2 keer Maxtor Diamondmax D740X kapot :(

Pagina: 1
Acties:

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:44

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Ik heb 1,5 weken geleden een systeem gekocht bij Informatique, waaronder ook bovenstaande HD.
Na een installatie van win2k (met al 1 error dat ie niet kon formatteren, maar toch gelukt), draaide het syteem 2 dagen lekker stabiel. Toen opeens bij een reboot een ntoskrnl.exe error. En daarna kon ik de schijf niet meer benaderen.
Ik de hd dus opsturen, en gisteren een nieuwe gekregen. Ondertussen had ik win2k al een week stabiel draaien op een andere Seagate harde schijf. Maar die maxtor was toch sneller, dus weer overnieuw begonnen met installeren. Had ik vanmorgen eindelijk alles super-snel lopen, wou ik een laatste reboot doen, voordat ik een image ging maken. En ja hoor, weer die ntoskrnl.exe error.
Als ik met chkdsk kijk krijg ik een error, en formatteren lukt ook niet meer (schijf is beschadigd zegt ie).

Ik ga hem maandag dus weer opsturen, krijg ik weer een nieuwe.
Maar hebben meer mensen last van deze error, of van deze harde schijf?
Of moet ik misschien een andere hd kopen?

Alvast bedankt

Inderdaad...

Verwijderd

lekker
De zooi terug sturen.
Maar windows 2000 heeft wel problems met ata 100.
weet niet of het daar asan ligt

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-03 12:16
het lijkt erop dat het probleem niet (alleen) in de HD zit... ik heb al een aantal Maxtor D740X hd's in handen gehad en allemaal hebben ze geen problemen...
Misschien een probleem in de IDE-kabel of mobo IDE connector?

Verwijderd

ik had het met een IBM 75GXP die verrot was! ik wilde graag een maxtor van dat type wat jij hebt! nou gelukkig dat ik toch maar weer een IBM 60GXP genomen heb!
Informatique ruilt hem gewoon om en je krijgt een nieuw schijfje! succes ermee. Als je naar Informatique zelf gaat hou dan rekening met lang in de rij zitten. Ik zat er laatst ook 2.5 uur!

Verwijderd

probeer die schijf is in een andere computer als dat kan.

2x hetzelfde , lijkt me sterk maar goed het is niet onmogelijk.

Verwijderd

heb hier de maxtor ata 133 op een msi mobo. Werkt uitstekend:).

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:30
Ik denk dat er toch meer mis is met je PC. Ik heb tot nu toe zeer weinig mensen gehoord met een kapotte D740X.

• Roy

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Ja, ik vind het ook heel apart. Want iedereen is heel positief over deze schijf.
Maar het gekke is dat als ik een Seagate schijf van 20Gb aansluit, die gewoon werkt. Ik heb daar een week lang probleemloos mee gewerkt, dus lijkt het me sterk dat het dan aan de ide-controller of iets dergelijks ligt.

Zal ik nou weer een Maxtor nemen of toch een IBM?

Inderdaad...

• Roy

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Op zaterdag 15 december 2001 17:48 schreef QuakeMASTER het volgende:
lekker
De zooi terug sturen.
Maar windows 2000 heeft wel problems met ata 100.
weet niet of het daar asan ligt
Wat bedoel je hier mee? waar zit het probleem dan? en is er een patch of iets dergelijks voor?

Inderdaad...

• Roy

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Hoe kan het eigenlijk dat een schijf eerst een dag lang goed draait, en daarna opeens niet meer doet?
En gaat de PTT eigenlijk wel een beetje rustig om met die pakjes ?

Inderdaad...

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-04 08:57
Op zondag 16 december 2001 17:01 schreef Roy het volgende:
Hoe kan het eigenlijk dat een schijf eerst een dag lang goed draait, en daarna opeens niet meer doet?
En gaat de PTT eigenlijk wel een beetje rustig om met die pakjes ?
De ptt doet er niet echt rustig mee, maar zo'n schijf kan echt wel een aantal G-tjes hebben hoor in niet draaiende mode.

Hoe kan het dat iets kapot gaat :? Als iemand dat weet :D

Verwijderd

Twee keer een foute schijf?
Misschien heb je wel last van het Bolzano-virus http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.bolzano.html

Al een virusscanner geprobeerd?

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-03 20:02
Op zaterdag 15 december 2001 18:26 schreef Roy het volgende:
Zal ik nou weer een Maxtor nemen of toch een IBM?
De IBM 60GXP serie is in veel reviews als snelste 7200 toeren schijf naar voren gekomen. De schijven zijn even duur als de Maxtor schijven, dus ik zou voor IBM gaan.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Roy

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Een virus lijkt me sterk, het is een compleet nieuw systeem. Dus hoe dat virus er dan op moet komen snap ik niet :?

Ik probeer nog 1 keer een Maxtor, en anders gaat mobo en hd weer terug, en neem ik wel een IBM

Inderdaad...

Verwijderd

Gewoon even een virusscanner draaien geeft zekerheid. Virussen kijken niet naar de leeftijd van een systeem.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:57
lijkt me ook sterk dat het een virus is als z'n andere disk wel goed draait

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

wellicht heeft informatique een serie brakke hd'tjes ingekocht
ik draai hier met maxtor voor mij geen ander meer
werken geruisloos en snel
service van maxtor ierland is ook perfect

Verwijderd

by the way wordt ie in de bios wel goed herkent?
je zal niet de eerste zijn die met een verkeerd gepartitioneerde/geformateerde schijf op zn bek gaat
meestal zit t m in de lba seting (als dit bij jouw t geval is )
trouwens over dat msi board van je zijn ook de nodige posting in de search betrefende allerlei troubles

Verwijderd

Hier ook d740x, voor mij niets anders meer :)
Misschien hebben ze je wel zo'n neckermann stunt geflikt, doen of je een nieuwe krijgt, terwijl je gewoon weer exact dezelfde krijgt :?

