Toon posts:

[vb]Windows mousepointers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand op welke plek Windows de standaard mousepointers heeft zitten? In de Cursors dir van Windows staan ze lang niet allemaal. Of een API om het pointer-plaatje te verkrijgen (VB)?

Nu zul je natuurlijk denken dat ik ook gewoon de MousePointer zo kan instellen, maar ik heb ze niet als MouesPointer maar als gewoon "plaatje" nodig, om ze ergens anders voor te gebruiken. :)

Bedankt! :P

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 09:56
Als je cursors wilt vinden: deze kunnen als resource in een exe, dll, etc zitten. Er zijn programma's (icon-edit bijvoorbeeld, maar ook visual studio) die deze kunnen openen en editen.

Edit: overbodig:
Wat je programma betreft: als resource opnemen en dan inladen. Met visual C kon je dat dacht ik doen door het resultaat van LoadCursor("resource identifier") (een HCURSOR) op te gegeven als parameter van CreateWindow(Ex).

Maar ja, hoe dat met VB moet, dat moet je niet aan mij vragen.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik weet wel hoe ik die dingen uit een DLL kan halen :) Maar in welke Windows DLL zitten ze? Niet in shell32.dll oid.

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 09:56
Zijn het niet die .cur files?
Ik heb ergens een hele directory er vol mee... of was dat van zo'n "Microsoft Plus" CD thema shit dat ik na aankoop nooit meer gebruikt heb...?

Mmm... ooit gezien, maar kan ze niet meer vinden. In mijn \WINDOWS\CURSORS directory staan er maar een paar.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:17

johnwoo

3S-GTE

Nu we het toch over mousepointers hebben, ik zit ook ergens mee met VB:
In VB kun je voor een control een aantal mousepointers kiezen, maar het handje staat daar niet bij... Ik los dit op door het handje als user defined mousepointer te laden, maar dan mis je de schaduw eronder weer... Iemand die weet of/hoe dit op te lossen is?

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1