Toon posts:

Hoe brand ik?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi zoals jullie aan dit topic kunnen zien ben ik nogal een leek betref branden en etc. Ik heb al enige malen geprobeerd een spel te branden waarvan ik de orginele versie van heb. Om zo te testen of het eindelijk lukt, maar zover nog geen succes. Na navraag te hebben gedaan bleek dat ik het programma CloneCD nodig zou hebben deze heb ik dan ook gehaald. Maar nog steeds geen succes.

Aangezien mijn brander ook gelijk mijn lezer is, had ik met CloneCD een image op de harde schijf gezet, en probeerde deze vervolgens op een lege cd te zetten maar zonder resultaat. Hopelijk kunnen jullie mij helpen lees onderstaande info over mijn systeem.

Intel Celeron 700MHz
Windows ME
Brandprogramma's:Nero Burning Rom 5 en CloneCD
een harde schijf van 20 Gigabytes.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Het antwoord! :Z

Dit is al zo vaak voorbij gekomen.

Er zit een handleiding bij je brander en de software !

Verwijderd

Topicstarter
Dit spijt mij heel erg maar ik heb deze pc in de uitverkoop gekocht bij kinorama en er waren geen handleidingen bij inbegrepen.

Verwijderd

Waarom lukt het niet? Welke foutmeldingen krijg je?

Wat doe je precies? Je maakt een image en wil die branden, hoe?

Wat voor burner heb je, ondersteund die ook RAW?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op zaterdag 15 december 2001 16:51 schreef maarten_verweij het volgende:
Dit spijt mij heel erg maar ik heb deze pc in de uitverkoop gekocht bij kinorama en er waren geen handleidingen bij inbegrepen.
Die keuze die maak je dan ook zelf. Het was voor een leek misschien beter geweest om het compleet te kopen. Maar je kun alles gewoon op internet vinden met Google en de search.

Verwijderd

Topicstarter
Bij clonecd krijg ik gewoon altijd een lijst met errors maar dat is normaal hoorde ik aangezien hij gewoon blijft branden, maar als ik vervolgens de image van het sple dat ik wil kopieren van de harde schijf op een lege cd plaats, dan blijft mijn cd de hele tijd doorladen en ik kan het dan niet beindigen. En als ik de computer dan opnieuw heb opgestart en ik de kopie in mijn cd-rom speler doet, dan deteceert die hem niet dus lijkt het net alsof erniets bij is geschreven! P.s wat is raw en hoe weet ik dat mijn speler dit ondersteund?

Verwijderd

Topicstarter
Ook heb ik gehoord detecteert Nero niet die img. files van ClonCd heb dit nog niet zelf gtest hor. P.s thnx voor jullie hulp!

Verwijderd

Topicstarter
Het spijt me als ik julllie tot last bent, en dat jullie denken van wat een f*cking leek! Maar ik hoop toch dat jullie mij verder kunnen helpen, ik heb al die andere topics gelezen over mijn vraag maar ben er nog niet uit!

P.s mijn cd-rom speler is een Samsung combo SM-304B

Help me out! |:(

Verwijderd

Topicstarter
*Kick! please help me out!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
niet zo spawnen noob lees eerst eens de faq rustig door ... |:(

Verwijderd

Topicstarter
sorry, maar ik ben echt de wanhop nabij! En ik heb al die andere topics over dit onderwerp gelezen en ben er nog niet uit!!

Verwijderd

Op zaterdag 15 december 2001 16:44 schreef maarten_verweij het volgende:
Hoi zoals jullie aan dit topic kunnen zien ben ik nogal een leek
Aangezien mijn brander ook gelijk mijn lezer is
Op zaterdag 15 december 2001 17:15 schreef maarten_verweij het volgende:
Het spijt me als ik julllie tot last bent, en dat jullie denken van wat een f*cking leek!

P.s mijn cd-rom speler is een Samsung combo SM-304B
je hebt dus wel een cd rom speler :?

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

Je zegt nu wel zo leuk dat je heel wanhopig bent (elk kwartier... ;)), maar ik vind je probleem nog steeds erg onduidelijk.

Welke brander gebruik je?
Welke software gebruik je? Versie?

