Toon posts:

LG 915FT+ op hoeveel Hertz ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zopas ontdekt hoe ik mijn monitor op hoger dan 85 Hertz kon zetten.
Ik heb een 915FT+ in combinatie met een G550 Matrox.

Ik gebruik een resolutie van 1280 x 960 op 100 Hertz nu.
Standaard stond het op 85 Hertz.
Mijn vraag is nu of het wel verstandig is om op 100 Hertz te draaien, ziet je scherm hierdoor meer af en slijt dan vlugger of kan het geen kwaad?

Verwijderd

Kan geen kwaad, daar is ie voor gemaakt!
Met powerstrip kan je misschien nog hoger dan dat..

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
hoe hoger hoe beter, kan dus geen kwaad. Als je Hertz te hoog wordt, gaat je beeldscherm uit. Dat is dus niet zo erg. Gewoon 15secs wachten, dan moet alles weer terug komen.

Kan trouwens met Powerdesk van matrox

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik draai het ook altijd op 100 Hz. Het boeit me eigenlijk niet dat ie ietsje harder slijt(die refresh rate valt toch nog binnen de specs van de monitor). Ik ga er vanuit dat de monitor toch zolang meegaat(mn andere lg gaat nu ook al zo'n 7 jaar mee(Goldstar dus)).

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
:( Ik kan niet eens op 100 Hz komen :(

Met m'n pokke Samsung komt ie maat tot 1280x1024 @ 68 Hz mbv PowerStrip...

Verwijderd

Ik vind het op 1600*1200 met 75Hz beter dan op 85Hz, maar dat zou door de videokaart kunnen komen.

Verwijderd

Topicstarter
Ah zonet wat geëxperimenteerd en kon tot maximum tot 109 Hertz gaan. 1280 x 960 32bit

Maar ik vertrouwde het niet zo omdat in de specificaties staat dat 915 FT+ tot 107 Hertz kan.

Dus heb ik maar wijselijk op 107 Hertz gezet nu, alhoewel ik totaal geen verschil zie tussen 100 Hertz en 107 Hertz.

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het verschil is dan ook te klein.

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 15:13

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

pas maar op als je dat tegen LG zegt en je monitor is stuk zeggen ze dat het daat door komt ik heb dat gezeik ook met LG gehad .
niet hoger dan 85 hertz zetten zeggen ze daar op 1024 x 768.
het lijkt mij ook als ik hem daar op kan zetten is ie er toch voor gemaakt??? nee hoor zegt LG dat is niet goed voor je monitor

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Verwijderd

Topicstarter
O my goodness, dan zal ik maar terug op 85 Hz zetten :(
Ik heb mijn scherm nog niet zo lang en kzou het niet leuk vinden als mijn garantie daardoor vervalt.

Maar uiteindelijk maakt dat allemaal weinig uit denk ik, of het nu op 107 Hz draait of op 85 Hz

But guys! thx a lot voor jullie respons :*}

Verwijderd

Op zaterdag 15 december 2001 15:52 schreef mr.loepie het volgende:
pas maar op als je dat tegen LG zegt en je monitor is stuk zeggen ze dat het daat door komt ik heb dat gezeik ook met LG gehad .
niet hoger dan 85 hertz zetten zeggen ze daar op 1024 x 768.
het lijkt mij ook als ik hem daar op kan zetten is ie er toch voor gemaakt??? nee hoor zegt LG dat is niet goed voor je monitor
dat is wel het domste gelul wat ik ooit heb gehoord !

• mr.loepie

mr.loepie

is dat zo, ik heb er de dikste heibel om gehad met lg en dat jij dat dik gelul vindt kan ik niets aan doen als je me niet gelooft dan maar niet maar het is echt zo!
bel lg maar die zeggen hetzelfde, ik persoonlijk vind het ook bullshit maar het zijn de woorden van lg ( de directeur zelf daar heb ik ook mee gesproken in GB )
ik kan je de tel.nr wel geven

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Verwijderd

Op zaterdag 15 december 2001 17:09 schreef mr.loepie het volgende:
is dat zo, ik heb er de dikste heibel om gehad met lg en dat jij dat dik gelul vindt kan ik niets aan doen als je me niet gelooft dan maar niet maar het is echt zo!
bel lg maar die zeggen hetzelfde, ik persoonlijk vind het ook bullshit maar het zijn de woorden van lg ( de directeur zelf daar heb ik ook mee gesproken in GB )
ik kan je de tel.nr wel geven
zij heeft ut trouwens ook over een FT 915 niet over de 17" die jij hebt...

• mr.loepie

mr.loepie

maakt geen ruk uit VOLGENS LG ze vertelden mij dat het met de raster te maken heeft. ik heb toen voor die ene keer een andere monitor gekregen ( een nieuwe zeiden ze) een gerepareede dus en die hier nu staat is de 6de of de 7de nu al in ander half jaar en de laatste is wel een echte nieuwe na een hele grote ruzie met de heren van LG

Verwijderd

Op zaterdag 15 december 2001 17:32 schreef mr.loepie het volgende:
maakt geen ruk uit VOLGENS LG ze vertelden mij dat het met de raster te maken heeft. ik heb toen voor die ene keer een andere monitor gekregen ( een nieuwe zeiden ze) een gerepareede dus en die hier nu staat is de 6de of de 7de nu al in ander half jaar en de laatste is wel een echte nieuwe na een hele grote ruzie met de heren van LG
in de specs van de ft915ft plus dat ie netjes op 1024x960 op 100hz moeten kunnen draaien, dus dat lijkt me duidelijk |:( kunnne moeilijk gaan zeggen dat ut dan opeens niet mag terwijl ut wel lekker op de site van lg staat :P

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-07 11:14

Francois

Dus...

Hoe hoger hoe beter klopt niet.

Bij elke verhoging van de refresh-rate wordt elke CRT een fraktie vager. En dat wordt veroorzaakt door het nagloeien van het kanon natuurlijk. Hangt van de kwaliteit van je monitor/kabel/videokaart af of het merkbaar is. Maar bij 160Hz is het beeld vaak zichtbaar vager dan bij 85/100Hz.

Test zelf maar :)

• mr.loepie

mr.loepie

zet jij hem maar lekker op 100hz dan merk je het wel na een paar weken/maanden ik hou hem lekker op 85hz. het verschil is heel klein en merk je haast niet!!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zaterdag 15 december 2001 22:01 schreef mr.loepie het volgende:
zet jij hem maar lekker op 100hz dan merk je het wel na een paar weken/maanden ik hou hem lekker op 85hz. het verschil is heel klein en merk je haast niet!!
Dat verschilt echt heel erg per persoon. Ik word dus kostmisselijk van 85Hz. 100 Hz vind ik wel rustig.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Mijn LG 915FT+ staat in 1600x1200 op 85 Hz met een Matrox G400!
Ik weet dat ie nog hoger kan met Powerstrip, maar waarom zou je?
Het is geloof ik ook zo, hoe hoger de refresh rate, hoe waziger het beeld wordt weergegeven!

• QuestGamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 22:58

QuestGamer

Questje

Aargh ik zit hier met een Daewoo 15" op 60 Hz :(
Gelukkig krijg ik komende week een Iiyama 17" *D *D

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

Pagina: 1