• Dim
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-11-2025

Dim

Je zal wel een paar slechte exemplaren hebben, misschien uit dezelfde partij of zo?

Ik had op de HCC ook een (80G) DiamondMax gekocht bij Paradigit, en die deed het op zich prima, tot ik er na een week achter kwam dat er al bad sectors op zaten! Dit heb ik meerdere malen uitgebreid getest met Maxtor's diagnostics progje, en elke keer kwam ie met een errorcode.

Daarna natuurlijk de schijf teruggebracht naar Paradigit, en daar hebben ze meteen een nieuwe voor me besteld. Met die schijf draai ik nu al weer een tijdje, en voorzover ik het kan zien doet ie het nu perfect: hij is retesnel, veel sneller dan mijn "ouwe" IBM DTLA schijf, en vrijwel niet te horen, althans niet boven alle fans in mijn machine. ;)

Kortom, laat je niet ontmoedigen, en vraag of die lui van Informatique even een nieuwe _bestellen_, dus niet meer uit dezelfde partij een schijf halen...

My other computer is your windows box.

• wdv
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-03 18:59

wdv

Ik ben in het bezit van 2 van deze schijven en ze doen het prima. Probeer van http://www.maxtor.com/softwaredownload/default.htm de harddisk tools eens te halen om een goede diagnose te kunnen stellen.

Succes ermee!
:)

• Roy

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, ik zal dat proggie vanavond even proberen.
Ik zal ook in de brief zetten of ik er een uit een nieuwe partij kan hebben.

Inderdaad...

• wdv

wdv

En wat is het resultaat van de test?
Op maandag 17 december 2001 18:27 schreef Roy het volgende:
Bedankt voor de reacties, ik zal dat proggie vanavond even proberen.
Ik zal ook in de brief zetten of ik er een uit een nieuwe partij kan hebben.

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-02 06:03
fouten in ntoskernell komen voor als je de windows updates niet instaleert

• Roy

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 11:15 schreef wdv het volgende:
En wat is het resultaat van de test?
[..]
Euhm, nou ik had het proggie gedownload, maar toen kwam ik er achter dat mijn vader het pakketje al op de post gedaan had :) Dus dan gaat testen een beetje moeilijk :)

Ik heb wel SP2 van win2k geïnstalleerd, maar op mijn vaders computer heb ik ook gewoon win2k geïnstalleerd, zonder andere windows updates, en die comp draait perfect.

Maar ja, we zien volgende week wel weer hoe het dan gaat :)

Inderdaad...

• wdv

wdv

Op dinsdag 18 december 2001 15:10 schreef Roy het volgende:

[..]

Euhm, nou ik had het proggie gedownload, maar toen kwam ik er achter dat mijn vader het pakketje al op de post gedaan had :) Dus dan gaat testen een beetje moeilijk :)

Ik heb wel SP2 van win2k geïnstalleerd, maar op mijn vaders computer heb ik ook gewoon win2k geïnstalleerd, zonder andere windows updates, en die comp draait perfect.

Maar ja, we zien volgende week wel weer hoe het dan gaat :)
Stuurt je vader zomaar JOUW onderdelen op? Tijd voor een her-opvoeding als je het mij vraagt!!!

Veel suc6 ermee en we horen (lezen) het wel.

• Roy

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 15:22 schreef wdv het volgende:

[..]

Stuurt je vader zomaar JOUW onderdelen op? Tijd voor een her-opvoeding als je het mij vraagt!!!

Tsja, ik weet het :) Maar dat komt omdat ik de hd al ingepakt had en al een dag eerder gevraagd of hij het mee wou nemen als hij in de buurt van het postkantoor kwam. Dus vandaar :z

Ik ben benieuwd of nummer 3 het iets langer vol houdt.....

Inderdaad...

• Gman
  • Laatst online: 14-03 20:42
Op dinsdag 18 december 2001 15:22 schreef wdv het volgende:

[..]

Mijn pa is vrij maandag's en die kan dat soort dingetjes voor mij ook wel fkes doen.
Hoef ik geen vrij te nemen.

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 18:47 schreef Roy het volgende:

[..]

Tsja, ik weet het :) Maar dat komt omdat ik de hd al ingepakt had en al een dag eerder gevraagd of hij het mee wou nemen als hij in de buurt van het postkantoor kwam. Dus vandaar :z

Ik ben benieuwd of nummer 3 het iets langer vol houdt.....
aan je specs te zien heeft nr3 het niet lang vol gehouden ;)

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-04 16:41
heb sinds kort ook een 40gb maxtor d740x . Nog geen problemen hier.. Ga nu de derde dag in.. :*

Verwijderd

weet iemand waar je de l-versie kan kopen???

Verwijderd

In de winkel :P

Verwijderd

Lekkur bijdehand, maar ik vraag me eigenlijk hetzelfde af :) ... staat iig niet expliciet in de pricewatch, dus, iemand een adres voor de L-serie? :P

• warp
  • Niet online
Op zaterdag 15 december 2001 18:26 schreef Roy het volgende:
Ja, ik vind het ook heel apart. Want iedereen is heel positief over deze schijf.
Klopt. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze nooit stuk (kunnen) gaan.
Pagina: 1