Op welke manier brand je?
Je hebt een image gemaakt (hoe groot is die?), dan geef je opdracht die te branden op een lege CD. Welke errors krijg je dan?

Putting the bit in Biton since 1997

• p_m
  • Niet online

p_m

Op zaterdag 15 december 2001 17:52 schreef firstwollie het volgende:

[..]

[..]

je hebt dus wel een cd rom speler :?
Er staat COMBO, dus het zal wel zo'n DVD/CD/CDRW combo zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ja van die combo is waar en voor mijn software moet je boven checken mijn eerste post

• p_m
  • Niet online

p_m

Op zaterdag 15 december 2001 18:01 schreef maarten_verweij het volgende:
ja van die combo is waar en voor mijn software moet je boven checken mijn eerste post
ARGGGG! Wil je nu hulp? Geef dan de info!

Op welke manier brand je?
Je hebt een image gemaakt (hoe groot is die?), dan geef je opdracht die te branden op een lege CD. Welke errors krijg je dan?

Verwijderd

Topicstarter
oke sorry, Ik gebruik CloneCd, en Nero 5 Burning rom, de image is iets van 756 mb groot
en bbij clone cd krijg ik de hele tijd error etc

Verwijderd

heb je ook geprobeerd om die cd(met 't spel) met nero te kopiëren gewoon met de standaard wizard optie "een cd kopiëren" gebruikt?

pleur die spel cd in je cdrom speler (want die heb je toch??)
en een blanco cdr-ettje in je writer.
cdtje kopiëren en klaar ben je.

Verwijderd

Topicstarter
en als die eindelijk klaar is met branden dan blijft die cd-rom spler de hele tijd de cd zoeken, en stopt niet!

• p_m
  • Niet online

p_m

Op zaterdag 15 december 2001 18:05 schreef maarten_verweij het volgende:
oke sorry, Ik gebruik CloneCd, en Nero 5 Burning rom, de image is iets van 756 mb groot
en bbij clone cd krijg ik de hele tijd error etc
Ja duh! Op een ceedeetje kan maximaal 700MB (of 650). Hoe wil je dat dan er in godsnaam opkrijgen? :? |:(

Verwijderd

Topicstarter
humm good point over dat cd-tje dat het er niet op past! Maar ik heb geen 2 cd-romspelers het is een al in en bak. En als ik met nero brand krijg ik telkens geen geldig win32 toepassing!?

• Cardinoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-10-2017
Het kan best zijn dat het gewoon op een cdtje past. Een image file is altijd groter dan dat je 'm uitpakt. Er kan best een spel van 400mb in een imagefile van 500mb zitten.

• Cardinoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-10-2017
Probeer trouwens 'ns gewoon wat bestanden van je harde schijf op cd te bakken. Kijken of dat wel lukt...

Verwijderd

dan zip je hem tog of maak je er een *.rar van als ie nog niet op een cdrom past.

Verwijderd

Topicstarter
oke thnx!

Verwijderd

n00b sp0tt3d

Wel, ik fik alles met mijn flame-throwers.

Beste combo is Toshiba leesapparaat + Plextor rewriter.
Ik ben een CloneCD hard-kopieerder.

Beschrijf je vage probleem beter aub.

Hier is het antwoord.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:20

AMDFreak

Intel is zo..

Okey.. just relax :)

Je zegt net dat je een error krijgt he? Wat zegt die error?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:08

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op zaterdag 15 december 2001 18:17 schreef Stylefish het volgende:
dan zip je hem toch of maak je er een *.rar van als ie nog niet op een cdrom past.
|:( Nee, dan zal het spel werken |:(

Als je de error krijgt van "geen geldige win32 toepassing" dan heeft u net de eerste ontmoeting gehad met Safedisc V1 of V2

Edit: Maar je moet wel ff aangeven welke error je krijgt. Gewoon ff opschrijven op een A4tje en dan ff posten. Dan kunnen we hier ff kijken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nee bij CloneCD krijg je toch altijd zo'n lijst met errors, maar dan brand die gewoon verder maar op het eind als die de cd-rom uitwerpt en weer dicht gaat dan blijft de cd-rom reader zoeken naar de cd-rom en hier komt gen eind aan!

