ik heb een probleem, ik heb net mijn vigor 2200E aangsloten en alles ingesteld maar nu komt het probleem, ik kan wel online komen maar hij valt steeds na een minuut uit, kheb de nieuwe firmware al gedowned, ik vat er echt niks van
valt de router uit?? dus zijn lampjes e.d.?
misschien helpt een goed reset? Daar voor moet je de reset knop een tijdje ingedrukt houden (in mijn handleiding pagina 8-9 onderaan)
misschien helpt een goed reset? Daar voor moet je de reset knop een tijdje ingedrukt houden (in mijn handleiding pagina 8-9 onderaan)
Verwijderd
meer info please, hoe heb je alles aangesloten en wat zijn de instellingen van je management p.c. ?!
Verwijderd
copy-paste uit eerdere post
Als er desondanks toch problemen zijn met chello en router , is dit de onofficiele werkwijze :
Controleer eerst of je router wel een chello ip krijgt en refresh deze. Is dit geen probleem (router krijgt ip) zoek dan probleem bij jezelf. Krijgt de router geen ip adress, dan is er iets mis. Controleer je modem en ook vooral de link !!! Reset ook het modem en router eens. Nog geen ip ?
Koppel dan je router eens eraf en probeer eens op je normale pc direct een ip van ons te krijgen. Let wel dat je deze volgorde doorloopt !!
Noteer vooraf type modem,serienummer modem, mac router
Zet kabelmodem uit
Zet je router uit
Koppel de utp-kabel van router af en stop in pc. (let op geen cross-linked !!)
Zet modem aan...wacht tot modem online is.
Zet pc aan
Controleer nu de link = belangrijk
Zijn alle lampjes ok, controleer dan je ip.
Geen ip ?
Bellen (behalve bij xp bak, is namelijk geen support)
Let op voordat je belt dat je van tevoren 3 dingen opschrijft.
1) type modem
2) serienummer van het modem zelf (niet van een of ander blad/contract)
3) mac adress van de lan-kaart (in dit geval v/d router)
Geef dan meteen door dat je modem-reset-procedure hebt uitgevoerd en dat alle lampjes inclusief link naar behoren branden. Dit scheelt ons een zooi aan tijd en kunnen we meteen je structuur na gaan lopen en fixen. Kunnen we het niet vanuit de HD oplossen wordt er een aanvraag ingediend bij de TD om alle gegevens (mac lankaart (router) + serienummer kabelmodem) te laten verwijderen.
Hiermee heb je dan weer een "nieuwe" verbinding.
pfff dat was een hoop typwerk
Als er desondanks toch problemen zijn met chello en router , is dit de onofficiele werkwijze :
Controleer eerst of je router wel een chello ip krijgt en refresh deze. Is dit geen probleem (router krijgt ip) zoek dan probleem bij jezelf. Krijgt de router geen ip adress, dan is er iets mis. Controleer je modem en ook vooral de link !!! Reset ook het modem en router eens. Nog geen ip ?
Koppel dan je router eens eraf en probeer eens op je normale pc direct een ip van ons te krijgen. Let wel dat je deze volgorde doorloopt !!
Noteer vooraf type modem,serienummer modem, mac router
Zet kabelmodem uit
Zet je router uit
Koppel de utp-kabel van router af en stop in pc. (let op geen cross-linked !!)
Zet modem aan...wacht tot modem online is.
Zet pc aan
Controleer nu de link = belangrijk
Zijn alle lampjes ok, controleer dan je ip.
Geen ip ?
Bellen (behalve bij xp bak, is namelijk geen support)
Let op voordat je belt dat je van tevoren 3 dingen opschrijft.
