!

Verwijderd

Net monitor op mijn Ibook (OSX) geeft bij mijn laatste 'copy' van mijn W2K server: 524,81 KB/s
Pagina: 1