You're so fucking special. I wish I was special.
Zou je niet beter op een electronica markt, een soort mobieltjes adapter zoeken die bijv : 15 volt levert
.
Loop naar de winkel, koop voor 79 piek voedinkje nummer 2 
En gooi op de output een adaptertje...
En gooi op de output een adaptertje...
Verwijderd
Ik zou tussen de restpartijen van Conrad een voeding zoeken. Daar hebben ze vaak proprietaire voedingen die je zelf wel in een ander behuizinkje kunt zetten als dat nodig is.
Ik zou niet zelf een complete voeding in elkaar zetten als je niet voor 100% weet waar je mee bezig bent
Ik zou niet zelf een complete voeding in elkaar zetten als je niet voor 100% weet waar je mee bezig bent
En daar 8 Ampere uit halenOp zaterdag 15 december 2001 15:39 schreef Termin8or het volgende:
Zou je niet beter op een electronica markt, een soort mobieltjes adapter zoeken die bijv : 15 volt levert.
Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !
Ik heb een peltier voeding gemaakt van 2 AT voedingen. Het voltage is regelbaar van 10 tot 13,5V en hij kan 20A leveren.
Maar als je maar 8A nodig hebt, dan zou je eventueel een AT- of ATX-voeding aan kunnen passen die 10A of meer kan leveren op de 12V lijn. Een 350 Watts voeding is waarschijnlijk genoeg.
Het aanpassen is simpel: je hoeft maar één weerstandje erbij te solderen. Je moet alleen weten (meten = weten) waar die weerstand moet en hoe groot hij moet zijn.
Maar als je maar 8A nodig hebt, dan zou je eventueel een AT- of ATX-voeding aan kunnen passen die 10A of meer kan leveren op de 12V lijn. Een 350 Watts voeding is waarschijnlijk genoeg.
Het aanpassen is simpel: je hoeft maar één weerstandje erbij te solderen. Je moet alleen weten (meten = weten) waar die weerstand moet en hoe groot hij moet zijn.
op www.waterkoeling.nl staat hoe je een voeding aan elkaar kan knopen. zo heb je 2 voedingen in 1 kast. kan natuulk ook.
Ik heb nu al twee voedingen in m'n kast, peltier en mobo aan 300W atx en de rest aan een brak at psu'tje van 200W ofzo. Maar de ATX trekt de pelt dus niet meer als deze wat meer stroom gaat vragen, gevolg: onder stress schiet de temp. van m'n proc omhoog. Ik wil dus ipv die at voeding een voeding alleen voor de peltier.
Ik zal binnenkort eens kijken in de conrad-store of daar nog wat ligt. Is het moeilijk een bijv. 12V voeding aan te passen naar 16V? Het probleem met die tweede voeding is dat er twee uitgangsspanningen op moeten zitten (5V en 12V dus), en het moet ook nog wisselspanning zijn. Ik heb geen adapter kunnen vinden die hier op lijkt misschien zoek ik niet goed?
Ik zal binnenkort eens kijken in de conrad-store of daar nog wat ligt. Is het moeilijk een bijv. 12V voeding aan te passen naar 16V? Het probleem met die tweede voeding is dat er twee uitgangsspanningen op moeten zitten (5V en 12V dus), en het moet ook nog wisselspanning zijn. Ik heb geen adapter kunnen vinden die hier op lijkt misschien zoek ik niet goed?
You're so fucking special. I wish I was special.
Pagina: 1