1) type modem
2) serienummer van het modem zelf (niet van een of ander blad/contract)
3) mac adress van de lan-kaart (in dit geval v/d router)
Geef dan meteen door dat je modem-reset-procedure hebt uitgevoerd en dat alle lampjes inclusief link naar behoren branden. Dit scheelt ons een zooi aan tijd en kunnen we meteen je structuur na gaan lopen en fixen. Kunnen we het niet vanuit de HD oplossen wordt er een aanvraag ingediend bij de TD om alle gegevens (mac lankaart (router) + serienummer kabelmodem) te laten verwijderen.
Hiermee heb je dan weer een "nieuwe" verbinding.
pfff dat was een hoop typwerk
ok, ik heb chello met com21 modem en woon in apeldoorn (was toch ook iets mee)
wat heb ik ingesteld:
- statische ip
- mac adres
- wat poortjes open voor netmeeting e.d.
- de dhcp server aan om ip's toe te kennen aan andere pc's
en verder niks, en de router valt niet uit maar het internet doet het gewoon niet meer, het duurde ook een tijdje voordat ik eindelijk dat menu te pakken had want ik moest eerst mijn proxyserver uitzetten en het autoscript toen ging ie pas naar het menu (misschien heeft het hier iets mee te maken?)
ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft want ik zit nu weer met mijn hubje en dat is natuurlijk niet de bedoeling
wat heb ik ingesteld:
- statische ip
- mac adres
- wat poortjes open voor netmeeting e.d.
- de dhcp server aan om ip's toe te kennen aan andere pc's
en verder niks, en de router valt niet uit maar het internet doet het gewoon niet meer, het duurde ook een tijdje voordat ik eindelijk dat menu te pakken had want ik moest eerst mijn proxyserver uitzetten en het autoscript toen ging ie pas naar het menu (misschien heeft het hier iets mee te maken?)
ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft want ik zit nu weer met mijn hubje en dat is natuurlijk niet de bedoeling
Verwijderd
Werkt het inmiddels al bij jou? Bij mij werkt ie.
Mij werkwijze:
PC met netwerkkaart 1: internet, netwerkkaart2: Lan
(dit is de situatie voordietijd).
Chello kent het Mac-adres van netwerkkaart1, omdat dit de kaart voor internet is.
Sluit nu de Vigor router op netwerkkaart 2 aan, stel in het optiesmenu van de router het macadres in op het macadres van netwerkkaart1 (je voormalige internet-netwerkkaart).
Nu krijgt je router het IP-adres dat je computer normaal gesproken voordietijd kreeg.
Nieuwe situatie:
netwerkkaart1 is verwijderd uit de pc,
netwerkkaart 2 is aangesloten op de router,
de router heeft het macadres van netwerkkaart1,
de router zit aangesloten op t kabel/adsl modem.
mijn situatie:
Router:
*internet-IP: via DHCP van Chello,
*netwerkIP 192.168.1.1
*mac-adres van mn 3Com kaart
*interne DHCP-server ingeschakeld, zinloos overigens
PC1:
*netwerkIP 192.168.1.10
*angesloten via 2e netwerkkaart (3Com was de eerste, nu eruit gehaald).
*Aten USB->ethernet convertor
PC2:
*192.168.1.20
*vage netwerkkaart
printer op printserver-device:
*192.168.1.15
*interne dhcp-server uitgeschakeld vanwege vaste IP's
yippie, mn printer kan t internet op....:+
nu kunnen beide pc's internetten zonder dat er verplicht een centrale pc moet aanstaan, en ik kan printen vanaf beide pc's zonder dat er een pc moet aanstaan om de printer te sharen
Ideaal.
nu nog alles 100Mbit
(hub -> switch, 100Mbit printserver, 100mbit usb-ethernet convertor)
Mij werkwijze:
PC met netwerkkaart 1: internet, netwerkkaart2: Lan
(dit is de situatie voordietijd).
Chello kent het Mac-adres van netwerkkaart1, omdat dit de kaart voor internet is.
Sluit nu de Vigor router op netwerkkaart 2 aan, stel in het optiesmenu van de router het macadres in op het macadres van netwerkkaart1 (je voormalige internet-netwerkkaart).