Totdat ik het onderbreek, en als ik dan de gebrande cd erin doe, dan bgint het hele proces weer! Dan kan lijkt het net alsof er niets op de cd is gescheven. Is dit trouwens wel een goed programma voor als je het eerst op je harde schijf moet zetten en daarna op een cd brand? En kan iemand me uitleggen of ik dit wel goed heb gedaan?

Ik heb namlijk eerst de image van de cd-die ik wou branden op de harde schijf gezet en toen heb ik de image gepakt en hem op een lege cd proberen te branden, is dit goed of moest Nero Burning Rom 5 die image branden? Maar ik hoor dat deze die image files niet kan lezen help me out!

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2025
gebruik clonyxl dat is een programma dat de beveiliging van een cd herkent en automatisch clonecd kan aansturen met de juiste opties zodat het branden geen probleem meer kan zijn.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 23:53

Klippy

Still Game

Niet vergeten:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/klippert/Brand.gif

Anders lukt 't niet hoor! ;)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

met software >:)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-04 23:34
Als je een image van 750 MB ofzo hebt, zul je het op een 90 minuten cd moeten branden. Lang niet alle branders ondersteunen 90 minuten cd's, je zit ruim buiten de specificaties te werken. Dat zul je even op moeten zoeken.

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
Oke thnx everyone! En waar vind ik dat programma dat CloneCD moet aansturen?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem! Mmm maar hij is in het compleet duits, kan iemand me misschien uitleggen hoe ik dit programma in combinatie met CloneCD moet gebruiken?

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:44

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Misschien heb ik wat gemist....., maar om welk spel gaat het? Best kans, dat je voor een specifiek spel wat meer truken uit moet halen om een succesvolle backup te maken..
Dus... zoals reeds eerder was gemeld... more input please.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

De enige vraag welke bij mij op komt lukt het je wel om gewoon een cd te branden, met files welke op je pc staan.
Je kunt wel moeilijk blijven doen om te proberen een spel te kopieren, maar als je niet eens normale bestanden kan branden is er mischien wat mis met de cd writer.

Verwijderd

Topicstarter
o.k daar heb je gelijk in, het gaat over het spel Red Alert 2 waarvan ik ook de originele kopie in mijn bezit heb, maar omdat deze cd niet meer zo goed is (krassen etc.) Wil ik de bestanden over zetten op een leeg cd'tje.

Verwijderd

Topicstarter
en ja normale bestanden van mijn schijf kan ik wel op een cd'tje zetten, zo heb ik onlangs de trouwfoto's van mijn ouders op een cd'tje gezet dus daar kan het niet aan liggen.

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 11:16 schreef maarten_verweij het volgende:
o.k daar heb je gelijk in, het gaat over het spel Red Alert 2 waarvan ik ook de originele kopie in mijn bezit heb, maar omdat deze cd niet meer zo goed is (krassen etc.) Wil ik de bestanden over zetten op een leeg cd'tje.
zou het daar niet aan liggen? probeer eens op een lagere snelheid te branden..

Verwijderd

Niet elk spel is te kopieren he.. Daar wel eens aan gedacht? Probeer eens een ander spel en probeer eens een gewone cd (cd-rom of audio) te toasten. Als dat ook niet werkt is er iets vreemds aan de hand. Maar probeer dat eerst maar ff.

Edit: Shit had nog niet alles gelezen. RA2 heeft een beveiliging en kun je niet zomaar kopieren. Heb je niet een illegaal cdtje liggen ergens? Die kun je vaak wel gewoon branden. Probeer dat eens.. Je moet namelijk eerst weten of je normaal kan toasten anders kom je nergens.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik probeer dat wel thnx!

• p_m
  • Niet online

p_m

Probeer gewoon iets van je HD op een schijfje te zetten.

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 17:43
Op zaterdag 15 december 2001 16:44 schreef maarten_verweij het volgende:
Hoe brand ik ?
Met een aansteker 8-)

>:) >:) >:)

Verwijderd

Wel wachten tot je een 'tettetttetereteteteeeeeee' geluid hoort, dan istie pas klaar :P
Pagina: 1