Toon posts:

evolutie van de technologie streeft mens voorbij ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De afgelopen 20 jaar heeft de mens en z'n technologie een enorme voortgang geboekt in vergelijk met de 20 jaar die ervoor plaatsvond z'n we op technologies vlak zo'n 10x zo veel te weten gekomen alles om ons heen evalueerd met zo'n rot gang dat het nauwenlijks nog bij te houden is,
computers worden steeds sneller en geavanceerder, en de mens blijft maar doorgaan met dit proces van evolutie
op ten duur begin ik me aftevragen dat als onze omgeving zo drasties is verbeterd en aangepast wie past dan optenduur de mens aan .

Dit is mischien een leuke gedachten om eens overte brainstormen ,succes ermee

*D

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Computers kunnen de mens alleen voorbijstreven als ze een bewustzijn ontwikkelen. En het is niet logisch aan te nemen dat dat ook mogelijk is. Als de mens een machine is, dan zou een computer dat moeten nabootsen, maar waarschijnlijk is de mens veel meer. Dergelijke niet-mechanische processen zijn niet te bootsen op dit moment en waarschijnlijk nooit.

Overigens zijn computers helemaal niet zo ver gevorderd vergeleken met de mens. Mensen kunnen duizenden impulsen tegelijk verwerken. Het zien van een kopje leidt bij ons binnen een luttel aantal microsec. tot de conclusie dat we een kopje zien. Een computer heeft daar vele uren aan rekenwerk voor nodig (tenzij er pattern matching gebruikt word, maar dan zou er een gigantische bieb aan patterns moeten zijn en dat is ook langzamer). Mensen kunnen duizenden impulsen op hetzelfde moment op verschillende niveaus doorwerken, computers kunnen dat (nog?) niet.

Ik denk dus dat computers de mensheid niet zullen overheersen ofzo.

Het is overigens niet de bedoeling hier wat te posten en ons erover te laten discussieren.....jij moet actief mee discussieren en de manier waarop je afsluit geeft me dat gevoel niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 december 2001 16:30 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:
Computers kunnen de mens alleen voorbijstreven als ze een bewustzijn ontwikkelen. En het is niet logisch aan te nemen dat dat ook mogelijk is. Als de mens een machine is, dan zou een computer dat moeten nabootsen, maar waarschijnlijk is de mens veel meer. Dergelijke niet-mechanische processen zijn niet te bootsen op dit moment en waarschijnlijk nooit.

Overigens zijn computers helemaal niet zo ver gevorderd vergeleken met de mens. Mensen kunnen duizenden impulsen tegelijk verwerken. Het zien van een kopje leidt bij ons binnen een luttel aantal microsec. tot de conclusie dat we een kopje zien. Een computer heeft daar vele uren aan rekenwerk voor nodig (tenzij er pattern matching gebruikt word, maar dan zou er een gigantische bieb aan patterns moeten zijn en dat is ook langzamer). Mensen kunnen duizenden impulsen op hetzelfde moment op verschillende niveaus doorwerken, computers kunnen dat (nog?) niet.

Ik denk dus dat computers de mensheid niet zullen overheersen ofzo.

Het is overigens niet de bedoeling hier wat te posten en ons erover te laten discussieren.....jij moet actief mee discussieren en de manier waarop je afsluit geeft me dat gevoel niet.
Sorry, maar goed we hadden 20 jaar geleden ook niet kunne voorspellen dat de technologie zo ver zou komen als dat we vandaag de dag mogen ervaren, dus wie weet wat er over een aantal decenia niet allemaal mogenlijk is , dus je focust je alleen maar op het heden als je iets verder vooruit zou kijken weet je het ook niet meer ik kan dat best begrijpen.
okay ik moet toegeven dat ik je in bepaalde dingen wel gelijk moet geven alleen dit is het begin stadium met dat kopje ,maar toch als je kijkt dat de mens op technologies vlak al ver ligt in verglijk met wat de mens over zichzelf weet (anatomy) en waar hij nou precies vandaan komt.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

De evolutie van de spellingscontrole is iig al aan je voorbij gegaan is het niet?

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 december 2001 16:40 schreef GA!S het volgende:
De evolutie van de spellingscontrole is al aan je voorbij gegaan is het niet? yep nu alleen jij nog !
*D

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op zaterdag 15 december 2001 16:41 schreef Smokehead het volgende:

[..]

De evolutie van de spellingscontrole is al aan je voorbij gegaan is het niet? yep nu alleen jij nog !
*D
hehehehe
hijsfijn

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het vandaag-de-dag nog niet mogenlijk is om een machine een soort bewustzijn te geven/ontwikkelen
maar als je al ziet waar de technologie zich bevind is het maar een beetje speculeren waneer dit wel allemaal mogenlijk is.
Wetenschappers zouden nou al bezig zijn om zo'n zelfstandig denkend brein te ontwikkelen voor wat voor een doel einde dan ook ,maar het id is er, en aangezien de mens inventief is zal hij op ten duur ook voor dat probleem een oplossing vinden een goed voorbeeld is het klonen,wie had dat 10jaar geleden gedacht,wetenschappers stonden toen ook voor verschillende problemen met van alles en nog wat toen ze alle probs opgelost hadden was het wel mogenlijk,dus

Verwijderd

Topicstarter
hallo is er nog iemand die z'n mening over deze topic en z'n inhoud wil uitspreken ,zo ja reply dan je antwoord godv.

;(

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Smokehead, je reply op mijn post getuigd van weinig kennis over het begrip menselijke intelligentie. Computers zijn idd snel veranderd in de afgelopen 20 jaar, maar ze zijn alleen sneller geworden, ze zijn verder niet anders geworden. Computers zijn en blijven voorlopig serieel werkende machines (misschien dat quantumcomputers hier iets aan kunnen veranderen). Evolutie treedt op bij levende wezens (en sommige materie, zoals de 'evolutie van het heelal'). Veronderstellen dat een computer evolueert is dus incorrect. Evolutie is een heel ander proces dan sneller maken en/of optimaliseren. Zo werkt het gewoon niet bij computers.

Ik denk niet dat er ooit computers zullen komen die waarlijk denken als een mens kan denken. Waarom? Omdat we waarschijnlijk nooit echt zullen begrijpen hoe een mens denkt. Nabootsen van de stimuli-response koppelingen van een mens in een computer zou mogelijk zijn, maar het mechanisme dat de stimulus in de gewenste respons omzet is niets meer dan een benadering van hoe de mens zou werken.

Kortom; nee, technologie streeft de mens niet voorbij qua evolutie.

Overigens mag je wel wat doen aan je manier van reageren. Het zeggen van 'je mag wel reageren. godv' is geen goede en sociale manier om met andere got-ers om te gaan.
Pagina: 1