Nu krijgt je router het IP-adres dat je computer normaal gesproken voordietijd kreeg.
Nieuwe situatie:
netwerkkaart1 is verwijderd uit de pc,
netwerkkaart 2 is aangesloten op de router,
de router heeft het macadres van netwerkkaart1,
de router zit aangesloten op t kabel/adsl modem.
mijn situatie:
Router:
*internet-IP: via DHCP van Chello,
*netwerkIP 192.168.1.1
*mac-adres van mn 3Com kaart
*interne DHCP-server ingeschakeld, zinloos overigens
PC1:
*netwerkIP 192.168.1.10
*angesloten via 2e netwerkkaart (3Com was de eerste, nu eruit gehaald).
*Aten USB->ethernet convertor
PC2:
*192.168.1.20
*vage netwerkkaart
printer op printserver-device:
*192.168.1.15
*interne dhcp-server uitgeschakeld vanwege vaste IP's
yippie, mn printer kan t internet op....:+
nu kunnen beide pc's internetten zonder dat er verplicht een centrale pc moet aanstaan, en ik kan printen vanaf beide pc's zonder dat er een pc moet aanstaan om de printer te sharen
Ideaal.
nu nog alles 100Mbit
(hub -> switch, 100Mbit printserver, 100mbit usb-ethernet convertor)
BBL 2nd, ik begrijp dat jij een ander modem hebt dan een com21 modem die ik heb, bij mij heb ik dus een statisch ip adres dus weet ik niet of jou oplossing bij mij werkt, ik ga het snel proberen en als het niet werkt dan wordt ik gek
Verwijderd
bij com21 moet je idd invullen :Op zaterdag 15 december 2001 17:15 schreef Danos het volgende:
ok, ik heb chello met com21 modem en woon in apeldoorn (was toch ook iets mee)
wat heb ik ingesteld:
- statische ip
ip,subnet,gateway en DNS (naam,domein,server ips)
je mac adres ?? heb je toevallig je mac adres geklooned op je router ?? want dan heb je 2 gelijke mac in je net hangen en dat geeft problemen. controleer dus of je mac adressen anders zijn dan die van je netwerkkaart.- mac adres
das is te begrijpen...moetje zelf weten , servers draaien is verboden, maarja router ook- wat poortjes open voor netmeeting e.d.
het geven van ip aan clients gaat ook goed als inet weg is ?? m.a.w. kun je ip verversen als je geen inet hebt.- de dhcp server aan om ip's toe te kennen aan andere pc's
proxyserver idd uitzettenen verder niks, en de router valt niet uit maar het internet doet het gewoon niet meer, het duurde ook een tijdje voordat ik eindelijk dat menu te pakken had want ik moest eerst mijn proxyserver uitzetten en het autoscript toen ging ie pas naar het menu (misschien heeft het hier iets mee te maken?)
mmm tja hopelijk helpt bovenstaande.ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft want ik zit nu weer met mijn hubje en dat is natuurlijk niet de bedoeling
wat fijn zo zijn om als je inet wegvalt een analyze te doen van waar het fout gaat.
dingen als ip verversen, router pingen , chello gateway pingen etc etc... doe gewoon eens een kleine analyze van wat nog wel/niet gaat en kijk dan eens waar de fout zit.
Verwijderd
Ik heb ook Com21 modem, en mn Vigor 2200E.
Zit namelijk aangesloten op t TUE universiteitsnetwerk.
De verbinding daartussen wordt verzorgd door UPC's Priority Telecom, de zakelijke internetpoot van UPC en dus een zusje van Chello.
Zit namelijk aangesloten op t TUE universiteitsnetwerk.
De verbinding daartussen wordt verzorgd door UPC's Priority Telecom, de zakelijke internetpoot van UPC en dus een zusje van Chello.
Pagina: 1